A SUNRED Engineering négy idei pilótája közül hármat az utolsó pillanatban jelentett be, egyedül Pepe Oriola neve volt már korábban is biztos. Az eddigi hírek alapján rajta kívül Tiago Monteiro, Andrea Barlesi és Fernando Monje is a SEAT idén fejlesztett 1.6 turbó motorját használta volna. Igen, volna, mert egy egészen friss pletyka szerint a SEAT Sport nem készült el ennyi (nyolc) motorral a monzai idénynyitóig.
Forrásunk szerint egyedül Oriola számára biztosított az új motor, a másik három versenyző pedig valószínűleg a SUNRED által tavaly fejlesztett 1.6 turbót használja majd. Ám az sem kizárt, hogy Monteiro autójába - a portugál kérésére - a 2.0 literes turbódízelt szerelik majd. Hivatalos információ egyelőre nincs, ám mivel csütörtökön kezdődnek a tesztek, nagyon sokat nem lehet vacillálni.
A SUNRED motor igen alacsony költségvetésből alig három hónap alatt készült el tavaly, miután a SEAT bejelentette, biztosan nem épít motort 2011-re. Ehhez képest viszonylag jól teljesített, bár több esetben is elég megbízhatatlannak bizonyult. Ráadásul, ahogy Tarquini nemrégiben mesélte, elektronikus szinten elég fejletlen volt, csak korlátozott finomhangolást tett lehetővé. A 2.0 literes turbódízel utoljára tavaly futott, Portóban, ám teljesítményben felvette a versenyt a SUNRED motorral, és jobban hangolható valamint megbízhatóbb annál. Egyelőre várjuk a hivatalos híreket.
PTibi23 2012.03.08. 09:54:39
Az MSTWorld-ön a live timing az összes Seatot TDInek irja. Még a Lukoilos, meg a britt fiúkat is.