Műszaki értelemben egészen biztos, hogy a skandináv túraautó bajnokság lesz a 2012-es esztendő legváltozatosabb sorozata. Nem feltétlenül tudatos döntés ez a részükről, inkább a szükség törvényt bont elv érvényesült. A nagy skandináv szakadás óta kérdéses, hogy egyáltalán életben marad-e túraautózás ezen formája északon, a legutóbbi kollektív teszten például összesen hét autó jelent meg, ebből négy a Volkswagen csapatból.
Az STCC-nek tehát minden nevezőre szüksége lenne, ezt pedig a Chevrolet igyekszik a maga javára fordítani. Mivel a bajnokság nincs abban a helyzetben, hogy diktáljon, az amerikai márka képviselői keresztül vitték, hogy a skandináv bajnokságban is használhassák a WTCC-ben futó 1.6 turbós motorjukat. Mindez azt jelenti, hogy az STCC-ben idén négy különböző motortípus lesz engedélyezett.
Lehet majd menni NGTC-s motorral (2.0 liter, turbós, benzines), ez lenne a jövő az STCC-ben. Lesz 2.0 literes, turbós, biogázos autó (Volkswagen Scirocco), sima 2.0 literes szívó benzines (a régi S2000), és a WTCC-ben is használt 1.6 turbó benzines. A rendezők pedig megszakadhatnak, hogy ezeket valahogy egy szintre hozzák. Persze most a túlélés a legfontosabb, ám ez a kavalkád egy nagy balhé magvát is magában hordozhatja.
Egyébként az első STCC teszten a VW-k vittek mindent, a Chevy Cruze-t pedig még a Tomas Engstörm-féle NGTC-s Honda Civic is megelőzte. Kedvezhet viszont ez a helyzet Rickard Rydell és Michel Nykjaer WTCC-s terveinek, hiszen a Chevrolet Motorsport Sweden átalakítás nélkül harcba küldheti autóit bármelyik világbajnoki futamon.
A tesztszezon április 25-én folytatódik a Mantorp Parkban, ahova a várakozások szerint további autók is érkeznek. A bajnokság május 5-én rajtol ugyanott.
Utolsó kommentek