A Chevrolet gyári csapatának valamennyi meghatározó szereplője elégedett az új időmérő rendszerrel. Az idei évtől a Q1 csak a továbbjutó tizenkét pilóta kilétéről dönt, az első és a második futam rajtsorrendjét is a Q2 dönti el (értelemszerűen kivéve azokat a versenyzőket, akik a 12-n kívül végeztek a Q1-ben). A Q2 végeredménye adja az első futam rajtsorrendjét, a másodiké pedig úgy alakul ki, hogy a Q2-ben az első tíz versenyző sorrendjét megfordítják. További újítás, hogy a Q2 első öt helyezettje pontokat is kap.
Első ránézésre sokan tartottunk attól, hogy érthetetlen és túlontúl bonyolult lesz ez a rendszer, de véleményem szerint Monzában épp az ellenkezője derült ki. A lényegét összefoglalni tényleg kicsit hosszadalmas, de működés közben gond nélkül érthető és követhető. És ami a legfontosabb, elérte a kitűzött célt, véget vetett az ordas taktikázásnak és direkt lelassításnak. Azt nem állítom, hogy teljesen eltűnik majd az ügyeskedés, de sokkal nehezebb, és Monzában nem is próbálkozott vele senki.
"Sokkal jobb az idei rendszer, mint a tavalyi. Sosem titkoltam, hogy nekem nagyon nem tetszettek a 2011-es szabályok, az ideiek viszont jók. Végre csak azzal kell foglalkoznunk, hogy minél gyorsabbak legyünk" - nyilatkozta Yvan Muller.
"Szerintem is jobb, mint a 2011-es. De akár így van, akár úgy a szabályok olyanok, amilyenek, alkalmazkodnunk kell hozzájuk. A fordított rajtrács kicsit megkavarja a dolgokat. Szerintem előreléptünk ezzel a rendszerrel" - tette hozzá Rob Huff.
"Ideális esetben a Q1 adná az első, a Q2 pedig a második futam rajtsorrendjét. De legalább előreléptünk" - értékelt Menu (bár számomra nem teljesen tiszta, hogy ezzel mit akart mondani).
"A szabályok sokkal jobbak mint 2011-ben voltak" - summázta röviden véleményét Eric Néve, a Chevrolet Motorsport Europe vezetője.
Ti mit gondoltok az új rendszerről?
gazdinf 2012.03.19. 22:22:52
QAQ 2012.03.19. 22:52:58