Közelednek az ázsiai fordulók, ahol nem ritka vendég az eső, gondoljunk csak a tavalyi okayamai versenyre, ahol Norbi végül első dobogós helyezését szerezte. Esőben pedig csak megfelelő gumival lehet versenyezni. A Yokohama egyik szakértője, Ian Beveridge röviden összefoglalja, mit kell tudni a WTCC vizes abroncsairól.
"Az általunk gyártott kerekek nem klasszikus esőgumik, de nem is intermediate abroncsok. Úgy tervezetük őket, hogy vizes és száraz aszfalton egyaránt használhatóak legyenek."
Az ok nagyon egyszerű, a WTCC-ben nincs lehetőség kerékcserére a versenyek alatt, mivel egy futam hossza mindössze 50-60 km. Tehát hacsak a versenyigazgató nem szakítja félbe a küzdelmet, azon a gumin kell végigmenni, amit a rajt előtt feltettek.
"A célunk, hogy mindenki számára biztosítsuk a célba érést, még akkor is, ha egy esős rajt után mondjuk a második körben eláll, és elkezd felszáradni a pálya. Éppen ezért nem tervezhettük túl lágyra a keveréket, hiszen strapabíró gumikra van szükség. Nyilván a vége felé már nem lesz olyan jó a tapadás, mint az elején, de nem szükséges a kerékcsere."
Éppen ezért enyhén esős, vagy felszáradó körülmények között ügyesen lehet kombinálni a slick- és az esőgumikat. Emlékezzenek csak vissza 2008-ra, amikor szintén Okayamában Tom Coronel előre slick, hátulra esőgumikat rakott, az eredmény pedig egy fantasztikus győzelem lett.
"Zseniális ötlet volt. A hajtásnak köszönhetően az első gumik üzemi hőmérsékleten maradtak, a hátsó tengelyen pedig jobb volt a tapadás a vizes kerekekkel. Abban a helyzetben négy slickkel nem ment volna olyan jól. A döntés egyébként a csapatoké, mi csak tanácsokkal látjuk el őket, de semlegesek maradunk. Elég nagy baj kerekedne abból, ha mondjuk a SEAT-nak megsúgnánk valamit, a Chevrolet-nek pedig nem... - zárja mondandóját Beveridge."
Utolsó kommentek