WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Tiszta vizet a Ladába

2012.05.10. 13:34 Lanti_WTCC

Biztató hétvégét zárt a Hungaroring James Thompson és a Lada, hiszen gyakorlatilag teszt nélkül 1,4 másodperc volt csak a hátrányuk az élbolyhoz képest. Az apróbb műszaki hibákon kívül azért van más is, amit még rendbe kell tenni az oroszoknál. Valamikor március közepén jelent meg a hír, hogy az FIA több átalakításra vonatkozó ladás kérvény is elutasított. Majd következett a nagy csend, és legközelebb már csak akkor hallottunk az oroszokról, amikor tesztelni indultak az új kocsival.

Ebből, és abból, hogy ott voltak a hungaroringen arra következtethetnék, hogy minden gond nélkül lezajlott az autó homologizációjával, pedig nem ez történt. Nem sokkal a Lada első hétvégéje előtt elterjedt a pletyka, hogy a Thompson ugyan rajthoz állhat, de nem szerezhet pontot, és nem vehet részt a Q2-ben, már amennyiben bejut oda. Sokan ezt azzal magyarázták, hogy a Granta csak nemzeti homologizációt kapott.

Az igazság viszont az, hogy a WTCC jelenlegi szabályai nem zárják ki, hogy egy nemzeti homologizációval futó autó pontot szerezzen a bajnokságban. Rendszeres olvasóink pontosan tudják, hogy a SUNRED Leónok is így mennek, sőt, tavaly a Volvo C30-nak sem volt FIA homologizációja. Mégis mindkét autó szerzett pontot, és szerepelt a Q2-ben is.

Csak hogy mindenki tisztán lásson: a nemzeti homologizációt az adott nemzet autósport szövetsége adja ki (a SUNRED-nek spanyol, a Volvonak a svéd, a Ladának az orosz), és a feltételek valamelyest enyhébbek. Az egyik lényeges eltérés, hogy az FIA csak olyan autókat homologizál le, melyek utcai változatát 12 hónapig gyártották, és legalább 2500 darab készült belőlük. Ezért kell például a SUNRED-nek spanyol homologizációval futni, mert ilyen autó a valóságban nem létezik. Ezen kívül a nemzeti homologizációt gyorsabb és könnyebb is beszerezni.

Egy szónak is száz a vége, a Lada nem azért nem szerezhet pontot, mert nemzeti homologizációval fut, hanem azért, mert nem felel meg 100%-ig az FIA előírásainak. Pontosan még nem tudjuk, hogy milyen téren maradtak restanciák, de Neil Hudson szerint nem olyan jelentős eltérésekről van szó, mint a Ford Focus futóműve kapcsán. Mivel a Lada csak két versenyen indul, és tesztnek szánja az idei évet, valószínűleg olyan nagyon nem fáj nekik, hogy ha bejutnak a top10-be akkor nem kapnak pontokat. Az FIA pedig így próbált kedvezni egy leendő gyári csapatnak úgy, hogy közben a többiek érdekei se sérüljenek. A Lada nem teljesen szabályos autóval is indulhat, de nem vehet el pontokat azok elől, aki szabályos technikával versenyeznek.

És hogy miért nem vehet részt a Q2-ben? A WTCC szabálykönyv kimondja, hogy csak olyan pilóták indulhatnak az edzés második részében, akik pontszerzésre jogosultak. Tehát Thompson lehet bármilyen gyors Portimaoban az időmérőn, akkor is maximum a 12. helyről indulhat majd.

Címkék: lada

4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2012.05.10. 13:50:52

Nem a 13.-ról?
de :)

toto92 2012.05.10. 13:59:00

@Evil1979: szerintem bejuthatni bejuthat a q2-be, de nem mehet ki a pályára az alatt.

gazdinf 2012.05.10. 16:43:29

és ha több Lada is bejut, akkor annyival kevesebb autó lesz a pályán? :)

SiD13 2012.05.12. 11:57:58

több Lada nem juthat be, mivel ez az egy indul :DD
süti beállítások módosítása