Komoly változások történtek tavalyhoz képest a Bamboo Engineeringnél, a brit csapat mindkét pilótáját elküldte, új főszponzort talált, és az autó festése is teljesen átalakult. Egy valami marad, a Chevrolet Cruze, ráadásul felfrissítve a legújabb gyári fejlesztésekkel. Darryl O'Young és Yuki Taniguchi tavaly nem tudta megvalósítani a csapat elképzeléseit, így mindketten lapátra kerültek. Helyükre az olasz Pasquale Di Sabatino és az angol Alex MacDowall érkezett.
Az extra drága Chevy Cruze-okkal a tavalyi minimális cél az volt, hogy versenyben legyenek a privát bajnoki címért, ám O'Young még a top5-be sem került be, összesen egyszer győzött a Yokohama kupában. Az elvárás idén is ugyanez lehet, ahogy a felállás sem változatlan, egy húzóember (MacDowall) és egy fizetős pilóta (Di Sabatino) alkotja a párosítást.
Alex MacDowallt korábban már bemutattuk itt a WTCC Blogon, először arról volt szó, hogy egy negyedik gyári Chevyvel versenyez majd, végül azonban a Bamboo lett a megoldás. Az angol fiú jó kapcsolatot ápol az RML-lel és a gyárral is, náluk versenyzett a brit bajnokságban, ahol bemutatkozó idényében 2 pole pozíciót és két dobogós helyet szerzett. Nem rossz kezdés... Az eltérő szabályrendszerek miatt a Chevy kivonult a BTCC-ből, de felfedezettjének mindenképpen biztosítani akarta a folytatás lehetőségét.
"Teljesen felvillanyoz, hogy új csapatom a Bamboo Engineering engem választott a 2012-es WTCC szezonra, így én vezethetem az 1.6 turbós Cruze-t. Egy fantasztikus versenyautóról beszélünk, és örülök, hogy két nagyon eredményes BTCC szezon után folytathatom az együttműködésem a Chevrolet-vel. Már nagyon várom, hogy megméressem magam a WTCC-ben, és remélem sikerül meghálálnom a Bamboo Engineering belém vetett bizalmát néhány szép eredménnyel" - hangzott a 21 éves MacDowall "ülésfoglalója".
Pasquale Di Sabatino ismerős lehet a magyar autósport rajongóknak, az olasz ugyanis élete eddig legnagyobb eredményét épp a Hungaroringen érte el, amikor 2009-ben nem kis szerencsével megnyerte a kaotikus második WSR futamot. A 24 éves olasz nem fakezű, de hazudnánk, ha azt állítanánk, hogy kizárólag tehetségének köszönhetően jutott idáig. 2005-ben megnyerte az olasz Formula Junior 1.6 sorozatot, a következő szezonra pedig bevásárolta magát a WSR-be. Négy évet töltött el a Renault ranglétra csúcsán, ám egy-egy szerencsés futamot leszámítva nem alkotott maradandót. Tavaly a WTCC kísérőbajnokságában, az AutoGP-ben szerepelt, ahol 12. lett. A túraautózás világa azonban teljesen új lesz számára.
Di Sabatinoval együtt érkezik a csapathoz az olasz legtehetősebb szponzora, a kerékpársportból is ismert Acqua & Sapone, amely főtámogatója lesz a Bamboo Engineeringnek. Ha már mindenképp fizetős versenyzőre van szüksége a csapatnak, akkor azt el kell mondani, hogy Di Sabatino jelentős előrelépés Yuki Taniguchihoz képest.
"Boldog vagyok, hogy sikerült megállapodnom a Bambooval. Komoly előrelépés a pályafutásom szempontjából, hogy felkerülök a WTCC-be. Örülök, hogy ezt az új kalandot velük kezdhetem el, hiszen egy erős, profi csapatról van szó, akik már bizonyítottak a túraautó világbajnokságon. Sokat kell még tanulnom, de hiszem, hogy a Bambooval szép eredményeket érhetünk el" - mondta Di Sabatino.
"Nagyon örülünk annak, hogy 2012-re sikerült leigazolnunk Alexet és Pasquale-t. Ez lesz a Bamboo Engineering harmadik dobása a Yokohama kupában, és szeretnénk versenyben lenni bajnoki címért. Ez már eddig is sikerült, és hiszem, hogy a jelenlegi pilótapárossal folytatni tudjuk, amit elkezdtünk. Alex az elmúlt két szezon során több ízben is bizonyított a BTCC-ben, és biztos vagyok benne, hogy a vb-n is megállja a helyét. Pasquale ugyan nem rendelkezik túraautós tapasztalattal, de gyors pilóta" - értékelt Richard Coleman, a Bamboo csapatfőnöke.
A legújabb fejlesztésű Cruze-okkal a Bamboo előzetesen idén is a Yokohama kupa legnagyobb esélyesének számít, nagy csalódás lenne, ha megint hoppon maradnának ezekkel az őrülten drága technikákkal. Ha MacDowellnek sikerült hamar megszoknia az 1.6 turbó motort, akkor valószínűleg nem lesz gond. Könnyen lehet azonban, hogy nem a Bamboo lesz az egyetlen privát chevys alakulat, egyre többet hallani ugyanis arról, hogy Rickard Rydell is egész szezont fut majd a svéd Nika Racing színeiben.
imrebende 2012.02.27. 20:40:47
ray bacsi 2012.02.28. 11:09:33