Az RCM Motorsport műszaki gondjai miatt egy magyar résztvevője volt csak az első önálló ETCC tesztnek Monzában. A péntek reggeli körözésre összesen tizennégy autó jött ki, a többiek vagy ma délután, vagy csak a holnapi (már nem fizetős) szabadedzésen próbálják ki a technikát. Ifjabb Ficza Ferenc aktívan kezdett, és stabilan hozta a tegnap már látott 2:07 körüli időket, amivel sokáig a harmadik-negyedik helyen állt.
Valamivel féltáv előtt azonban elszállt az AC pumpa az Alfa Romeo 156-ban, így a fiatal magyar pilóta nyolc kör megtétele után a boxba kényszerült, és sajnos nem is tudott visszatérni a teszt végéig. Szerencsére az AC pumpa csere nem nagy ördöngösség, úgyhogy a fekete Alfa biztosan ott lesz a délután kettőkor kezdődő mai második teszten.
Ficza Feri elmondta, egyre jobban érzi magát az autóban, bár még sok körre lesz szüksége, hogy teljesen magabiztos lehessen. Az XFX Unicorse továbbra is használt gumikon megy, emiatt Feri többször is panaszkodott arra, hogy csúszkál az autó hátulja.
Az ETCC élmenői közben tovább faragták a köridőket. A cseh Petr Fulin már 2:02.4-et ment a BMW-vel, a spanyol Fernando Monje pedig 2:02.9-nél tart a TDi Leónnal. A kétszeres ukrán bajnok Igor Skuz először lépett pályára Monzában, és egyből egy 2:04.5-ot dobott oda a BMW-vel. Bizonyos mértékig már be is következett, amitől az S2000-es csapatok tartottak, a norvég Stian Paulsen (nem a dán Poulsen) négy S2000-es autót is megvert a kupás SEAT-tal.
A teszt végeredményét ITT találjátok. Folytatás tehát délután kettőkor.
Utolsó kommentek