WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

A galambon túl...

2012.03.11. 19:31 Lanti_WTCC

A Gyalog galopp híres vérengző nyula óta én már nem lepődöm meg semmin, de még így is nehezen akartam elhinni, hogy az ártatlanság jelképének számító galamb nevű szárnyas jószág képes tönkretenni egy egész versenyt. Márpedig jelen pillanatban úgy tűnik, igen. Minden további Juni Gyuri helyszíni beszámolójából: 

Ezt most, hogyan írjam le, hogy elhiggyétek, nem vagyok részeg! Szerencsére láthattátok, így nem néztek hülyének! Nem T-Rexet, nem egy vadkant ütött el, hanem egy közönséges házigalambot. Nem tudunk sírni, bocsánat, csak röhögni. Wéber is szenzációsat ment a sor végéről, a 11. lett, de ebből semmit nem láttunk, nem sokat mutatták, pedig nem lehetett akármi.

Nem térek magamhoz. Ahogy úgy 220 körül rombol a mezőny, Michelisz elöl, mögötte Coronel lihegett, majd a Chevyk, az volt látható a kistotál képen, hogy az aszfaltcsíkon galambok csipegetnek nyugodtan, nem törődve a közelgő mezőnnyel. Mondjátok meg őszintén, mit csipeget egy galamb (latinul: columba livia domestica) a versenypályán? Milyen fogyaszthatót talál, ez az agyatlan madár Monzában a versenypályán? Mit eszik ez? Gumihordalékot? Vagy azbeszt szendót? Vagy lepattanó karbon elemekre pályázik? Vagy ide szólt a jegye? Mit csinált ez a büdös kis élőlény ott, ahol mi vezetjük a futamot?

Mondom tovább! Galamb ott totyorog, puposkodik, mi ugye jövünk, többiek is ugye jönnek, nem lassan, hiszen autóverseny. Azt mondja a galamb, na, repüljünk!

Felröppen, elemelkedik a madár, jobbra néz, majd a saját seggén, bocsánat, kloákáján robbant ki a feje, Michelisz ugyanis elütötte, a galamb meg átnézett a saját testén. És most figyelj! Futómű, lengéscsillapító azonnal elállítódik, Norbi vészjelzést ad le: "Gáz van, elment a futómű"! Bári Gergő, Norbi mérnöke meg sem meri mondani mi történt, úgyse hiszi el Norbi, áhh, csak egy galamb. "Nincs baj, nyomjad, láttuk!"

Dehogy nincs baj, Norbi lelassult és az élről a nyolcadik helyre küzdi magát a széteső technikával, és nem hiszitek el, de hatalmas energia kellett, hogy be tudja hozni a galambverte BMW-t. Hát, nem találunk szavakat. Indítványozom, hogy a házigalambot, de már akár egy kövérebb hullámos papagájt is minősítsék NATO kompatibilis támadó fegyverré! És akkor még ott van a teljes budapesti állatkert!

Itt az ideje lassan felfogni mi történt. Elúszott egy óriási esély a győzelemre, egy gyönyörű futamon. Wéber hátulról mészárolta a mezőnyt, és mínusz egy galamb. Viszont alább egy videó, ami mindent elmond! Szép volt fiúk! Nincs ilyen! Vagy mégis?

És innentől a saját véleményem. A dolog annyira hihetetlennek tűnt, hogy a közvetítés során először azt hittem, valami törmeléket, vagy port vert fel Norbi, nem is említettük meg Vida Janival. Aztán az egyik kedves néző írt adás közben, hogy ő (a mienknél sokkal nagyobb képernyőjén) látta, hogy az egy galamb volt, ami atomjaira hullott. Már ez is a "lehetetlen" kategória, hogyhogy az a szerencsétlen nem menekült ki a világból a hangzavar miatt? De az, hogy szétüti a futóművet... Majd ki kell kockázni a felvételt, de én úgy emlékszem, hogy a lökhárítót kapta telibe... Szinte hihetetlen, de ha a srácok és Norbi azt mondja, én elhiszem.

Egyébként viszont le a kalappal mindkét zengős előtt. Amit Norbi a galambig művelt, azt élmény volt nézni. Higgadtan, okosan tette a kocsit ahova kellett, zárta az íveket, mintha Tarquinit láttuk volna. Mestermunka volt, ezt még Yvan Muller is elismerte a verseny végi interjúban. Ahogy Gyuri is említi, Gábort sajnos keveset mutatták, de az út az utolsó előtti helytől a tizenegyedikig... Izgi lehetett. A végeredményt ITT olvashatjátok. 

Végezetül nézzétek Norbi nyilatkozatát a galambon túlról...

Címkék: zengő michelisz wéber

12 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

argu fisto 2012.03.11. 19:38:24

Nagyot mentek a fiúk az biztos! Szegény Norbit nagyon sajnáltam, de tényleg lehet, hogy a galamb miatt lett valami a kocsival, mert miután eltalálta azután kezdett lassulni.

argu fisto 2012.03.11. 19:39:30

Meg én azon csodálkoztam, hogy Mülleréket miért nem büntették meg? Hiszen ott Müller és Huff is átvágták a célegyenes végi sikánt mikor összeütköztek.

Robi59 2012.03.11. 19:47:25

Ami a slussz poén, hogy megforogva-levágva ment egy legjobb első szektort. :S De lehet majd lesz valami utólag, már többször előfordult ilyesmi. Bár biztos vagyok benne, hogy nem Müllert büntetik, hiszen ő nem tehetett erről...

Shaal 2012.03.11. 19:49:57

@argu fisto: Szervusztok, jó estét! A galambos sztorival tele van az internet meg a youtube, ott lassítva is meg lehet nézni. Olyan mintha egész magasan, a jobb oldali fényszóró környékén kapná el a madarat, a kocsi be is szitál egy kicsit. Ezután pár kanyar után, látványosan elkezdett lassulni, egymás után sorolnak ki mögüle az ellenfelek, egyébként Muller úgy nyilatkozott, hogy miközben kielőzte Norbit valami a szélvédőjére hullott. Sokat hallani arról, hogy mennyire papírvékony a karosszéria, hát ez most látszik, egyébként profi munka volt mindkét pilóta részéről. Gratulálok!

Feketelaszlo (törölt) 2012.03.11. 21:47:01

Autósport, nagy sebesség, kis súlyú repülő tárgyak. Na hát igen, erről mondjuk Felippe Massa is tudna beszélni, neki 200 km/h körül egy pár grammos rugóval volt dolga, majdnem az életébe került. Most képzeljünk el egy nagyjából hússzor ekkora tömegű galambot...aki körültekintően visszanézi az esetet az látja hogy pont az autó "Akhillész sarkánál" kapja telibe Norbit a galamb, a jobb első kerék előtti részen. Ha motorháztető magasságban kapja el vagy legalább az orránál középen akkor valószínűleg nem lett volna ekkora a baj.

stig 2012.03.12. 00:03:25

Csak azt nem értem, hog ymiért nincs egy kép se a galambbal való ütközés után, hogy, hogy néz ki az autó orra, esetleg, a motorháztető alatt mi történhetett.

Amúgy gratulálok, a galambig tényleg jó volt Norbi.

Szóval HAJRÁ!

red87 2012.03.12. 01:42:44

Massa fejét egy közel egykilós rugó találta el, azért az úgy k.nagyot üt.
Ez a galamb történet nem fér a fejembe. Nem kételkedem a srácok igazmondásában, és nem vagyok részleteiben tisztában sem a BMW 320 TC konkrét futóműkonstrukciójával, sem a pórul járt madárka pontos becsapódási helyével, de azért na. Ha kitöri a lámpát, beszakitja a lököst, az oké. De a futómű hogy bír elmenni ettől? A sokkal durvább pofonokat adnak egymásnak az autók a versenyen... Oké, hogy könnyített, vékonyka a kocsi, de rohadt erősnek kell azért lennie, már csak biztonsági szempontból is... Plusz ugye a kasztni váza az egy széria hármas BMW, csövezve, stb, tehát van még vas a futómű előtt... Vagy én vagyok villamos?
Nem kételkedni szeretnék, csak megérteni, hogy mégis hogy a fenébe... ?

Mrsoska 2012.03.12. 09:49:59

@red87: Nem kizárólag az erő nagysága a mérvadó, hanem az iránya is. A lökdösődések vektora teljesen más, mint amikor elütsz valamit. Tehát adott esetben nagyobb erőhatás(más irányból, más erővel, más intenzitással) érheti az autót(illetve egyes részeit), mint mikor valaki féktávon lekoccolja. Ki kellene számolni hogy kb mekkora erővel csapódhatott be a madár és akkor valószínűleg senki sem kételkedne.
De majd egy fizikához valóban értő ember kijavít engem is. :)

toto92 2012.03.12. 11:19:19

@red87: Szerintem nagyon nem mindegy, milyen irányból éri az ütés. Arra számítanak, hogy oldalról nekimennek, gondolom valamennyire bele is tervezik, hogy bírja. De szemből érkező tárgyak üzemszerűen nemigen fordulnak elő.

toto92 2012.03.12. 11:20:47

@soskagulyas: Szóval csak pár hsz.-szel kellett volna tovább pörgetnem, hogy ne mondjam el mégegyszer ugyanazt :)

red87 2012.03.12. 17:15:57

@soskagulyas: @toto92:

Persze, hogy nem mindegy, honnan jön az az erő, ezzel én is tisztában vagyok :) Meg azzal is, hogy pokoli nagyot üthetett a kis szárnyas.
De azért nem csak keresztben, hanem hosszában is ütlegelik egymást rendesen, Norbit is lökdösték hátulról, és a mögötte jövők nem lassultak be.
és továbbra sem kételkedem, hogy baj lett az autóval, csak égek a kíváncsiságtól, hogy hogy a fenébe lehetett a futóműnek baja egy olyan ütéstől, ami a lámpa-hűtőmaszk-mocitető találkozásnál csapott be. Onnan még szerintem legalább 30 centi autó van a legelső futóműbekötési pontig, műanyag elemek, vasak, radiátor, lámpa, satöbbi. Nem bírom elképzelni :) De ahogy JuniGyuri mondta, infó majd a hosszúhétvége után. :) Addig meg azért örüljünk, hogy nem a tehetség vagy a tudás vagy az autó hiányzik, hanem már csak egy kicsit kevesebb balszerencse :)
süti beállítások módosítása