Annak ellenére, hogy James Thompson egyik futamon sem látta meg a kockás zászlót, a Lada Sport eredményesnek értékelte az új Granta bemutatkozó hétvégéjét. Az orosz gyártó homologizációs problémák miatt megcsúszott az autó fejlesztésével, így gyakorlatilag teszt nélkül érkeztek a Hungaroringre, a versenyt megelőző kedden este fél kilenctől kilencig mentek az autóval Magny-Coursban, és annyi.
Ennek ellenére az ORECA 1.6 turbós motorjával szerelt Granta a top10-ben zárta a második szabadedzést, az időmérőn pedig továbbjutó helyen állt, amíg egy elektromos hiba a pálya széléren nem kényszerítette Thompsont. Az angol az első futamban nagyokat csatázott a középmezőnyben, de az autó túlmelegedést jelzett, ezért ki kellett állnia. Kikérték magukat a parc fermé alól, így a második versenyen a sor végéről indultak. A második körben Thompson Wéber Gabival ütközött, és kiesett, a zengős pedig áthajtásos büntetést kapott az esetért.
"Nehéz, de mégis jó hétvége volt. Pozitív tapasztalat, hogy az autóban nagy lehetőségek rajlenek, csak előjött néhány kisebb hiba, ami az új fejlesztéseknél gyakori. A fékrendszert, a kormányműt, és még egy-két dolgot finomítani kell" - mesélte Thompson.
"Egy körön nagyon jó volt a tempónk, és pont ezt akartuk látni egy olyan autótól, amivel még nem versenyeztünk. A top10 környékén álltunk, úgy, hogy maximális ballasztot kaptunk, ami szerint óriási eredmény."
A Lada hátránya az FP2-n 1,4 másodperc volt. 2005-ben, amikor a most világverő Chevy program elindult, az első hétvégén a legjobb Lacetti Rob Huffal 3.6 másodpercet kapott az élen álló Dirk Müller BMW-jétől. A szintén idén debütáló Ford pedig az idénynyitón 1,5 másodpercre volt az elejétől úgy, hogy 10 kilóval könnyebb volt az autó mint most a Lada, és nem mellesleg végigtesztelték a telet.
A Granta a Priora utódja, amely utoljára 2009-ben a portoi versenyen állt rajthoz. Portugáliát idén is útba ejtik az oroszok, a Hungaroring után ott versenyeznek legközelebb, a két verseny között pedig ezerrel tesztelnek. Thompson a hétvége során ismét megerősítette, hogy ha kedvezően alakulnak az eredmények, akkor akár további futamok is szóba jöhetnek idén.
"Pontosan tudtuk, hogy mit akarunk 2010-ben, az volt a tervünk, amit most látnak, viszont pár dolgot rendbe kellett rakni. Biztató, hogy csak másfél másodperc a hátrányunk az élbolyhoz képest, ami menedzselhető távolság."
"Érdekes lesz látni, hogy mit hoz a jövő. Portimaoba biztosan megyünk, de úgy tekintünk rá, mint két tesztmenetre. Aztán majd meglátjuk, mint mond Viktor Sapovalov. Akarnak valamennyit fejleszteni, és részt venni még pár versenyen, vagy maradnak a tesztek a szezon hátralévő részére. A verseny arra jó, hogy megmutassa, hol állunk a többiekhez képest, de nem ez a fejlesztés legjobb formája" - zárta Thompson.
Fotó: WTCC Media
Firebreather 2012.05.09. 08:32:48
SU-27 2012.05.09. 21:24:56
SU-27 2012.05.09. 21:26:09