Amikor először olvastam a nevét, azt hittem, elírás. Megnéztem több helyen is, nem az. Utána máris jött a pavlovi reflex, ide nekem az adatbázist, mert ezzel a névvel tuti rekordot dönt... És tényleg! Először arra gondoltam, ő lesz az első olyan WTCC-s pilóta, akinek két betűből áll a vezetékneve... Aztán gyorsan kapcsoltam, ilyen téren csak rekordbeállításról beszélhetünk, hiszen az elmúlt években megfordult már a VB-n Henry Ho, Liu Lic Ka és Philip Ma is. Mostani barátunk viszont valamiben mégis túltesz kétbetűs elődein. Hölgyeim és uraim, bemutatom Önöknek a WTCC első olyan pilótáját, akinek vezetéknevében NINCS magánhangzó:
CHARLES NG!!!
Ennyi, egy betűvel sem több. Illetve hivatalos honlapja szerint a teljes neve így fest: Charles Kaki Ng... Még jobb... Ezek után a következő gondolatom az volt: hogy a fenébe fogom kiejteni ezt a nevet adásban??? Elsőre a "Nüg" változat jutott eszembe, de aztán hallottam, hogy az angolok "Üng"-nek hívják. Mivel Ti fogjátok hallgatni, kíváncsi lennék rá, Nektek melyik tetszik. Nüg, Üng, Charles, vagy inkább hallgassak, ha őt mutatják? :)
De most már komolyodjunk, mert Ng - bármilyen fura nevet is kapott - nem kutyaütő pilóta. Pályafutását driftezéssel kezdte, és komoly eredményeket ért el odahaza és az Egyesült Államokban is (összetett 2. és az év újonca a Formula Drift USA Pro bajnokságban). A hong kongi viszont többre vágyott, ezért elindult egy ismert amerikai junior bajnokságban, a Skip Barber Mazda MX-5 Challenge-ben, amit 2009-ben meg is nyert. Tavaly pedig már az Ázsiai Túraautó Bajnokságot (ATCS) hódította meg egy Honda Integrával. 8 futamból kettőt megnyert, 4-szer második lett, kétszer pedig kiesett.
Eljött tehát az idő az újabb nagy ugrásra, Ng hamarosan bemutatkozik a WTCC-ben is. A hong kongi ott lesz mind a három ázsiai fordulón, komoly célokat azonban nem tűzhet ki maga elé, hiszen egy szívó kétezres BMW 320si-t vezet majd, amit a Team Engstler készít fel számára. Ez a három verseny tehát az ismerkedésről, és nem az eredményekről szól majd, utána pedig meglátjuk. Csöndben azért megjegyezném, hogy nem láttunk még versenyképes pilótát szívó kétezres BMW-ben, tehát nem tudhatjuk, mire képesek a régi 320-asok. Arra viszont mindenki emlékszik, hogy a Seat Tarquini és Monteiro alatt milyen erős volt még az "öreg" motorral is. Persze Ng (még) nem egy Tarquini, de érdekes lesz megfigyelni, Ő mire megy a 320si-vel.
Végezetül pedig azoknak, akik túl sok bűnügyi műsort vagy kereskedelmi híradót néznek (a kettő majdnem ugyanaz...): ez a Charles Ng nem azonos az amerikai sorozatgyilkossal!!!
fokapitany 2011.10.05. 22:51:11
korlat 2011.10.06. 08:36:47
Bencsi89 2011.10.06. 23:55:22