Úgy tűnik sportot űznek az FIA-nál abból, hogy az utolsó pillanatban változatnak meg egy-két szabályt. A tavaly behozott 1.6 turbós "világmotorokra" már a 2011-es évben is szigorú szabályok vonatkoztak, összesen egy cserét engedélyeztek a szezon során, minden további 10 rajthelyes büntetést vont maga után. Az eredeti tervek szerint idén már az egész esztendőt egy motorral kellett volna végigversenyezni, ám a nemzetközi szövetség máshogy döntött.
A Túraautó Bizottság határozata szerint a hungaroringi versenyig büntetlenül mehet a cserebere, után viszont tényleg egy blokkot szabad csak használni. Az FIA azzal indokolta a döntést, hogy több motor is idén debütál a WTCC-ben. Magyarra lefordítva: a Ford és a SEAT kikönyörögte magának, hogy ha netán gond lenne új motorjukkal, akkor a szezon feléig még szabadon kísérletezhessenek.
A balesetben megsérült motorok cseréjére továbbra is lesz lehetőség rajtbüntetés nélkül.
Fotó: TouringCarTimes
imrebende 2012.02.29. 11:15:23