A Zengő Motorsport hivatalos sajtóközleménye a valenciai WTCC hétvége előtt.
A Túraautó Világbajnokság (WTCC) második fordulójára a hétvégén Spanyolországban, Valenciában kerül sor. A Zengő Motorsport mindkét versenyzője, Michelisz Norbert és Wéber Gábor is jól ismerik a valenciai versenypályát. A Ricardo Tromo Circuit-en Norbi a SEAT Leon EuroCup 2009-es nyitófutamán az első rajtkockából aratott magabiztos győzelmet, Wéber Gábort pedig ugyanebben a sorozatban, 2010-ben avatták itt bajnokká.
A WTCC sorozatban azonban eddig nem sikerült maradandót alkotnia a 4 km hosszú aszfaltcsíkon Michelisz Norbertnek, aki 2010-es bemutatkozó évében pont nélkül zárta a versenyhétvégét, a tavalyi évben pedig az utolsó kanyarban csúszott le a dobogóról.
A világbajnoki pontversenyben egy forduló után Michelisz Norbert hat ponttal a 11. helyen áll, a Yokohama Driver’s Trophy értékelésben tizenegy ponttal az 5. pozíciót foglalja el. Wéber Gábornak nincs még világbajnoki pontja, a függetlenek között azonban három megszerzett pontjával 7. a rangsorban.
Michelisz Norbi:
"Valenciában még nehezebb lesz számunkra felvenni a lépést az élmezőnnyel, ugyanis a mezőny nagy része itt járt 6 hete egy 2x2 napos kollektív teszten, ahol pl. csak a ROAL csapat több mint 4000 Km-t tesztelt. Mi ennyit megyünk egész évben. Természetesen a tavalyi adatokból ki tudunk majd indulni, és ha elég meleg lesz, akkor komoly ellenfele lehet a BMW az elsőkerék-meghajtású vetélytársainak versenytávon, de az időmérőn nehéz dolgunk lesz bejutni az első tízbe, márpedig ezen a pályán az időmérő kiemelt fontosságú, ugyanis nincs sok pontja a pályának, ahol előzni lehet."
"Mivel Gábor is nagyrészt megbarátkozott már az autóval Monzában és a valenciai pályát jól ismeri, arra számítok, hogy az első pillanattól kezdve hasonló lesz majd a tempónk, és ha az időmérő mindkettőnknek jól sikerül, akkor versenyen talán tudjuk majd egymást segíteni."
Wéber Gábor:
"Jó érzésekkel térek vissza Valenciába, mert a bajnoki cím mellett 2008-ban itt kezdtük a nemzetközi pályafutásunkat is a csapattal és Norbival közösen. A pályaismeretünkön nem fog múlni. Az autóval valahol 90%-on állok, a lényeget már megéreztem belőle, a finomságokat azért még tanulnom kell. Egy teljesen más jellegű pálya következik, és elméletileg kedvez a BMW-nek, úgyhogy remélem előrébb fogok jutni, mint Monzában. A cél mindenképp a Q2-be kerülés, és minél több privát bajnoki pont gyűjtése."
Szélerőmű 2012.03.26. 16:23:10
gazdinf 2012.03.26. 17:13:09
gazdinf 2012.03.26. 17:14:21
fiawtcc.com/standings?idCategory=4
GeriWTCC 2012.03.27. 17:48:13
Lenne egy kérdésem, és mivel foggalmam sincs kihez fordukjak ide írom:
Sokat hallottam, hogy Norbi 2011-ben Augosto Farfus 2010-es autóját kapta meg. Érdekelne, hogy Priaulx autóját ki kapta? Illetve 2010-ben ki kapta meg a három 2009-es gyári BMW-t? (J. Mülle, Hernández, Zanardi)
Sokat kerestem, de sehol nem találom. Ha valaki tudja légyszi írjon.
Előre is köszi