James Nash szép pillanatokat élhetett át a marokkói WTCC hétvége alatt. A Ford Focusszal először jutott be a Q2-be, ahol tizenegyedik lett, ám mivel később Tarquini eredményeit törölték, egy helyet előrelépett, és így a második futamon ő indulhatott a pole pozícióból. Féltávig vezette is a versenyt, a Chevykkel viszont nem bírt. A fiatal brit srác Stefan Zieglernek nyilatkozott.
James, egy nagyon fordulatos hétvégén vagy túl. Az első futamon kiestél, a másodikon a pole-ból indultál, és végül megszerezted első pontjaidat.
"Hihetetlen érzés volt a mezőny elején állni. Nagy pillanat volt ez nekünk, a szponzoroknak, a Fordnak, és mindenkinek, aki segített bennünket. Jó érzés volt az első helyért küzdeni. Először jutottunk be a legjobb 12 közé, és szereztünk némi tapasztalatot arról, hogy hogyan is áll a dolog a Chevrolet-k és a BMW-k között."
Az első versenyen történt baleset után izgalmas pillanataid lehettek, hiszen nem szegtétek meg a parc fermé szabályt, hogy odaállhass az első rajtkockába. Pedig komoly sérülések voltak az autón.
"Bizony, a srácok nagyszerűen dolgoztak, sajnos nekem köszönhetően volt mit csinálniuk. Pedig Mike Earle, a csapatfőnökünk az első futam előtt odajött, és annyit mondott: 'idefigyelj, egyszerűen csak hozd be egyben az autót'. Ez a balszerencse. Lehet, hogy jobb lett volna, ha nem mondja."
"De nem kellett halálra izgulnom magam, mert a szervizidőszakban maximálisan bízhattam a srácokban. Nekem csak azzal kellett foglalkoznom, hogy beüljek a kocsiba, és tegyem a dolgom. Ez volt Monzában, és most Marrakeshben is. A második versenyre egy hibátlanul működő autót kaptam, ennél többet pedig nem is kívánhat az ember."
A második verseny rajtja előtt épp csak egy-két kört futhattál az autóval, után pedig bíznod kellett benne, hogy egyben marad az első kanyarban is.
"Vakon megbízom a srácokban, tudtam, hogy minden csavart rendesen meghúztak. Tudom, hogy hogyan dolgoznak, eszembe sem jut, hogy menni fog-e az autó vagy sem. Bízom a csapatban, és ők megint lehetővé tették számomra, hogy rajthoz álljak."
A start után négy körig vezettél, aztán megjelentek mögötted a Chevyk. Mi járt akkor a fejedben?
"Az, hogy nem akarok ujjat húzni felük, mivel ők a bajnoki címért küzdenek, mi pedig egyelőre csak gyűjtjük az adatokat és a tapasztalatot. Minden alkalommal fejlődünk, amikor pályára lépünk; ezen az úton kell továbbmenni."
"Nagyon gyorsan ott termettek a visszapillantó tükrömben, úgy éreztem egyetlen körig sem tudnám magam mögött tartani őket. De nem is ez volt a feladat. Pillanatok alatt el is mentek mellettem. Ha előttük maradok, óriási nyomás nehezedett volna rám. Utána végre újra a saját dolgomra koncentrálhattam, megpróbáltam menni velük."
Később aztán a BMW-k kezdtek el támadni; szépen védekeztél, de...
"Nem olyan természetes dolog az előzés, amikor jobbról és balról is falak szegélyezik a pályát. Kicsit rosszul éreztem magam a többi versenyző szorításában, de azt tettem, amit tennem kellett, ilyen az autóversenyzés. Tom Coronel végül belehajtott egy hibába, és helyet talált mellettem."
A végén hatodik lettél, és megszerezted első pontjaidat a bajnokságban.
"Elégedett vagyok, örülök, hogy egy ilyen eredménnyel jutalmazhattam meg a srácokat. Keményen megdolgoztak érte.
Utolsó kommentek