Juni György írása:
A hét legtöbbet latolgatott kérdése: ha van jövőre, akkor milyen autóval? Nos, egyértelmű BMW a válasz. Az autó tavaszi megszerzése, igazi akrobatikus mutatvány volt, minimum két évre terveztünk. Most, hogy a csavarhúzóink, mi több, a porcicáink is BMW-ből vannak, nem lenne nagy okosság kiszállni, hogy mindent kezdjünk elölről.
Mert itt erről lenne szó! Lássuk a konkrétumokat. Mind a három Chevy eladó! Jövőre, itt az új. Nagyon drága az üzemeltetés, erős gyári befolyás érezhető a bérautókon is. Gyakorlatilag elérhetetlen. Taniguchi például egyik vállalatával a Japán szórakoztató elektronikai piac egyik vezető szereplője, rettenet hálózattal. Igazi világfi, házai vannak körben, a világban. És igyekszik úgy szervezni az életét, hogy ráérjen a WTCC-s futamokon. A Chevy számára, ideális középmezőnyös harcos.
A Volvora pályázik mindenki, de csak a lelátókon. Arra az egy szem, harapóskék, többször karikába hajlított, szinte angol spárgában guruló csodára gondolok!? Láttátok hátulról? Nincs ilyen terpesztés! Na, hát, ebből kettő van a világon. Az egyiket James Thompson egykori WTCC menő szúrja a skandináv bajnokikon, a másikkal Dahlgren fitogtat a vébén.
De, ez tényleg nem több fitogtatásnál. A legerősebb gép, ez tény, sokkal, de sokkal erősebb, mint bármi a mezőnyben. Jövőre, alig egy év versenytapasztalat után, ti át mernétek venni a gyártól? Biztos, hogy nem csak versenyző kérdése, hogy nem ütik agyon simán a mezőnyt. Félek, hogy a motor most ebben az autóban, evolúció tekintetében megelőzi a futóművet, fékeket, váltót. Kiforratlan, de, ne legyen igazam!
Azt hallani, hogy a SEAT vissza fog térni az új Leon érkezésével, de jövőre még biztosan nem. A Sunred is két évre látott tavaly, reszeltetett magának motort és felerősödött a végére. Monteiro pl. Norbi hátán is nagyokat dobbantott, miközben Coronel neki is elérhetetlen volt már. Vagyis a reszelés legvégére az jött ki, hogy verhetők, ha minden tekintetben feszesebben tudunk a dolgok mögé állni, ahogy Coronel tette. Gratuláljunk neki, most érezzük igazán, mennyivel jobban ki tudta aknázni az autót! Norbi, tavaly, amikor minden stimmelt 3-6 tizeddel ütötte, és ő sem lett fiatalabb. Mi ez, ha nem esély!? Ha Coronel marad a márkában, akkor reális cél lehet az ő legyőzése, és ismerve a délutáni nap erejét, ez hozni fogja az Independent VB címet is, ami csak akkor megnyugtató Michelisz számára is, ha a gyári autók utáni ő következik a tabellán. Idén ezt Coronel megcsinálta.
A Ford két autójával két éve fenyegetnek. Remélem, jönnek.
A jövő szezon még ok, látjuk a szabályokat, de 13-ra már nem teljesen, és ez a gyárakat is nyugtalanítja. A susmus az, hogy az 1.6 turbó marad, de akár 450 lóerő is lehet a teljesítmény határ! Huj-muj! Mindez milyen futóművön, fékeken, gumikon, ugye? Ez, gyakorlatilag DTM szint. Mindezt a válság közepén vezetjük elő, így WTCC szinten. A privát csapatok a tunningolásért csápolnak, ha a BMW Motorsport nem fejlesztene. Már pedig nem fog. Nem is kérdés. Coronel a negyedik hellyel kiállította a bizonyítványt az autóról. Jó lesz az még!
De, azt, valahogy nem látom, ahogy Zengővel, meg a srácokkal, lángszórókkal polírozzuk a satuba fogott turbót, majd a gyertyákat lepkeselyemmel kényeztetjük az időmérő előtt. Aztán rátöltjük a tuti programot a komputerre a netről, aztán, ráááó, ráááááó, rááááó, aztán, majd csak figyeld ki, a harmadik kanyarban fog átlósan kettétörni a motor, majd a kirobbanó hajtókarok, dugattyúk sikló pályára állnak a pálya sztratoszférájában. Jó esetben! Nem bírta a bal kettes perselyszál a terhelést! Nem baj, majd faragunk hozzá egy hasonlót uszadékfából! Hógyne! Szép kaland lenne.
Na, ez nem a mi műfajunk! A srácok egyébként nagyon kreatívak, egy lábbal hajtós Moszkvics estére 10 alatt százon van az tuti, de ős német, olasz bmw-sek ellen menni tuningban hat Beta ládával, talán merész lenne egy kissé.
Tehát, BMW. És tartsuk csak fenn a csoda lehetőségét is. Soha nem lehet tudni. Aki hisz a csodákban, az nézze vissza az idei szezonunkat. Ha ezek után is hisz a csodákban, akkor nem szeretném elkeseríteni. Igaza van! Van rá esély! Mondjuk, ha a SEAT Sport Jézuskára vesz nekünk egy új Chevy Cruze-t. Nos, kb. ennyi esély biztosan van…
Forrás: zengomotorsport.hu
emerico76 2011.11.28. 10:52:51
korlat 2011.11.28. 11:04:12
:))))))))))
medalohhonor 2011.11.29. 21:20:32
Alexander 2011.12.04. 08:16:39
Ha visszatér a Seat gyáriként, arra készülniük kéne. A Ford bizonytalan, hogy mit alkotnak. A Volvo jól teljesített összességében. Mi lesz, ha mögéjük áll a gyár teljes mellszélességgel (és pénztárcával)?
Várjuk a legrosszabbat és reméljük a legjobbakat!
Hajrá Zengő D. csapat! Hajrá Norbi!
imrebende 2011.12.04. 09:49:27
nem csak pénz kérdése.
a wtcc szervezőinek érdeke, hogy ütőképes legyen a bmw, így engedményeket fognak adni.
lásd sunred, akik saját név alatti autóval mentek, ami teljesen szabály ellenes, mégis lehetséges volt.