WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Új autót fejleszthet az RML és a Chevrolet

2011.09.21. 17:49 Lanti_WTCC

Az amerikai márka és a brit csapat nem kevés pénzt költött idén az 1,6 turbós WTCC kocsi megépítésére, tesztelésére és finomhangolására, de úgy tűnik, a télen megint a zsebükbe kell nyúlniuk. Nem a Túraautó világbajnokságban használt gépen kell dolgozniuk, hanem a Cruze alternatív verzióján. A Chevy és az RML 2008 óta magas szinten képviselteti magát a Brit Túraautó Bajnokságban, ahol Jason Platoval tavaly begyűjtötték a bajnoki címet. Eddig arany élete volt a gyárnak, hiszen a BTCC és a WTCC technikai szabályai megegyeztek, azaz Platoék Yvan Mullerék "levetett" autóival versenyezhettek. Idén azonban a szigetországban bevezették az új NGTC (Next Generation Touring Car, azaz Új Generációs Túraautó) szabályrendszert, amely a kasztni és a motor (2 liter, turbó) terén is eltér az S2000-től. Ráadásul két év múlva már csak az NGTC autók lesznek engedélyezve Nagy-Britanniában, így a Chevy válaszút elé került. A döntés pedig hamar megszületett.

"Amennyiben az RML képes lesz előteremteni a szükséges anyagiakat, biztos, hogy megépítjük a Cruze "új generációs" turbós verzióját. Nagyon remélem, hogy jövőre is a csapatnál versenyezhetek, nincs más istálló, ahova szívesen mennék, mert egyértelműen ők a legjobbak. Tehát eldőlt, hogy az RML vagy egy győzelemre is esélyes autóval áll rajthoz jövőre, vagy egyáltalán nem indul."

Az idei év során nyilvánvalóvá vált, hogy jövőre már csak az NGTC-s autók lesznek versenyképesek a BTCC-ben, ezért a bajnokság prominens szereplői egyre-másra jelentik be az új kocsik építését. A helyzet tehát a Chevy számára is világos, vagy újabb pénzkötegek mozgósításával építenek egy NGTC-s Cruzet, vagy lehúzzák a rolót Nagy-Britanniában és Skandináviában is (jövőre az STCC-ben is az NGTC szabályok lépnek életbe).

Íme tehát egy ékes bizonyíték arra, hogy túraautózás egésze számára mennyire káros, az 'ahány bajnokság, annyi szabályrendszer' elv. A gyártók érdeke az lenne, hogy egy típussal minél több sorozatban szerepelhessenek, az egyes bajnokságok viszont egyelőre ezt nem akarják figyelembe venni. Lehet, hogy rövid távon a túraautózás jövője a gyári csapatok eltűnése, és a privát istállók felemelkedése lesz?

 

Címkék: chevrolet btcc

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiak 2011.09.21. 22:26:36

Inkább az FIA szabályrendszere káros az autóversenyzésre, az 1.6os világmotorjával
süti beállítások módosítása