WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Alázat - gondolatok Marrakesh után

2012.04.15. 20:40 Lanti_WTCC

Az elején úgy voltam vele, hogy nem akarok róla beszélni... Én abba a kategóriába tartozom, aki Norbi előtt is nézte a WTCC-t, és aki magyar résztvevő nélkül és nézné. De azért egy ilyen hétvége az én kedvemet is el tudja venni, mert mindig nagyon szurkolok Zengőéknek.

Most már jobb, gondolkoztam kicsit, megpróbáltam hátralépni kettőt, és onnan nézni a helyzetet. Volt két jó hétvégénk ebben az évben, amikor Norbi kocsija elég jól muzsikált. Monzában vezetett is, és milyen szépen tartotta magát. Valenciában pedig negyedik lett, ami nagyon jó eredmény. Marrakesh most nem jött össze, ezen nincs mit szépíteni. És akkor mi van? Volt már rossz hétvégénk, lesz is.

Nem kell kifogást keresni, mert nincs rá szükség! Igen, a csapat először ment itt BMW-vel, ez tényleg nehezítette a dolgukat. De a Ford is először járt itt... Nekik sikerült eltalálni, nekünk most nem. Na és?



Viszonylag sok szurkolói vélemény jut el hozzám, és egyre inkább azt látom, hogy két nagy tábor van kialakulóban (persze biztos van több is). Az egyik szerint a Zengő Motorsport hibátlan, ha valami baj történt akkor biztos más tehet róla, a gyártó, a pálya, a felügyelők, a Chevyk, és legvégső esetben ott van Monteiro, akire úgyis rá lehet kenni bármit. A másik tábor szerint pedig a csapat azt sem tudja, merre van az arra, fogalmatlan csürhe, mit keresnek egyáltalán ott?

A vélemény szabad, úgyhogy nekem is van véleményem minkét gondolkodásmódról. Hogy a Zengő Motorsport (Norbival együtt) nem hibátlan, azt őszintébb pillanatában minden ember tudja. Láttuk már hibázni Norbit izgalom, tapasztalatlanság vagy figyelmetlenség miatt, és láttuk melléfogni a csapatot is, fáradtság, tapasztalatlanság vagy éppen az ismeret hiánya miatt.  

De végletnek tartom azt véleményt is, hogy kétbalkezest, tehetségtelen banda lenne, hiszen ennek az ellenkezőjét bizonyítja több dobogós hely, egy futamgyőzelem, és két bajnoki cím a SEAT Európa kupában. Ha a kritikusok hangoztatják, hogy a sikertelenség nem a véletlen műve, akkor a siker sem az. 

A Zengő Motorsport egy csapat elszánt, kitartó és jó (szak)ember együttese, akik - és ebben biztos vagyok - mindig a legjobb tudásuk szerint teszik a dolgukat. Zengő Zoli emberfeletti teljesítményt nyújtva dolgozik, hogy meglegyen az anyagi háttér, a srácok sokszor hosszú heteket vannak úton, minimális pihenéssel. Egy világbajnokság szép, de kemény és költséges játék. Lehet, hogy ez az erőfeszítés nem mindig elég, lehet, hogy nem ők csinálják a legjobban, de odateszik magukat, és nekem ez a lényeg. 

Én is látom, hogy D'Aste és Coronel ugyanazzal az autóval stabilabban hozza az eredményeket. Az egyik a Wiechersnél megy, ők több mint tíz éve versenyeznek BMW-vel, a másik a ROAL-nál, ők gyári BMW csapat voltak. Fölösleges leírni, de a kritikusok talán ezt szeretnék, hát tessék: mindkét csapat jobb, mint a Zengő. És? Nem is kéne összehasonlítani magunkat velük. Zengők mentek két évet a WTCC-ben, és egyet BMW-vel... Ahhoz képest szerintem elég gyorsan tanulnak.  

Arra jutottam, hogy valamit nagyon elrontottunk. Mi, a média, benne én is (tisztelet a kivételnek). Amikor Norbi 2010 végén egyre jobban ment, azt hittük, miénk a világ. Dobogó Okayamában, aztán győzelem Makaón. Azt gondoltuk, gyerekjáték ez a WTCC. Ha az első évben dobogó és győzelem, akkor mi lesz jövőre? Elhitettük magunkkal és másokkal is, hogy miénk a legjobb csapat, a legjobb versenyző, letaroljuk az egész WTCC-t. Sokan elbíztuk magunkat, és elbizakodottá tettünk másokat is. Komoly emberektől hallottam, sőt egy idő után én is vallottam, hogy Coronelt leverjük, mint vak a poharat, ő csak egy kiöregedett hobó. A SEAT gyenge lesz, mi vagyunk a királyok, Norbi a legjobb... 

Korán jött a siker. Norbi élete 26. WTCC futamán győzött először. Coronel 81, Engstler 87 versenyt "várt", mire a dobogó tetejére állhatott, D'Aste pedig már 135-nél tart, és még sosem nyert... (mégis kétszeres privát bajnok).  Aztán 2011 megmutatta, hogy a WTCC keményebb dió, mint elsőre tűnt... Most talán itt az ideje beállni a sorba, megtalálni a helyünket, és józanul látni a világot.  

Nem mi vagyunk a legjobbak, nem taroljuk le a világot, és a WTCC nem tündérmese. Viszont: van egy csapatunk, ami jó, lelkes, és tanul. Van egy versenyzőnk (pontosabban kettő) aki tehetséges, lelkes és tanul. És van egy szurkolótábor, na az viszont a legjobb! A csapatnak és a versenyzőknek nincs mit szégyellniük, mi (tisztelet a kivételnek) kapattuk el magunkat néha, és vártunk túl sokat, túl hamar.  

Szóval a hibák és hiányosságok ellenére, vagy talán pont azok miatt is mindörökké: csak a Norbi, csak a Gabi, csak a Zengő!!!!

Fotó: zengomotosport.hu és fiawtcc.com

Címkék: gondolatok

21 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meszkarobi 2012.04.15. 21:00:28

Jó és őszinte Írás! Bár én úgy gondolom kár magyarászkodni! az értelmesebb (3. szurkoló tábor) megérti mi miért van és hogy milyen nehéz ez! és hogy tanulni kell! ettől a versenytől meg szerintem senki nem várt sokat! igazából meg sem kellett volna rendezni. voltak jobb Bmw-sek ez tény. Németországban nézem a versenyeket és a német kommentátorok egyfolytában áradoznak rólatok! ez a lényeg!! jó csapat!!! Így tovább!!!

Bandika1001 2012.04.15. 21:05:37

Nos, engedtessék meg egy megjegyzés, tisztelt honfitársaim!

Tényleg nem tökéletes sem a csapat, sem a versenyzők. Mitől lennének azok? A költségvetésüktől biztosan nem. A BMW szerepvállalásától? Aligha. Az állami támogatástól? Kétlem. Az évtizedes szakmai rutin miatt? Az még hiányzik. A méregdrága stáb? MÁG nincs rá pénz.

Ami hajtja őket, az a szívük. És az, hogy pár százezer (tippeltem) magyar szurkoló szíve velük dobban világszerte. Minden egyes alkalommal, amikor feltűnik a képernyőn egy magyar zászló, adj Isten, felhangzik a Himnusz.

A kétkedőknek üzenem: hasonlítsuk magunkat azokhoz, akikhez hasonlíthatjuk.. A volt kommunista blokk országaihoz. Melyiknek van WTCC csapata? Románia, Szlovákia, Bulgária, Szlovénia és még vagy 15 másik.

Könyörgöm..
Az olyan emberektől, mint a Zengő team tagjai és az olyan magyaroktól, mint Norbi és Gábor elviselhető magyarnak lenni.

Magam részéről köszönöm minden perceteket, amit erre a célra fordítotok. Akarva, vagy akaratlanul.

Nyilván vannak egy páran még, akik így gondolkodnak.

Hajrá srácok!!

ray bacsi 2012.04.15. 21:06:11

Helytálló gondolatok Lanti! Én csak egy dologgal nem vagyok kibékülve, a bamboo-s chevy-k teljesítményével. Nevetséges mit művelnek ilyen szintű technikával mint ami nekik van(azonos mint az RML-es autók) A Di Sabatino gyerek a formula autók világában se alkotott nagyot hát itt se fog... Viszont komoly anyagi háttérrel érkezett. McDowall meg még keresi a helyes utat. Kérdés megtalálja-e? Itt jön az álmodozás rész, én eltudnék képzelni 2 magyar pilótát ezekben a versenyképes technikákban... :D

Lesterx 2012.04.15. 22:31:09

A többi hozzászólóhoz hasonlóan én a 3. táborba tartozom.Nekünk nem kell magyarázat.Ahogy tavaly,idén is kint állunk a lelátón majd,mindegy hol mennek a narancs-fekete autók.A Zengő Team egy szerethető csapat.Egy magyar csapat,magyar pilótákkal.Nagyon jó pilótákkal.Ennél több nem kell.Bosszankodni meg lehet és kell is.
Amit én nem értek az a Chevy.A verseny utáni örömködésük fura.Hogyan lehet örülni egy olyan verseny megnyerésének,ahol nincs is potenciális ellenfél?

2012.04.15. 22:33:26

Igen, a szurkolók - mi - nem vagyunk tökéletesek, sajnos. Én azt látom hogy ez nem csak a WTCC-ben Micheliszért szurkolóknál van így. Nekünk soha nem volt nagy versenyzőnk technikai élsportban, nem igazán alakult ki szurkolói kultúra, az emberek nem tudják mit várjanak kedvenceiktől, ha az esetleg a világ színpadán kényszerül bizonyítani. Ott van példának okáért Talmácsi Gabi vagy Baumgartner Zsolti akikért anno százezrek (ha nem milliók) ültek le a tévékészülékek elé ma meg ott ostorozzák teljesítményüket ahol csak lehet.
Mi Zengőék dolga? Én bennük látok egy olyan lehetőséget, hogy akár évekig ott maradhatnak a WTCC-ben és hozhatnak eredményeket, kvázi ennek a "szurkolói kultúrának" a meghonosítása is részben rajtuk áll, meg kell tanítani az embereknek hogy viszonyuljanak ahhoz ha egy sportolónk évekig ott csatázik a világ legjobbjai között. Egy franciának, angolnak vagy olasznak ez nem újdonság, ők hozzászoktak ahhoz hogy reálisan szemléljék is ítéljék meg versenyzőik teljesítményét, tudják mikor kell örülni és mikor kell kritizálni.
Hova tovább? Hogy szakmailag is szóljak: a BMW-re nem lehet alapozni a jövőt. Vannak közismert pozitívumai a rajtnál és a gumikopásnál, de egyre jobban az látszik hogy lassabb, mint a mezőny többi autója. A jó eredmények elsősorban a versenyzők érdemei, a mezőny elég kiegyenlített, de ez nem lesz mindig így, pláne ha a BMW a DTM-re koncentrál. A Ford a hétvégén megmutatta hogy jó irányba fejleszt, a Seat most még lábadozik, de ha megoldják a motorkérdést és nekilátnak újra fejleszteni az autót felzárkózhatnak. A Chevyről nem kell szólni. A Honda meg mint tudjuk jön. A túraautó vb-n pedig már-már hagyományosan az a trend hogy nem csak gyári istállóknál futnak autók, de privátoknál is. Azt tudjuk hogy lesz gyári Honda csapat (JAS), de kérdés hogy ők akarnak-e valakivel eggyüttműködni úgy mint a Chevy a Bambooval. Remélem érződik hogy miben bízok és hogy jövőre -ha az anyagi lehetőségeik megengedik- versenyképes Honda Civiceket látunk majd narancssárga festéssel versenyezni.

Anigha 2012.04.16. 01:27:09

Nem igazán szoktam hozzászólni sem az itt olvasott, sem pedig más portálokon olvasott cikkekhez. Most viszont megtöröm hallgatásom.

Én sem értem a magyarázkodást nem csupán a jelen cikk részéről, hanem Juni György korábban közzétett megnyilvánulásai kapcsán sem. Azzal pedig nem értek egyet, hogy '2011 mutatta meg, hogy a WTCC kemény dió', sőt tavaly még mindig gyengének tekinthető mezőny jött össze csupán egy gyári csapattal. Akik 2010 előtt is nézték a futamokat tudják, hogy szinte csoda volt, ha privát csapat az első nyolcba verekedte (néha szó szerint) magát és pontot szerzett, például D'Aste 2009-ben Imolában, ha jól emlékszem.

A Zengő csapat akkor csatlakozott a WTCC-hez, amikor jelentősen megváltozott a WTCC arculata a SEAT kivonulásával és BMW jelentős létszámcsökkentésével, valamint olyan autót bérelt a csapat és olyan mérnöke volt a csapatnak, aminek és akinek révén képes volt a csapat egy világbajnokságban felvenni a versenyt a gyáriakkal. Ez 2011-re megváltozott. Szerintem a Zengő csapat még mindig kezdőnek számít, csakúgy mint a versenyzőik, mind a kettő.

Valóban, sokan elfelejtik, hogy ez egy világbajnokság, ugyanolyan, mint a F1 és a WRC, csak olcsóbb az F1-nél és talán a WRC-nél is, de ez még nem jelenti azt, hogy könnyebb, vagy lazább lenne. Az amcsi márka persze, hogy tarol, hiszen gyári alakulat, akik maguknak csinálják az autót. A privátok pedig más kategóriát alkotnak, vásárolt, vagy bérautókkal mennek,ezért van egy másik bajnokságuk a bajnokságban. Szerintem ezt nem csupán a nézők és a szurkoló jelentős része, hanem maga a csapat is 'lengén' kezelte, főleg tavaly, mikor nem arra mentek, hogy minden versenyen pontot szerezzenek, nem feltétlenül összetettben (bár az persze jobb), hanem elsősorban a saját helyükön, a privátok között, vagy ahogy azt hiszem Portoban nevezték 'B kategóriában'.

Privátnak lenni nem rossz, elbukni a privát bajnokságot, eldobni pontokat, az viszont a csapat számára nem éppen a legjobb. Igaz, Coronel privát volt tavaly is, és igaz, 2010-ben lassabb volt a dízel SEATtal, mint a Zengőék, azonban 2011-ben már más csapatnál volt, más autóval, az autót a csapat ismerte, a Zengőék és mérnökük pedig nem, vagy nem annyira a sajátjukat. Az autót a sikehez pedig ismerni kell, ezt jól példázza a Bamboo szereplése.

Jó csapat a Zengő csapat, még - reméljük megadatik - egy pár év és valóban ott köthetnek ki, ahol lenni szeretnének. Addig is örülni kell annak, hogy van magyar csapat egy világbajnokságon és jelentős tényezővé vált a mezőnyben, hiszem még így is, átlagosan a stabil pontszerzők közé tartoznak. Több gyári csapat esetén ez lehet, hogy megváltozik,

Szerintem ide nem alázat kell, hanem kitartás, türelem, szorgalom és nem kevés pénz. A siker meg majd jön, addig is hajrá!

Világoszöld 2012.04.16. 01:49:18

Hondában gondolkodni igen merész álom :) De hasonlóképpen ne legyen igazam, mint amikor komplett őrültségnek tartottam szezon előtt a 2 autós Wéber Gabis pletykát :)
Azt észrevettétek amúgy, hogy Coronel a végére összeszedett egy, az egész versenyen ott keringő zacskók közül egyet az intercooler nyílására? Kíváncsi lettem volna, hogy ha előbb szedi össze, milyen eredménnyel zár...

ODIV 2012.04.16. 10:26:02

Szerintem az emberek realitásérzéke nincs a helyén, ha egy hazai csapatot kell bármilyen sportban megítélnünk. Nézzük meg, amikor a férfi kézilabda válogatottat kutyaütő bandának tartották, mert nem jöttek az eredmények. Egyszerűen nem tudnak az emberek büszkék lenni magára a hősies küzdelemre, csak a győzelemre. Talán a történelmi "adottságaink" miatt vagyunk ennyire kiéhezve a győzelemre, vagy csak kisebbségi komplexussal küzd a nemzet?

De nézzük meg például az F1 kutyaütő, béna csapatait. Williams: számos világbajnoki cím után az utóbbi években a mezőny végén kullogtak.
Renault: évekig az élmezőnyben játszottak, de hol voltak az utóbbi két évben?

Szóval talán meg kellene tanulni a helyén kezelni a Zengő csapatot is. Ők a Forma1-es hasonlattal, egy Hispania költségvetéssel, Sauberes lelkesedéssel és profizmussal nyomuló csapat. Bármelyik versenyen benne van, hogy meglepetést okoznak a nagyoknak, de a szűkebb lehetőségeiket nem tudják átugrani, és minden versenyen erő felül teljesíteni.

toto92 2012.04.16. 11:41:30

Korrekt írás. Egyszer nagyon szívesen megnézném, melyik csapat mennyi pénzből, mennyi emberrel tart ott, ahol. De erre talán a legjobb példa a Bamboo, akik a gyári Chevy technikával nem tarolják le a privát értékelést, pedig szerintem 10-ből 7 ember ezt várta volna.

Negrogo 2012.04.16. 12:11:26

Nem volt itt semmi gond. Nem talaltak most jo setupot es feltettek az autot ami meg igy is belassult, h nem alaztak a kerekvetokon annyira. Ha 6-bol 1 kieses, pontszerzes nelkuli arany lesz a futamokon boven jo mar nem azert.

Mas: En azt nem ertem ebben, mar kicsit visszajara forditva, h a Chevyknek mi a jo h igy nyernek? Ellenfel nelkul gyoznek gyak. Nem kihivas. Maguk vannak csak mint gyari csapat. Easy way to win. Nem riszpektalom oket mert mire is? Ha lenne melletuk gyari BMW, Seat, meg meg vagy 2 masik manufaktura akkor azt mondanam tudnak vmit.

Lanti_WTCC 2012.04.16. 12:16:54

@mennyi?husz!: Miért, mit csináljanak? Csóválják a fejüket, amikor győztek. Nem ők tehetnek róla, hogy az ellenfelek lassabbak náluk.
Egyébként ez az egész a marketingről szól. A Chevy megpróbál úgy csinálni, mintha minden rendben lenne, nem akarják lejáratni a WTCC-t, közben pedig várnak arra, hogy új, versenyképes gyártó érkezzen.
Abban viszont egyetértek, hogy ennek így hosszabb távon nincs értelme. Vagy legyen 2-3 gyártó, akik harcolnak, vagy legyenek csak privát csapatok. Utóbbi mondjuk elég furcsa lenne egy világbajnokságon.

Lanti_WTCC 2012.04.16. 12:17:30

A második mondat végére kérdőjelet akartam :D

Negrogo 2012.04.16. 12:22:13

@Lanti_WTCC: Jelen esetben nem furcsa lenne hanem ugygondolom jobb ha csak privatok lennenek. A Chevynek ha ennyire bizonyitani akar es van mibol kilteni akkor kb a DTM-ben lenne a helye ott mutasa meg a Camaroval pl.

Mikko 2012.04.16. 13:06:45

Valóban érződik, hogy kezd kettészakadni a szurkolói tábor. NAGY HIBA LENNE! Ne felejtsük már el, hogy Világbajnoki sorozatban állnak helyt a mi magyar fiaink!!! És ezek a srácok, nekünk, magyaroknak nyomják a gázt!
Ha megnézzük Corolnel eddigi munkásságait, akkor az ő pályafutásán is jól látszik, hogy bizony nem volt rövid és zökkenőmentes a fejlődési időszaka. Most eltaláltak valamit (fekszik neki a BMW), amit szerintem megérdemelnek. Sajnos, az nekem is fáj, hogy épp ellenünk villogtatja a tudását. :(
A Zengő TEAM nagy, és elismert csapattá válhat, ha a pénzügyi, és nem utolsó sorban az erkölcsi támogatás nem áll ki a hátuk mögül. Most (is) kell őket segíteni, támogatni, szurkolni nekik!!! Szóval, aki teheti GO SZLOVÁKIÁBA, a HUNGARORING-re és SALZBURGBA!!!
Ott fog meglátszani, hogy mit tesznek a kritikusok és szurkolók a csapatért.

GO ZENGŐ TEAM GO!!!

gry01 2012.04.16. 13:47:58

@mennyi?husz!:
Ne ess tévedésbe a DTM-el, a nevében is benne van NÉMET (Deutsche Tourenwagen Masters. Tehát Merci, Opel, Bömbi, és az Audi versenyez-nek (-tek) ebben a sorozatban.
De az ALMS-ben nyomják a Corvette-t (a hétvégén nyertek is LongBeach-ben), illetve ha jól tudom, készül a Camaro GT versenyekre szánt autója.

Ui. (Lantinak): A hétvégén kipróbáltam az eurosportplayert, és tetszik, de a vasárnapi közvetítést magyar helyett valami szláv nyelven adták magyar zászló alatt. Nem drága, de ha már fizetek valamiér, akkor azt kéne kapnom amit kértem....
Azért Neked írom, mert Te közelebb vagy a tűzhöz, hogy panaszkodj, én meg kuka vagyok angolból. ;)

gazdinf 2012.04.16. 14:30:39

ha már szóba került a közvetítés: aranyos volt Anett a "naív" kérdéseivel :)

2012.04.16. 15:33:06

@mennyi?husz!: Miért, nézi valaki is a DTM-t? Ha te esetleg igen, nyugodtan sorold az elmúlt 5 év bajnokait. De fejből ám! :D
Az a sorozat csak a németeknek szól, belpiacon adja el mindenki a legtöbb autót, a BMW/Audi/Mercedes triónak egyáltalán nem mindegy hogy ki mennyire tudja megnyerni a német közönség kegyeit.
Ha meg csak privátok lennének a WTCC-ben az nem világbajnoksághoz méltó széria. Vagy úgyis jönne egy gyári csapat akik mindent vinnének (lásd Chevy).
Kb. egy konditeremhez lehet hasonlítani a WTCC-t, ami tele van vézna, csontsovány, 50 kilós srácokkal narancssárga, fehér, piros trikókban, meg ott van 3 vasgyúró márkás, kék sportmezben egyéni trénerrel az oldalukon és az olimpiai súlyemelésre készülnek. Akkor az olimpikon súlyemelőket küldjük el a francba a konditeremből? Mert azt azért ne felejtsük el hogy a Chevy valószínűleg nem csak a 3 legjobb autót adja a mezőnynek, de a legjobb pilótáik is nekik vannak!
Andy Prialux, James Thompson, Fabrizio Giovanardi, Duncan Huisman, Alex Zanardi, Dirk/Jörg Müller, Nicola Larini, Jordi Gené, Rickard Rydell, Jan Magnussen, Robert Dahlgren vagy épp Augusto Farfus - mind nagy versenyzők és az ilyenek hiányoznak jelenleg a sorozatból, rájuk van szükség, az ilyen kvalitású pilótákat pedig csak gyári csapatok tudják megfizetni.
Ki maradna akiért érdemes lenne nézni a WTCC-t ha a Chevy és 3 pilótája elmenne? Nekünk Norbi és Gabi, persze, de nemzetközi szinten elveszítené a súlyát a sorozat, akármilyen csaták is folynának és hamar lehúzhatnák a redőnyt Lottiék.

Negrogo 2012.04.16. 17:52:03

@gry01: Tudom mi a DTM. De nem csak nemet manufakturak nevezhetnek ugytudom. Regen volt Alfa, Ford is.

@Bermuda: En nem nezem csak majd akarok a BMW miatt.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2012.04.16. 19:35:44

Big like.

Azt hiszem Zengőék a lehetőségeikhez mérten a maximumot hozzák ki minden versenyből, panaszra nem lehet okunk. Marrakesh nem feküdt, de lesz ez még máshogy is...

Világoszöld 2012.04.17. 00:12:58

@Bermuda: Türelem, 3 hét és jön a Lada Thompsonostul, full gyári támogatással. Még talán Putyin is kinéz a versenyre :)
Lehet mosolyogni, hogy Lada meg minden, de ne feledjük, 2 évet már lehúztak, az egyiket pont Thompsonnal. Én nagyon reménykedem bennük.
Aztán év végén jön a Honda, szintén nem nulla tapasztalattal. Jó les ez, csak ki kell bírni addig valahogy :)

*Hajnal* 2012.04.19. 13:18:34

Annyi minden eszembe jutott miközben olvastam a cikket.Aztán az összes gondolatomat viszontláttam a kommentekben.
Szerintem is a szurkolói hozzáállásunkkal van baj.Ha valaki nem győz,akkor az már nem ér semmit.Nem számít,hogy előtte milyen teljesítményt nyújtott.Fogadni mernék,hogy ha Kovács Kati egyszer nem nyer meg egy evezős versenyt,akkor meg fogják kövezni.
Szerintem a negatív "szurkolók" életükben nem versenyeztek semmilyen sportban.Én sem,de végigasszisztáltam,ahogy a párom küzdött az amatőr rallyval.Nem számít,hogy előző nap minden rendben volt,biztos,hogy a versenyen előjött valamilyen hiba.Így működhet ez a profik szintjén is.Pénz nélkül nehéz ezt a sportágat űzni.Persze,sok mindent rá is lehet fogni a pénztelenségre.:)
Egyébként pedig ezt a csapatot az eredmények nélkül is lehet szeretni.Mindegyikük megmaradt az az ember,aki az elején volt.Az unokaöcsém mondta,hogy számára is hihetetlen,hogy a Norbi tegnap pl. Marrakesh-ben versenyzett,ma pedig ott van velük a pincebuliban.
Szurkoljunk nekik egyszerűen csak azért,mert magyarok!
süti beállítások módosítása