Alain Menu szerint egyáltalán nem biztos, hogy a gyári Chevyk Valenciában is képesek lesznek arra a domináns teljesítményre, amit Monzában láttunk tőlük. A svájci pilóta szerint a negyven kilós pluszsúly mellett az is ellenük szól, hogy a spanyol pálya vonalvezetése miatt az első kerekes autók gyorsabban koptatják el a hajtott kerekeket. Persze az is lehet, hogy ez csak a szokásos chevys vetítés, amit tavaly már olyan sokszor hallottunk, és olyan ritkán jött be.
Nézzük a tényeket. A Chevrolet továbbra is maximális ballaszttal versenyez majd, míg a több márka minimumsúlyon futhat (a harmadik fordulótól lép életbe a teljesítményalapú pluszsúly rendszer). Ez a BMW-vel szemben negyven, a SEAT-tal szemben ötven kilós többletet jelent. A Ford a szabálytalan futómű miatt továbbra is plusz harminc kilóval fut majd, de így is könnyebbek lesznek egy húszassal, mint a Chevrolet.
Kétségtelen, hogy a tavalyi valenciai hétvégén a BMW-k a szokásosnál közelebb kerültek köridőkben a Cruze-okhoz. Kristian Poulsen legjobb köre az első futamon például kevesebb mint két tizedre volt a legjobb chevy időtől, de Norbi második versenyes legjobbja is csak három tizeddel maradt el. Egyébként pedig ki ne emlékezne rá, hogy Villa, Coronel és Norbi milyen szépen tartotta Mulleréket a második futamban.
Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy a 2011-es valenciai versenyt szeptember elején rendezték, a bajnokság nyolcadik fordulójakét. A teszthiányban szenvedő kisebb csapatok pedig gyakran közelebb kerülnek a gyári alakulatokhoz a szezon második felében.
"Arra számítok, hogy a kiszabott pluszsúlyok miatt különösen nehéz lesz az idei valenciai verseny. Nem hiszem, hogy egyértelműen a győzelem lehet a cél, de az kétségtelen, hogy az elmúlt időszakban többször is sikerült jobban szerepelni annál, amit előzetesen vártunk. Szeretem a pályát, de nem tartozik a kedvenceim közé. Nagyon technikás, sok a fékpont, ezért könnyű hibázni" - magyarázta Menu.
"Tavaly három BMW is előttünk volt a második futam vége felé, és csak azért tudtunk nyerni, mert tömeges öngyilkosságot hajtottak végre. Egy körön biztosan versenyképesek lehetünk, de a futamokon nehezebb lesz. Mindent meg kell tennünk, hogy spóroljunk a gumikkal" - tette hozzá a tavaly Valenciában duplázó Yvan Muller.
Aki esetleg nem emlékezne rá: 2011-ben a második futamon Javier Villa és Tom Coronel az élről lökte ki egymást, majd Michelisz Norbi a verseny vége fele az első helyért támadta Mullert, ám az utolsó kör utolsó kanyarjában keresztbe állt, és csak hatodik lett. Idén is hasonlóra számítunk, csak jobb befejezéssel.
Utolsó kommentek