Véget ér a "könnyű" élet a privát csapatok számára. A szó szoros értelmében, hiszen Marrakeshtől életbe lép a ballasztrendszer, egyszersmind megszűnik az eddigi állapot, melyben a Chevyk negyven kilót vittek, a többiek pedig minimumsúlyon futottak.
Az előbbi mondat persze csak részben igaz, hiszen a Chevrolet Cruze-ok továbbra is a maximális ballaszttal, azaz plusz negyven kilóval mennek majd, az ő köridőátlaguk volt ugyanis a legkedvezőbb az első két forduló során. Akit érdekel, az átlagot a következő köridőkből számolják:
- Egy típus két leggyorsabb autójának legjobb köre az időmérő edzésekről.
- Egy típus két leggyorsabb autójának két legjobb köre külön-külön minden egyes futamról.
A legjobb átlagidővel rendelkező márka a referencia, övé a maximális ballaszt, azaz a plusz negyven kiló. A többiek, attól függően, hogy mennyivel maradnak el az említett átlagidőtől kevesebb pluszsúlyt, sőt adott esetben súlycsökkentést kapnak.
A marokkói versenyre a BMW 320 TC húsz kilós ballasztot kapott, felére csökken tehát a súlykülönbség Norbiék és a Chevyk között. Tarquiniék még rosszabbul jártak, ők harminc kilót kapnak, azaz egy súlycsoportba kerülnek a BMW-kkel. A Ford Focus és a dízel SEAT húsz kilóval a gyári minimumsúly alá mehet.
Íme a Marrakeshre érvényes súlytáblázat:
Típus
|
Pluszsúly
|
Gyári minimumsúly
|
Marrakesh minimumsúly
|
Chevrolet Cruze 1.6 T
|
+ 40 kg
|
1160 kg
|
1200 kg
|
BMW 320 TC
|
+ 20 kg
|
1160 kg
|
1180 kg
|
SUNRED SR Leon 1.6 T
|
+/- 0 kg
|
1150 kg
|
1170 kg*
|
Ford Focus S2000 TC
|
- 20 kg
|
1150 kg
|
1160 kg**
|
SEAT León WTCC
|
+ 30 kg
|
1150 kg
|
1180 kg
|
SEAT León TDi 2.0 | - 20 kg | 1150 kg | 1130 kg |
* Érdekes fejlemény állt elő a SUNRED Leónok kapcsán. Az autók nemzeti homologizációval futnak a WTCC-ben, ami engedélyezett, bizonyos megkötésekkel. Az egyik, hogy ezek a technikák elméletileg nem szerezhetnek pontot a bajnokságban, és folyamatosan plusz húsz kilós büntetősúlyt kell vinniük, amire rájön még a ballaszt. Kérdés, ezek után kinek éri meg a SUNRED 1.6 turbó motort használni, illetve, hogy erről eddig miért nem esett szó. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
** A Ford továbbra is megkapja a harminc kilós büntetősúlyt a szabálytalan futómű miatt. Marrakesh az utolsó forduló, ahol érvényes az FIA engedélye, a Slovakiaringre már szabályos felfüggesztéssel kell érkezniük.
Utolsó kommentek