WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Melyik Sanghaj?

2012.03.16. 21:17 Lanti_WTCC

A kérdésre az első és megnyugtató válasz, hogy biztosan nem a Tianma, a tavaly megismert szűk, piszkos kis pálya nem alternatíva a WTCC novemberi kínai fordulója szempontjából. Az tehát biztos, hogy a Forma-1 által is használt Shanghai International Circuit lesz a helyszín. Ám modern pályáról lévén szó (2004-ben adták át) ennek is több változata van.

Marcello Lotti a WTCC olasz vezetője nemrégiben elárulta, hamarosan megszülethet a végleges döntés arról, melyik konfiguráción versenyeznek majd Norbiék.

"Két lehetőség létezik, az egyik egy rövidebb, 2.7 kilométeres, a másik egy hosszabb, 4.6 kilométeres vonalvezetés. Aztán ott van még a Forma-1 által is használt pálya, ami 5.5 kilométer, de az nem alternatíva, mivel túl hosszú, és nem igazán alkalmas túraautó versenyekre. Hamarosan megszülethet a döntés" - magyarázta Lotti.

Némi utánajárás után három lehetséges vonalvezetés képzelhető el. A 4.6 kilométeres egészen biztosan az úgynevezett Shanghai Intermediate pálya lesz, ami annyit tesz, hogy a négyes kanyarnál "levágják azt a kis kurflit :D", majd a hetes kanyar után visszatérnek az eredeti vonalvezetésre, ami onnantól kezdve változatlan. Ez pont 4.6 km.

A 2.7 kilométeres konfigurációnál két lehetséges változatot találtam. Az egyik a Shanghai West Long, amely a kilences kanyarig megegyezik a Forma-1-es nyomvonallal, majd ott visszatér a célegyeneshez. A másik lehetőség a Shanghai West Short, ami abban különbözik, hogy a négyes kanyar után szintén levágja a kurflit, majd a kilencesnél a balra fordulás helyett megy egyenesen a célhoz. Sajnos a neten egyikhez sem találtam pontos hosszadatot, ezért nem tudok dönteni a kettő között.

Kérdésként viszont felmerült benne, hogy ha Monza 5.7 kilométeres hossza megfelel egy WTCC-s futamnak, akkor Shanghai esetében miért sok az 5.5? Persze az igaz, hogy Monza gyorsabb pálya, mint a kínai, ezért a mezőny hamarabb visszaér a célegyenesbe, nem kell annyit várniuk a nézőknek. Mindegy, Lottiék majd eldöntik.

Címkék: naptár

6 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrobert · http://androlib.blog.hu 2012.03.16. 21:26:10

nekem az utolsó tűnik a legbarátibbnak, de ez a célegyenes mondjuk ígyis rohadt hosszú...bár nem tudom mondjuk a monzaihoz képest mennyire az, de így emlékezetből hosszabbnak rémlik

SiD13 2012.03.16. 22:47:04

szerintem a középső nem játszik, az többnek néz ki így elsőre, mint 2.7km. én amúgy a 4.6km-es pályát választanám :)

B_co 2012.03.16. 23:26:35

A vonalvezetés kérdése a Slovakia Ring esetében is felmerülhet , az is majd 6 km hosszú..

VRoli 2012.03.17. 12:10:05

A legelső változat azért nem lenne ésszerű mert a hosszú egyenesben nagyon hamar elérnék a végsebességet és hosszú ideig forogna max fordulaton a motor, elképzelhető hogy sok fel is mondaná a szolgálatot. :)
A másik kettő viszont jónak tűnik.

akeytronic 2012.03.17. 15:29:50

A középső 3,1 km, a harmadik meg 2,3 km hosszú. A célegyenes 780m hosszú (a két utolsó esetében csak 660m). A probléma a hátsó egyenes az 1,25km hosszúságával. A döntött kanyarral együtt összesen 1,6km hosszan nyomnák tövig a gázt. Ez tényleg nem túraautóknak való. Szerintem a középső a nyerő.
Segítség: Google Maps

argu fisto 2012.03.18. 18:48:13

Szerintem a 4,6 km-es lenne vagy az utolsó előtti. Én e kettő közül dönteném el.
süti beállítások módosítása