WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Zengő Dension: marad a BMW

2011.11.28. 10:39 Lanti_WTCC

Juni György írása:

A hét legtöbbet latolgatott kérdése: ha van jövőre, akkor milyen autóval? Nos, egyértelmű BMW a válasz. Az autó tavaszi megszerzése, igazi akrobatikus mutatvány volt, minimum két évre terveztünk. Most, hogy a csavarhúzóink, mi több, a porcicáink is BMW-ből vannak, nem lenne nagy okosság kiszállni, hogy mindent kezdjünk elölről.

Mert itt erről lenne szó! Lássuk a konkrétumokat. Mind a három Chevy eladó! Jövőre, itt az új. Nagyon drága az üzemeltetés, erős gyári befolyás érezhető a bérautókon is. Gyakorlatilag elérhetetlen. Taniguchi például egyik vállalatával a Japán szórakoztató elektronikai piac egyik vezető szereplője, rettenet hálózattal. Igazi világfi, házai vannak körben, a világban. És igyekszik úgy szervezni az életét, hogy ráérjen a WTCC-s futamokon. A Chevy számára, ideális középmezőnyös harcos.

A Volvora pályázik mindenki, de csak a lelátókon. Arra az egy szem, harapóskék, többször karikába hajlított, szinte angol spárgában guruló csodára gondolok!? Láttátok hátulról? Nincs ilyen terpesztés! Na, hát, ebből kettő van a világon. Az egyiket James Thompson egykori WTCC menő szúrja a skandináv bajnokikon, a másikkal Dahlgren fitogtat a vébén.

De, ez tényleg nem több fitogtatásnál. A legerősebb gép, ez tény, sokkal, de sokkal erősebb, mint bármi a mezőnyben. Jövőre, alig egy év versenytapasztalat után, ti át mernétek venni a gyártól? Biztos, hogy nem csak versenyző kérdése, hogy nem ütik agyon simán a mezőnyt. Félek, hogy a motor most ebben az autóban, evolúció tekintetében megelőzi a futóművet, fékeket, váltót. Kiforratlan, de, ne legyen igazam!

Azt hallani, hogy a SEAT vissza fog térni az új Leon érkezésével, de jövőre még biztosan nem. A Sunred is két évre látott tavaly, reszeltetett magának motort és felerősödött a végére. Monteiro pl. Norbi hátán is nagyokat dobbantott, miközben Coronel neki is elérhetetlen volt már. Vagyis a reszelés legvégére az jött ki, hogy verhetők, ha minden tekintetben feszesebben tudunk a dolgok mögé állni, ahogy Coronel tette. Gratuláljunk neki, most érezzük igazán, mennyivel jobban ki tudta aknázni az autót! Norbi, tavaly, amikor minden stimmelt 3-6 tizeddel ütötte, és ő sem lett fiatalabb. Mi ez, ha nem esély!? Ha Coronel marad a márkában, akkor reális cél lehet az ő legyőzése, és ismerve a délutáni nap erejét, ez hozni fogja az Independent VB címet is, ami csak akkor megnyugtató Michelisz számára is, ha a gyári autók utáni ő következik a tabellán. Idén ezt Coronel megcsinálta.

A Ford két autójával két éve fenyegetnek. Remélem, jönnek.

A jövő szezon még ok, látjuk a szabályokat, de 13-ra már nem teljesen, és ez a gyárakat is nyugtalanítja. A susmus az, hogy az 1.6 turbó marad, de akár 450 lóerő is lehet a teljesítmény határ! Huj-muj! Mindez milyen futóművön, fékeken, gumikon, ugye? Ez, gyakorlatilag DTM szint. Mindezt a válság közepén vezetjük elő, így WTCC szinten. A privát csapatok a tunningolásért csápolnak, ha a BMW Motorsport nem fejlesztene. Már pedig nem fog. Nem is kérdés. Coronel a negyedik hellyel kiállította a bizonyítványt az autóról. Jó lesz az még!

De, azt, valahogy nem látom, ahogy Zengővel, meg a srácokkal, lángszórókkal polírozzuk a satuba fogott turbót, majd a gyertyákat lepkeselyemmel kényeztetjük az időmérő előtt. Aztán rátöltjük a tuti programot a komputerre a netről, aztán, ráááó, ráááááó, rááááó, aztán, majd csak figyeld ki, a harmadik kanyarban fog átlósan kettétörni a motor, majd a kirobbanó hajtókarok, dugattyúk sikló pályára állnak a pálya sztratoszférájában. Jó esetben! Nem bírta a bal kettes perselyszál a terhelést! Nem baj, majd faragunk hozzá egy hasonlót uszadékfából! Hógyne! Szép kaland lenne.

Na, ez nem a mi műfajunk! A srácok egyébként nagyon kreatívak, egy lábbal hajtós Moszkvics estére 10 alatt százon van az tuti, de ős német, olasz bmw-sek ellen menni tuningban hat Beta ládával, talán merész lenne egy kissé.

Tehát, BMW. És tartsuk csak fenn a csoda lehetőségét is. Soha nem lehet tudni. Aki hisz a csodákban, az nézze vissza az idei szezonunkat. Ha ezek után is hisz a csodákban, akkor nem szeretném elkeseríteni. Igaza van! Van rá esély! Mondjuk, ha a SEAT Sport Jézuskára vesz nekünk egy új Chevy Cruze-t. Nos, kb. ennyi esély biztosan van…

Forrás: zengomotorsport.hu

Címkék: bmw michelisz

5 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emerico76 2011.11.28. 10:52:51

őő. szerintem ebből a volvo-ból egy db van, kettő megy (ment) az stcc-n, de azok eggyel régebbi evolúciók és 2000-esek.

korlat 2011.11.28. 11:04:12

"A srácok egyébként nagyon kreatívak, egy lábbal hajtós Moszkvics estére 10 alatt százon van az tuti,"
:))))))))))

medalohhonor 2011.11.29. 21:20:32

Hát nemtom! A BMW nem fejleszt. Ez hátrány is lehet majd szerintem. A Seat vissza akar jönni gyáriként, a chevyk nem állnak le, a Ford lehet h nagyot durrant majd. A BMW jobb a tavalyi Seat-nál, de h ez meddig lesz elég....

Alexander 2011.12.04. 08:16:39

BMW nem fejleszt? Nem akarom elhinni, hogy nincs "pár" autóssport-központú (ezt hogy kell helyesen írni?:D )"B kategóriás gyári mérnök", aki foglalkozna a kocsival. Nem éri meg nekik? Tudom, ez nem ilyen egyszerű, de ez valahogy furcsa nekem.
Ha visszatér a Seat gyáriként, arra készülniük kéne. A Ford bizonytalan, hogy mit alkotnak. A Volvo jól teljesített összességében. Mi lesz, ha mögéjük áll a gyár teljes mellszélességgel (és pénztárcával)?
Várjuk a legrosszabbat és reméljük a legjobbakat!
Hajrá Zengő D. csapat! Hajrá Norbi!

imrebende 2011.12.04. 09:49:27

azt megjegyzem, hogy a BMW nem fejlesztése, nem vonja maga után azt, hogy fejlesztik az autót. azaz ha egy csapat fejleszt, van rá pénze, és tudja homologizálni a fejlesztést, akkor az autó fejlődhet.

nem csak pénz kérdése.

a wtcc szervezőinek érdeke, hogy ütőképes legyen a bmw, így engedményeket fognak adni.

lásd sunred, akik saját név alatti autóval mentek, ami teljesen szabály ellenes, mégis lehetséges volt.
süti beállítások módosítása