Problémákba ütközött a Lada Granta WTCC-s verzióját építő TMS Sport, miután a Nemzetközi Szövetség több kérvényüket is elutasította. A csapat kilenc ponton szeretett volna eltérni az utcai változattól, az FIA azonban első körben ezek közül csak egyet engedélyezett, több esetben pedig további részleteket kért be.
Az első és legfontosabb módosítás a tengelytáv megváltoztatása lenne, ezt 94 milliméterrel szeretnék növelni az oroszok az utcai változathoz képest. Az FIA szerint azonban ekkora eltérést már nem tesznek lehetővé a jelenlegi S2000-es szabályok. Az eddig homologizált autók közül a SEAT Leónnál a legnagyobb a különbség ilyen téren, a versenyváltozat tengelytávja ott 36 mm-rel haladja meg az utcaiét. A leghosszabb tengelytávval egyébként - nem meglepő - a BMW 320 TC rendelkezik. Amennyiben a Grantában marad az utcai konfiguráció, akkor a Ladáé lesz a mezőny legrövidebb tengelytávja, 28,4 mm-rel marad majd el a BMW-től. A változtatásra azért lenne szüksége az oroszoknak, mert növelni szeretnék az utánfutási szöget (a kerék középpontjára húzott függőleges és a lengéscsillapító által bezárt szög), illetve további módosításokat terveznek a lengéscsillapítónál.
A TMS Sport azt is kérvényezte, hogy a Lada Priorához homologizáltatott első és hátsó segédvázat (subframe) használhassák a Grantán. Az FIA további információkat kért be ez ügyben, a döntést pedig elhalasztotta.
Hasonló válasz érkezett a következő kérvényekre is: a kerékközéppont helyének megváltoztatása, a kerékjárati ívek kiszélesítése a 17"-es kerekekhez, a Lada-Renault-Nissan család egy másik típusából származó kormánymű fogasléc alkalmazása, valamint könnyen levehető első panel használata a törések gyorsabb javítása érdekében. Ezekkel csak akkor foglalkozik érdemben az FIA, ha a tengelytáv és segédváz kérdést tisztázzák.
A Lada továbbá szeretné az eredetik kerékagyakat versenyzésre alkalmas típusokra cserélni. Na ez volt az az egyetlen beadványuk, amit az FIA első körben jóváhagyott.
A TMS Sport engedélyt kért még a legtöbb WTCC-s csapat által már használt sima fenéklemez alkalmazására is. Ennek lényege, hogy segíti a levegő tiszta áramlását az autó alatt, és ezzel a diffúzorhoz hasonló hatást ér el. A csapat indoklása szerint azért lenne erre szükség, mert "a Lada Granta aero tulajdonságai annyira gyengék - még a Lada Prioránál is rosszabbak - hogy a szélcsatornában végzett tesztek alapján a sima fenéklemez nélkül az autó nem lenne képes elégséges leszorító erőt generálni." Az FIA ebben a kérdésben is elhalasztotta a döntést további információkat bekérve.
A Lada a tervek szerint áprilisban kezdené a Granta WTCC-s verziójának tesztjét a brit James Thompsonnal. Ezt követően a május 6-ai magyar versenyen akarnak debütálni a WTCC-ben, és rajthoz állnának még Estorilban is. Egyelőre kérdés, hogy az FIA döntései milyen hatással lesznek erre a programra.
imrebende 2012.02.26. 17:10:00
lesz újra FIA közgyüllést, ezt beszívták sajna.