WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Bajnoki döntők - statisztikák

2011.11.14. 16:50 Lanti_WTCC

Amióta 2005-ben megszületett a túraautó világbajnokság, minden esztendőben a makaói lélekölőben rendezték a záró fordulót, és egy kivétellel rendre itt dőlt el a világbajnoki cím sorsa. Volt olyan, hogy az üldözőknek csak matematikai esélye maradt, olyan is, hogy még a fél mezőny odaérhetett az élre, de majdnem mindig a Makaóé volt az utolsó szó. Ebben a bejegyzésben röviden összefoglaljuk az eddigi bajnokságok végjátékát.

2005
Az első világbajnoki évadban Dirk Müller (BMW) 86 ponttal érkezett Makaóba. Két üldözője volt, Andy Priaulx (BMW) és Fabrizio Giovanardi (Alfa Romeo) személyében, a brit 1, az olasz 5 pontos hátrányban követte a németet. Müller és Giovanardi viszont nullázott, Priaulx pedig két második hellyel bajnok lett.

2006
A 2006-os év elképesztően szoros volt, Makaón nem kevesebb mint 9 versenyző rendelkezett matematikai eséllyel a végső győzelemre. Farfus (BMW) állt az élen, mögötte Priaulx és Jörg Müller (mindkettő BMW) következett egyaránt 1 pont hátránnyal. Tarquini (SEAT) 3 pont lemaradással állt a negyedik helyen majd következett Rickard Rydell (SEAT) 6, Dirk Müller (BMW) 7, James Thompson (SEAT) 11, Yvan Muller (SEAT) 12, és Peter Terting (SEAT) szintén 12 pontos hátrányban. Mivel Farfus mindössze 4 pontot szerezett a két futam során, elbúcsúzhatott az elsőségtől. Az első futamot Priaulx nyerte a másodikat pedig Jörg Müller, így az azonos pontszámmal álló BMW-sek között a gyengébbik eredmény döntött. A német az első versenyen 6. lett, Priaulx azonban a második bejött 5.-nek, így egy pont előnnyel kétszeres világbajnok lett.

2007
A következő évben még ennél is izgalmasabbnak ígérkezett az utolsó forduló, Priaulx (BMW) és Yvan Muller (SEAT) ugyanis azonos pontszámmal (81-81) érkeztek Makaóba. Rajtuk kívül még Thompson (Alfa Romeo, -10), Jörg Müller (BMW, -12) és Nicola Larini (Chevrolet, -20) is rendelkezett matematikai eséllyel. Makaó viszont kibabrált Mullerrel, a francia nullázott, Priaulx pedig egy győzelemmel és egy 8. hellyel harmadszor is világbajnok lett.

2008
Ebben az évben tört meg a BMW és Priaulx egyeduralma a VB-n, ráadásul úgy, hogy a brit már Makaó előtt kikerült az esélyesek közül. Yvan Muller (SEAT) jelentős, 14 pontos előnnyel érkezett, egyedül Tarquini (SEAT) marad versenyben a franciával, de mivel ő nullázott, Muller lett a bajnok.

2009
Ismét a dízel SEAT-ok között dőlt el a bajnokság, csak ezúttal fordított volt a sorrend. Makaó előtt Tarquini vezetett, Muller pedig 2 pont lemaradással volt második. Matematikailag még Farfus is bajnok lehetett 12 pontos hátránnyal. Az első futamon Tarquini második, Muller 5. lett, így a francia hiába végzett riválisa előtt a második versenyen, az olasz lett a világbajnok.

2010
A pontszámok és a különbségek is megváltoztak a tavalyi esztendőben, miután a WTCC is bevezette a 25-18-15-12 kezdetű pontrendszert. A tavalyi volt az első olyan szezon a VB-n, melyben már Makaó előtt eldőlt a bajnoki cím sorsa. Yvan Muller 301 ponttal érkezett a városállamba, Tarquini lemaradása pedig 55 pont volt. Az új rendszerben egy hétvégén 50-et lehet szerezni.

Néhány érdekesség a végére. A felsorolásból kitűnik, hogy utoljára 2006-ban lett úgy valaki bajnok, hogy Makaóba nem listavezetőként érkezett. Viszont érdemes azt is megfigyelni, hányszor fordult elő, hogy egy esélyes nullázott, vagy nagyon kevés pontot szerzett az utolsó fordulóban.

2005: Dirk Müller listavezetőként, Giovanardi esélyesként nullázott.
2006: Farfus listavezetőként csak 4 pontot szerzett.
2007: Yvan Muller holtversenyben vezetett, de nullázott.
2008: Tarquini esélyesként csak 2 pontot szerzett.

Muller is Huff is találhat tehát magának kedvező statisztikát, bár kétlem, hogy ezzel foglalkoznának. Egy dolog viszont biztos, Makaón tényleg minden megtörténhet.

Címkék: statisztika

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása