Alex MacDowall Ausztriában első privát győzelmét szerezte a WTCC-ben, először állhatott a dobogóra a "nagyokkal". Pedig érkezésével sokan arra számítottak, hogy a Bamboo végre felkerül abba a pozícióba, ahol lennie kéne, azaz uralni fogja a privát mezőnyt. Elvégre ugyanazzal az autóval mennek, mint a gyári Chevyk. Ám eddig a piros-fehér Cruze-ok (Monzát leszámítva) inkább csak a középmezőnyre voltak jók. Talán most jött el a változás napja.
"Az idei évben először sikerült kihoznunk a maximumot a gumikból. Nem nyírta le az autó már a felvezető körön, és valahányszor állítottunk az kocsin, mindig jobb és jobb lett. Nagyon jó időmérő volt, örültem a Yokohama pole-nak, és az ötödik helyért járó pluszpontnak" - mesélte a QP eseményeit MacDowall.
A privát poleból pedig privát győzelem lett az első futamon. A másodikon viszont ő is úgy járt, mint a legtöbb fronthajtású autó pilótája, bal első defektet kapott, és 200 km/h környékén esett be a kavicságyba, pont oda, ahol Alain Menu Chevyje állt.
"Az első körben meglöktek hátulról, és kicsúsztam a fűre. Ott kellett ácsorognom, amíg az egész vonat elment mellettem. Után viszont sikerült felzárkóznom, de féltávnál jött a defekt a leggyorsabb kanyarban, pont ott, ahol Menu állt."
"Ez volt pályafutásom első defektje, és nem akartam elhinni, hogy pont 200 km/h környékén kellett megtörténnie. A biztonsági autó miatt az első versenyen visszahűlhettek a gumik, a másodikon viszont végig nyúztuk őket, és ezért kerültek bajba a Chevyk" - magyarázta az angol.
Győzelmével MacDowall hatodik a Yokohama kupában, szűk két hét múlva pedig következik a bajnokság utolsó európai fordulója, Portimaoban.
"Fantasztikus volt megszerezni az első győzelmem. Önbizalmat meríthetek belőle, és lelkesedést önt az egész csapatba így Portimao előtt. Az egész hétvége során jók voltunk, az autó az elejétől kezdve remekül ment. A bajnokságba már nehéz lesz beleszólni, így minél több versenyt szeretnék megnyerni a szezon hátralévő részében" - zárta MacDowall.
Fotó: fiawtcc.com
Utolsó kommentek