Gáspár Csaba egy hete még abban tudatban kelhetet és feküdhetett, hogy legközelebbi fellépése június elején lesz a szlovákiaringi OB fordulón. Azóta viszont nagyon fordult a világ a kétszeres F-2000-es bajnokkal.
"Hétfőn kaptam a telefont, hogy lenne egy lehetőség a salzburgringi ETCC futamon versenyezni. Kedden már a csapat műhelyében voltunk, beállítottuk rám az autót, szerdán pedig már kamionra is került az Alfa. Álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer az Európa-bajnokságon fogok versenyezni, úgyhogy amikor feltették a kérdést, nem volt nehéz a döntés" - mesélte Csaba, miközben élete első ETCC-s eligazítására igyekezett.
Csaba 2010 óta megy S2000-es Alfa Romeoval, az első évben éppen az XFX Unicorse készítette fel számára az autót, igaz az egy másik ex-WTCC-s kocsi volt. Abban az évben bajnok lett, 2011-ben pedig már a Proex Sport színeiben ismételt. A típust tehát már jól ismeri.
"Az Alfa, amivel az országos bajnokságban megyek csak egy-két ponton különbözik ettől a kocsitól. Gyakorlatilag annyi történt, hogy a lazább OB szabályoknak köszönhetően kivehettünk vagy 80 kilót az autóból. A lényeg viszont egyforma. Jó érzés, hogy pontosan tudom, mi hol van, hova kell nyúlnom, ha valami gond lenne."
A csapat az előzetes terveknek megfelelően kihagyta pénteki első tesztet, a másodikon pedig egy hetedik hely sikerült. A két kupás SEAT-ot, és a dízel Leónt leszámítva, a közvetlen ellenfelekkel szemben tehát negyedik lett.
"A teszt elején volt egy kis problémánk a fékkel, de azt sikerült rendbe tenni. A futómű rendben van, az autó jól viselkedik. A dízel SEAT ellen semmi esélyem sincs az egyenesben, de ez várható volt. Holnap feltesszük az új gumit, és az új fékekkel együtt bízom benne, hogy legalább öt tizedet sikerül gyorsulni" - zárta a beszélgetést Gáspár Csabi
Utolsó kommentek