Fredy Barth számára emlékezetesen ért véget a 2011-es WTCC szezon, bár Ő személy szerint nem sok mindenre emlékszik belőle. A kedves olvasó viszont bizonyára még mindig maga előtt látja a lángoló SUNRED Leónt Makaóban. Utólag persze már a svájci is összerakta az eseménysort a kamerák és az elbeszélések képeiből.
"Egy picit nekikoccantam a falnak a pálya jobb oldalán. Aztán nem tudom miért, vagy egy automatikus mozdulatnak, vagy a koccanásnak köszönhetően balra indult el az autó, viszont az ütközésre már nem emlékszem. Mikor utólag megláttam a kocsit, már tudtam, miért nem... elég nagy csattanás volt" - mesélte Barth a TouringCarTimes-nak.
"Az ülés legalább 10 centivel előrébb csúszott, én pedig bevertem a fejem a bukócsőbe. Azt mesélték, hogy az autóban található G szenzor (a gyorsulás és lassulás során ébredő erőket mérő eszköz) maximumot jelzett."
A baleset közvetlen hatásait pár zúzódással megúszta a svájci, ám a beavatkozók tétovázása miatt túl sok időt töltött eszméletlenül az égő autóban, aminek enyhe füstmérgezés lett az eredménye. Mindez azonban már a múlté, Barth szép lassan teljesen egészséges lesz, és készül a jövő évre. Ami egyelőre bizonytalan, hiszen senki sem tudja, milyen viszonyban lesz egymással a SEAT és a SUNRED.
Az újak kedvéért: A WTCC-ben idén vezették be az 1,6 turbós motorokat, a SEAT azonban, a BMW-vel ellentétben nem gyártott ilyet a futó Leónokba. Megtette ezt helyette a kocsik versenyeztetésével foglalkozó spanyol SUNRED istálló, ami miatt azonban az autók hivatalosan SEAT Leónból SUNRED Leónok lettek. A SEAT azonban nemrég bejelentette, jövőre már ők is gyártanak 1,6 turbót, de arról nincs információ, hogy mi lesz a SUNRED-del, és az általuk épített motorokkal.
"Most még nem tudjuk, milyen viszonyban lesz egymással a SEAT és a SUNRED, jelenleg kicsit feszültnek tűnik a helyzet a motorkérdésben. Én is várok a SEAT Svájc válaszára, hogy mire számítsunk jövőre. Az biztos, hogy kicsit erősebb költségvetésre lenne szükség, több pénz kéne a tesztekre, hogy jobban fel tudjuk készíteni az autót, és elég embert tudjunk megfizetni a programhoz."
"Ami engem illett, egyértelmű, hogy szeretnék maradni a bajnokságban. Tudom, hogy többre vagyok képes annál, amit idén elértem. Másrészt pedig nem egy ilyen esztendővel szeretnék búcsút inteni, hanem jó eredményekkel és szép emlékekkel" - zárta Barth.
Fotó: TouringCarTimes
gazdinf 2011.12.21. 10:18:23
mázlija van, hogy ennyivel megúszta a balesetet.