Sajnos nem gyári szinten, nem 1,6 turbó motorral, és csak az év utolsó két fordulóján (Sanghaj és Makaó) áll rajthoz a járgány, de ne legyünk telhetetlenek, örüljünk annak, hogy újabb típussal gazdagodik a mezőny. Egészen pontosan a 308-as S2000-es változatáról van szó, amelyet a svéd IPS Motorsport épített még 2007 végén. Eredetileg a 308 RCZ-t nézték ki maguknak, de az nem felelt meg az FIA előírásainak. A kocsival az IPS tulajdonosa, Johan Stureson versenyzett a Svéd Túraautó Bajnokságban, 2008-ban és 2009-ben is a 9. lett az összetettben, utóbbi évben pedig egy győzelmet is szerzett vele.
Az autó azóta új kezekbe került, a hong kongi 778 Autosport vásárolta meg. A csapat a Kínai és az Ázsiai Túraautó Bajnokságban szerepel, ahol Kia Fortékkel versenyeznek, nem kevesebb mint 4 pilótával. Tudomásunk szerint Sanghajban futnak majd először a Peugeot 308-cal, így csak a verseny előtti gépátvétel után derül ki 100%-os biztonsággal, hogy a kocsi megfelel-e az S2000-es szabályoknak. Emellett a csapatnak azt is bizonyítania kell, hogy az autó és az eddig még meg nem nevezett pilóta elfogadható szintet tud nyújtani a WTCC mezőnyben. Ha minden rendben lesz, akkor a Peugeot harcba szállhat Fabio Fabiani és Charles Ng BMW-ivel a Jay-Ten Trophyban.
Peugeot autó utoljára 2006-ban szerepelt a WTCC-ben, de az a régebbi, 407-es típus volt. A Peugeot Sport Denmark színeiben Jens Edman állt rajthoz Monzában és Oscherslebenben. Legjobb eredménye két 20. hely volt a német pályán. Korábban Erik Hélary is a francia GT király Soheil Ayari is indult a 407-essel, ám ők még hátrébb végeztek. Ha őszintén a szívünkre tesszük a kezünket, a 778 Autosport is boldog lehet, ha Top20-ban végez a Peugeot 308.
Ha már említettük Edman 407-esét, az autó azóta magyar kézbe került, és a Suzuki Swift kupát vezető Tim Gábor versenyez majd vele a jövő esztendőben. Erről bővebben itt olvashatnak, és itt nézhetnek videót.
imrebende 2011.10.16. 20:45:16
imrebende 2011.10.29. 20:56:27
Nincs híred, hogy miért feküdt ki ez a project?