A BTCC tavalyi privát bajnoka, az idén a WTCC-ben Forddal versenyző James Nash biztos benne, hogy a Focusszal még ebben a szezonban képes lehet dobogós helyekért harcolni, annak ellenére, hogy a hátralévő pályák egyikét sem ismerik. A fordosok eddig a Q2-ről és a pontszerzésről is lemaradtak, igaz Valenciában közeledtek kicsit az élbolyhoz.
"Sok mindent próbálgatunk az autón és a motoron. Minden alakalommal, amikor pályára lépünk, valami újjal kísérletezünk. Nem mondom, hogy minden működik, de próbálkozunk, és megnézzük, mi visz előre, és mi nem" - kezdte Nash.
Az FIA kivetnivalót talált a Focusok futóművében, ezért harminc kilós büntetősúlyt kaptak, amit Marrakeshig kell vinniük. Ám a ballasztrendszernek köszönhetően már Marokkóban is könnyebbek lesznek egy húszassal, a Szlovákiaringen pedig akár ötven kilót is ledobhatnak Monzához és Valenciához képest. Nash szerint azonban a pluszsúly nem akkora probléma.
"A pluszsúly természetesen mindig ront az időn, megváltoztatja az autó viselkedését, de egy-két kisebb beállítási trükkel könnyen utána lehet menni, és irányíthatóvá lehet tenni. Kis mennyiségről van szó; a BTCC-ben volt olyan, hogy nulláról negyvenöt kilóra kellett felugrani, úgyhogy simán megoldjuk ezt is."
Valencia és Monza után már csak olyan pályák következnek, melyeket Nash, és csapattársa, Tom Chilton sem ismer, sőt a csapat sem járt ott a múltban. (Ez alól kivétel Makaó, ahol Chilton 2002-ben, 17 évesen már versenyzett.)
"Innentől kezdve egyiket sem ismerjük. A Laser Tools rendelkezik egy szimulátorral, amin Darren Turner dolgozik, és nekünk is segíteni fognak. Aztán Tom édesapjának, Grahame Chiltonnak van egy cége, a Capsim, náluk is vannak szimulátorok. Mivel a versenyek előtt nem tesztelhetünk a helyszínen, ezek sok segítséget jelentenek majd. Mindenképp nehezíti a dolgunkat, hogy nem ismerjük a pályákat, de az SEAT Európa kupában is így volt, mégis jöttek az eredmények. A legfontosabb dolog tehát, hogy megismerjük és megértsük az autó működését."
Bár a Team Aon nem hivatalos gyári csapat, szakmai támogatást kap a Fordtól, így Nash és Chilton nem szerepelhet a privát bajnokságban. A Honda, a SEAT és a Lada várható visszatérése azonban lehet, hogy az amerikai márkát is ráveszi a teljes szerepvállalásra. Ha így lesz, Nash mindenképpen szeretne a fedélzeten lenni.
"Természetesen szeretném, de egyelőre annyit teszek, hogy keményen dolgozom, és hiszem jó esélyem lehet rá. Nem szívesen kerülnék olyan helyzetbe, hogy egy évig fejlesztek egy autót, aztán a szezon végén ülés nélkül maradok. Főleg, mivel a második évtől jönnek majd a jó dolgok. Ez egy hosszú távú történet."
Nash 2011-ben privát bajnok lett a BTCC-ben. Egy Vauxhall Vectrát vezetett a Triple Eight Race Engineering színeiben, akikkel Fabrizio Giovanardi kétszer lett összetettet első. Igaz akkor még gyári támogatással. A brit pilóta szerint azonban idén eljött a váltás ideje.
"Nagyon élveztem a tavalyi szezont a BTCC-ben. Viszont az idei nem lesz könnyű Gow-ék számára (Alan Gow, a brit bajnokságot is szervező MSA elnöke), úgyhogy örülök, hogy nem maradtam. Ez persze nem jelenti azt, hogy a jövőben ne térhetnék vissza."
"A WTCC a hely, ahol lennem kell, és ez a legmegfelelőbb bajnokság a jövőre nézve is. Nem vagyok csalódott, hogy távoztam, bár jól éreztem magam tavaly. Ha az ember szép emlékeket visz magával, akkor sosem zárhatja ki, hogy egyszer visszatér. Keményen kellett dolgoznunk, de minden fordulóra úgy utazhattunk el, hogy volt esélyünk az időmérőn a legjobb hatba kerülni, és a győzelem is többször benne volt a pakliban. Jó pár dobogós helyet és pontot szereztünk. Ezt szeretném elérni a Forddal is a WTCC-ben."
gazdinf 2012.04.11. 14:32:22