Az elmúlt napokban a reméltnél kevesebb időm maradt az aktuális információk összegyűjtésére, de most ebben a bejegyzésben összefoglalom a legfontosabb történéseket.
Akik látták a 2010-es második marrakeshi versenyt (és nem aludtak el alatta), azok sosem felejtik el. Óriási baleset az elején, aztán SC körökön keresztül, közben pedig szerencsétlenkedés a beavatkozók részéről. Ez utóbbit szeretnék a szervezők elkerülni azzal, hogy profi sportbírókat hívtak egyenesen Le Mansból. Ha valakik, ők biztosan észnél lesznek, ha elszabadulna a pokol.
Rob Huff furcsán érezheti magát. A Chevrolet brit pilótája igencsak elszokott attól, hogy többen is előtte állnak a bajnokságban, hiszen tavaly sokáig vezetett, majd végül második lett Yvan Muller mögött. Most azonban csak negyedik, és még nem nyert futamot idén. Marrakesh viszont kedvezhet neki, 2009-ben ő nyerte az első marokkói futamot, és tavaly is jól szerepelt az utcai pályákon. "Nagyon bízom benne, hogy meglesz az első idei győzelmem, és elkezdem ledolgozni a hátrányom. Pontosan tudom, hogyan kell itt nyerni" - mondta Huff.
Tiago Monteiro is szereti az utcai pályákat, sok reményt azonban nem fűz a marokkói hétvégéhez, mivel a SUNRED motor továbbra sem egy izomgép. "Minden verseny nehéz, az utcai futamok viszont különösen azok. Én nagyon szeretem őket, mert ügyesnek kell lenned, hiszen keskeny a pálya a falak között, és vigyáznod kell, nehogy nekimenj valakinek, vagy elkapd a korlátot" - magyarázta fura vonzalmát a portugál.
Yvan Muller összefoglalta Marrakesh nehézségeit. Meleg van, az utcai pálya által alkotott katlanban pedig még inkább. A fékek két-három kör alatt túlmelegszenek. A hőséget csak tovább növeli ha szorosan üldözni kell valakit, hiszen a forró kipufogógázok egyenesen az első fékekre áramlanak. És - ahogy Muller fogalmazott - ha igazán gyors akarsz lenni, akkor használnod kell a rázóköveket, amik viszont iszonyatosan igénybe veszik a gumikat és a futóművet.
Alberto Cerqui életében először vezet majd utcai pályán, a 19 éves olasz ezért nagyon készült Marrakeshre. "Sokat tanulmányoztam a pálya vonalvezetését, és megnéztem pár videót is az elmúlt évekből" - mondta Cerqui. Az újoncok közül Alex MacDowell is bizakodik előzetesen, szerinte a bamboos Chevyk Marokkóban jobbak lehetnek, mint Valenciában, így lesz esély bekerülni a top12-be. James Nash és az Arena csapat számára is ez a cél, bár ők továbbra is az autó megismerésére fókuszálnak, ami levesz némi terhet a vállukról.
"Komoly" golfversennyel indítottak volna a WTCC-s pilóták Marrakeshben, ám az eső picit bezavart. A zivatar ellenére pár vállalkozó szellemű srác azért kézbe vette az ütőket. Charles Ng, Darryl O'Young, Isaac Tutumlu valamint Marcello Lotti és az FIA orvosa, Jacques Tropenat játszadozott a zöld gyepen. A versenyt a doki nyerte, aki 18 lyukat 84 ütésből teljesítette.
Utolsó kommentek