WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Barth kiütötte a szenzort, de folytatná

2011.12.20. 18:03 Lanti_WTCC

Fredy Barth számára emlékezetesen ért véget a 2011-es WTCC szezon, bár Ő személy szerint nem sok mindenre emlékszik belőle. A kedves olvasó viszont bizonyára még mindig maga előtt látja a lángoló SUNRED Leónt Makaóban. Utólag persze már a svájci is összerakta az eseménysort a kamerák és az elbeszélések képeiből.

"Egy picit nekikoccantam a falnak a pálya jobb oldalán. Aztán nem tudom miért, vagy egy automatikus mozdulatnak, vagy a koccanásnak köszönhetően balra indult el az autó, viszont az ütközésre már nem emlékszem. Mikor utólag megláttam a kocsit, már tudtam, miért nem... elég nagy csattanás volt" - mesélte Barth a TouringCarTimes-nak.

"Az ülés legalább 10 centivel előrébb csúszott, én pedig bevertem a fejem a bukócsőbe. Azt mesélték, hogy az autóban található G szenzor (a gyorsulás és lassulás során ébredő erőket mérő eszköz) maximumot jelzett."

A baleset közvetlen hatásait pár zúzódással megúszta a svájci, ám a beavatkozók tétovázása miatt túl sok időt töltött eszméletlenül az égő autóban, aminek enyhe füstmérgezés lett az eredménye. Mindez azonban már a múlté, Barth szép lassan teljesen egészséges lesz, és készül a jövő évre. Ami egyelőre bizonytalan, hiszen senki sem tudja, milyen viszonyban lesz egymással a SEAT és a SUNRED.

Az újak kedvéért: A WTCC-ben idén vezették be az 1,6 turbós motorokat, a SEAT azonban, a BMW-vel ellentétben nem gyártott ilyet a futó Leónokba. Megtette ezt helyette a kocsik versenyeztetésével foglalkozó spanyol SUNRED istálló, ami miatt azonban az autók hivatalosan SEAT Leónból SUNRED Leónok lettek. A SEAT azonban nemrég bejelentette, jövőre már ők is gyártanak 1,6 turbót, de arról nincs információ, hogy mi lesz a SUNRED-del, és az általuk épített motorokkal.

"Most még nem tudjuk, milyen viszonyban lesz egymással a SEAT és a SUNRED, jelenleg kicsit feszültnek tűnik a helyzet a motorkérdésben. Én is várok a SEAT Svájc válaszára, hogy mire számítsunk jövőre. Az biztos, hogy kicsit erősebb költségvetésre lenne szükség, több pénz kéne a tesztekre, hogy jobban fel tudjuk készíteni az autót, és elég embert tudjunk megfizetni a programhoz."

"Ami engem illett, egyértelmű, hogy szeretnék maradni a bajnokságban. Tudom, hogy többre vagyok képes annál, amit idén elértem. Másrészt pedig nem egy ilyen esztendővel szeretnék búcsút inteni, hanem jó eredményekkel és szép emlékekkel" - zárta Barth.

Fotó: TouringCarTimes

Címkék: barth

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazdinf 2011.12.21. 10:18:23

ha egy épített, becsövezett autóban elmozdul az ülés, akkor ott tényleg nagy csattanás lehetett. ezektől a G-szenzoroktól hallottunk már 100G körüli értékeket is.
mázlija van, hogy ennyivel megúszta a balesetet.
süti beállítások módosítása