James Thompson a hétvégén visszatér korábbi sikerei színterére, ismét BTCC hétvégén áll rajthoz. A kétszeres bajnokot a Ford Focusszal versenyző Motorbase/Airwaves istálló igazolta le, hogy segítsen Mat Jacksonnak a bajnoki címért való küzdelemben. Thommo már túl is van az ismerkedő jellegű teszten, amelyre szerdán került sor Brands Hatch-ben.
"Jól sikerült a tesztnap Brands-ben. Az autó remekül viselkedett, és nekem is jó érzés volt újra a pályán lenni. Élmény volt együtt dolgozni az Airwaves csapattal; egy igen eredményes napot zártunk, és változtattunk ezt-azt a Focuson. A hétvége lesz az első alkalom, hogy az Airwaves Focusszal versenyzem, és pár sosem egyszerű egy ismeretlen autóval kezdeni, de ennek is négy kerek és egy kormánya van, szóval bízom benne, hogy a sok éves tapasztalatommal képes leszek jó eredményt elérni Silverstone-ban."
Az Airwaves csapat Focus-sza egy különleges konstrukció. A Ford gyárhoz közel álló Arena csapat az úgynevezett Global Focus-szal megy, amely egy S2000-es kasztni, 2 literes szívó motorral. Thompson autója ellenben egy Ford Focus ST, egy öszvér járgány, hiszen az S2000-es kasztniba egy új, NGTC (2 literes turbó) motor került. A BTCC-ben egyelőre engedik a két szabályrendszer keverését, 2013-tól viszont már csak tisztán NGTC-s autók nevezését fogadják el.
A turbó motor egyrészt előny, hiszen - különösen Silverstone-ban - rengeteget számít a motorerő. A 36 pontos hátrány ellenére azért bízik nagyon a Ford a bajnoki esélyekben, mert az ellenfelek autói (Chevrolet Cruze és Honda Civic) még a régi szívó 2000-es motorral futnak.
Thompson számára viszont némileg újdonság lesz a turbó, bár az elmúlt egy évben kétszer is ment feltöltős túraautóval. Tavaly októberben ő volt az NGTC szabályrendszer prototípus autójának tesztpilótája, ráadásul a tavaly októberi brands hatchi hétvége egyik szabadedzésén is vezette a 2000-es turbós Toyota Avensist. Idén augusztusban pedig Rockinghamben próbálhatta ki a Bamboo Engineering egyik WTCC-s Chevrolet Cruze-át.
Utolsó kommentek