2012-ben megváltozik a sokat kritizált időmérő lebonyolítás. Az FIA egy olyan megoldást választott, amit Csuti Lacival mi is pedzegettünk, és amit a kedves nézők és olvasók közül is sokan "ajánlottak". Megpróbálom érthetően leírni... :)
Jövőre a Q1 már csak azoknak a rajtsorrendjéről dönt, akik nem jutnak be a Q2-be. Az idei szabályokkal ellentétben az első 10 helyett a legjobb 12 pilóta megy majd tovább, tehát a 12.-nél hátrébb lévők sorrendje mindkét futamra a Q1-ben elért eredményük alapján alakul ki. A többiek között az időmérő edzés második része dönt.
A Q2 tényleges végeredménye adja majd a második futam rajtsorrendjét. Tehát, aki a Q2-ben a leggyorsabb, az indul az élről a második futamon, mellőle a Q2 második helyezettje, és így tovább. Az első futam rajtsorrendjét pedig a Q2 fordított sorrendje adja majd. Ám itt jön az első csavar. Azért, hogy a pole pozícióra kevésbé esélyesek ne menjenek szándékosan nagyon lassan, csak a Q2 első 10 helyezettjét fordítják meg. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy aki a Q2-ben 11. az mindkét futamon 11.-ként rajtol majd. Ugyanez igaz a 12. helyezettre.
Ami a többieket illeti: a Q2 győztese tehát az első versenyen a 10. helyről, a másodikon a poleból rajtol. A Q2 második helyezettje az első futamon a 9. helyről, a másodikon a 2.-ról rajtol, és így tovább.
Most jön a második csavar. Azért, hogy mindenki más kedvét elvegyék az idén látott, és megutált taktikázástól, a Q2 legjobb 5 helyezettje pluszpontokat kap. Az első 5-öt a második 4-et, és így tovább, egészen az 5. helyig.
Az FIA a szabálymódosítástól azt várja, hogy az időmérővel kapcsolatos két legfontosabb cél megvalósul. Egyrészt, a két futamon jelentősen különbözni fog a rajtsorrend, másrészt, a kvalifikáció minden szakaszában az lesz a kifizetőd, ha a versenyzők a legjobbjukat akarják nyújtani. Egy dolog viszont biztosan nem valósul meg, nem lesz átláthatóbb a rendszer...
Lesterx 2011.09.23. 23:54:17
Lesz mit magyaráznotok a közvetítés alatt.
imrebende 2011.09.24. 11:51:13