Tiago Monteiro ezen a hétvégén ismét a SUNRED és a Lehmann által közösen fejlesztett 1.6-os turbómotort használja (az autóját ezért ismét SUNRED SR Leónnak hívják), de sok öröme nem telik a tavaly jól megismert blokkban. A portugál már nagyon szeretné megkapni az új SEAT motort, amellyel Valenciában Oriola és Tarquini is könnyedén az élbolyban tudott autózni az időmérőn.
A SUNRED motorral szerelt autók (Monteiro mellett Barlesi és Monje megy ezzel) látványosan elmaradtak végsebességben a többiektől, a kigyorsításoknál ugyanis sok időt és tempót veszítenek a jelentős turbó lyuk miatt. A motor egyébként hozza a tavalyi teljesítményt, csakhogy közben mindenki előrébb lépett.
"Nem fejlődtünk annyit, mint amennyit szerettünk volna (a SEAT 2.0 TDi-ről SUNRED 1.6-ra váltással). Tavaly ugyanitt negyedik lettem, és alig egy tized volt a hátrányom Gabriele-hez képest, most pedig 1.1 másodpercre vagyok tőle" - panaszolta Monteiro.
"Szerencsére jó összehasonlítási alapunk van Oriolának köszönhetően, (ő is a SUNRED-nél megy, de már az új SEAT motorral) és csak az egyenesekben bukunk egy másodpercet. Elég idegesítő, de a reggeli időket látva még örülhetünk, hogy közel kerültünk a top10-hez."
"Muszáj fejleszteni kicsit ezen a motoron, amíg várunk a SEAT blokkjára. Az adatok alapján egy kicsit jobbak vagyunk most, mint tavaly, csakhogy közben a többiek óriásit léptek előre. Mi pedig nagyjából ott állunk, mint egy éve."
"Valami kis fejlesztés Marrakeshig is lesz, de pályán nem tudjuk kipróbálni. Aztán ha Marokkó után sem jön a SEAT motor, akkor neki kell állni tesztelni a SUNRED 1.6 turbót" - zárta gondolatait a portugál.
Korábbi cikkeinkben már beszámoltunk arról, hogy a Jaime Puig vezette SEAT Sport dolgozik az új motorok legyártásán, ám sok megrendelés túl későn futott be.
"A SUNRED csapat nagyon későn rendelte meg a motorokat. Egészen pontosan február 29-én futott be hozzánk a megrendelés, egy motort pedig normál esetben 12 hét legyártani. Mihelyst elkészülünk velük, megkapják a motorjaikat" - mondta Puig.
"Tom Boardman kapja majd az elsőt, mivel ő adta le leghamarabb a rendelést. Igazából hamarabb, mint O'Young, de ő prioritást élvez (mivel fizetős versenyző az STR-nél). Bízom benne, hogy Marrakesh után kész lesz az ő motorja, a többit pedig meglátjuk" - zárta nem túl reménykeltően a beszélgetést a SEAT Sport vezetője.
Mivel Marrakesh után igencsak felpörög a WTCC-s cirkusz, könnyen lehet, hogy a SUNRED-es pilóták tényleg csak az európai szezon végén juthatnak hozzá az új SEAT motorokhoz. Addig tehát valamit piszkálni kéne a SUNRED blokkokon, de a motorfejlesztés elég költséges játék.
ray bacsi 2012.04.03. 18:19:42
Monteiro lehet az STCC-ben folytatja tovább egy Chevrolet Cruze volánjánál?
www.touringcartimes.com/article.php?id=7409
Nykjaer Rydell csapattársa lesz.
Ex WTCC-s pilóták a STCC-ben: Gene,Rydell,Nykjaer,Monteiro?