A monzai fordulót követően a Ford két kérvényt is benyújtott az FIA-hoz, a szövetség pedig az egyiket teljes egészében, a másikat pedig részlegesen jóváhagyta. Az első beadvány arra irányult, hogy Valencia helyett Marrakeshig használhassák a Túraautó Bizottság (TC) ellenőrei szerint szabálytalannak minősített első és hátsó felfüggesztést.
Thomas Claas, a Ford Werke GmbH (a Ford európai ügyeket intéző német alvállalata) mérnöke azzal indokolta a kérést, hogy a komplett futómű áttervezése hosszú időt vesz igénybe. Emellett biztosították a Túraautó Bizottságot, hogy folyamatosan zajlik a tervezői munka, és amennyiben az FIA technikai részlege jóváhagyja őket, akkor egyes elemek, például az új segédvázak már Valenciára készen lesznek.
A TC két feltétellel fogadta el a Ford beadványát: ez egyik, hogy továbbra is érvényben marad +30 kilós ballaszt, a másik, hogy Marrakesh után több engedményt már nem igényelhetnek ebben a kérdésben.
A Ford másik kérvénye arra irányult, hogy a Focus kedvezőtlen aerodinamikai adottságai miatt a TC engedélyezze a teljesen sima padlólap alkalmazását (ezt korábban a Lada is kérte). Az FIA ezt csak részlegesen engedélyezte, a sima padlólap kizárólag az első tengely középvonalától a hátsó tengely középvonaláig tarthat. Ami az ezen kívül eső területet illeti, arra csak akkor ad engedélyt a bizottság, ha a Ford igazolni tudja, hogy erre is szükség van.
A Zengő Motorsport, a Proteam Racing, a ROAL Motorsport és a Wiechers Sport beadványait módosítás nélkül elfogadta a TC. A négy BMW-s csapat arra kért engedélyt, hogy a 320 TC oldalüvegeit és hátsó szélvédőjét műanyagra cserélhessék. Az indoklás szerint a BMW-k nagy részével vagy már Monzában sem tudtak lemenni a 1160 kilós minimumsúlyig, vagy éppen a határon voltak, és amennyiben úgy alakulna, hogy a ballasztrendszer súlycsökkentést engedélyezne a német márkának, még komolyabb hátrány érné őket.
Végezetül egy ETCC-s hír: újabb kupás Leónnal gazdagodhat a mezőny, miután a spanyol PCR Sport is leadta nevezését a hátralévő fordulókra.
Utolsó kommentek