WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

A Chevy tart Valenciától

2012.03.24. 16:16 Lanti_WTCC

Alain Menu szerint egyáltalán nem biztos, hogy a gyári Chevyk Valenciában is képesek lesznek arra a domináns teljesítményre, amit Monzában láttunk tőlük. A svájci pilóta szerint a negyven kilós pluszsúly mellett az is ellenük szól, hogy a spanyol pálya vonalvezetése miatt az első kerekes autók gyorsabban koptatják el a hajtott kerekeket. Persze az is lehet, hogy ez csak a szokásos chevys vetítés, amit tavaly már olyan sokszor hallottunk, és olyan ritkán jött be.

Nézzük a tényeket. A Chevrolet továbbra is maximális ballaszttal versenyez majd, míg a több márka minimumsúlyon futhat (a harmadik fordulótól lép életbe a teljesítményalapú pluszsúly rendszer). Ez a BMW-vel szemben negyven, a SEAT-tal szemben ötven kilós többletet jelent. A Ford a szabálytalan futómű miatt továbbra is plusz harminc kilóval fut majd, de így is könnyebbek lesznek egy húszassal, mint a Chevrolet.

Kétségtelen, hogy a tavalyi valenciai hétvégén a BMW-k a szokásosnál közelebb kerültek köridőkben a Cruze-okhoz. Kristian Poulsen legjobb köre az első futamon például kevesebb mint két tizedre volt a legjobb chevy időtől, de Norbi második versenyes legjobbja is csak három tizeddel maradt el. Egyébként pedig ki ne emlékezne rá, hogy Villa, Coronel és Norbi milyen szépen tartotta Mulleréket a második futamban.

Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy a 2011-es valenciai versenyt szeptember elején rendezték, a bajnokság nyolcadik fordulójakét. A teszthiányban szenvedő kisebb csapatok pedig gyakran közelebb kerülnek a gyári alakulatokhoz a szezon második felében.

"Arra számítok, hogy a kiszabott pluszsúlyok miatt különösen nehéz lesz az idei valenciai verseny. Nem hiszem, hogy egyértelműen a győzelem lehet a cél, de az kétségtelen, hogy az elmúlt időszakban többször is sikerült jobban szerepelni annál, amit előzetesen vártunk. Szeretem a pályát, de nem tartozik a kedvenceim közé. Nagyon technikás, sok a fékpont, ezért könnyű hibázni" - magyarázta Menu.

"Tavaly három BMW is előttünk volt a második futam vége felé, és csak azért tudtunk nyerni, mert tömeges öngyilkosságot hajtottak végre. Egy körön biztosan versenyképesek lehetünk, de a futamokon nehezebb lesz. Mindent meg kell tennünk, hogy spóroljunk a gumikkal" - tette hozzá a tavaly Valenciában duplázó Yvan Muller.

Aki esetleg nem emlékezne rá: 2011-ben a második futamon Javier Villa és Tom Coronel az élről lökte ki egymást, majd Michelisz Norbi a verseny vége fele az első helyért támadta Mullert, ám az utolsó kör utolsó kanyarjában keresztbe állt, és csak hatodik lett. Idén is hasonlóra számítunk, csak jobb befejezéssel.

Címkék: chevrolet

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása