Idén új motor, jövőre új autó és gyári csapat. Ideális esetben ez lehet a program a Jaime Puig vezette SEAT Sport számára. A télen fejlesztett 1.6 turbós blokk egyelőre jól muzsikál, a Szlovákiaringen Tarquini futamot is nyert vele. Portugáliában pedig Tiago Monteiro is kap belőle egyet, ami tovább növelheti a spanyolok eredményességét.
A SEAT León Mk2-re épülő autó viszont már nem mai gyerek, 2005-ben építették a Toledo Cupra utódjaként. Egy versenytechnika pedig ennyi idő alatt eléri a fejlesztés határait. A SEAT-nál már korábban is utaltak arra, hogy az új motorhoz előbb vagy utóbb új autót is kell építeni, 2013 pedig tökéletes időpont lehet, hiszen a jelenlegi tervek szerint az idei év második felében dobják piacra a León Mk3 utcai változatát.
Jaime Puig azonban szokásához híven óvatosan nyilatkozott kérdésben, és azt hangsúlyozta, hogy egyelőre még nincs hivatalos döntés a 2013-as gyári programról.
"Még nincsenek meg a konkrét tervek, először látni szeretnénk, hogy hogyan működnek a dolgok a többieknél, és csak ezután jöhet az elképzelések formába öntése" - oldalazott Puig.
Marcello Lotti viszont nagyon bizakodó a SEAT kapcsán.
"Nagyon remélem, hogy Jaime megkapja a zöld jelzést az új autó építésére. Már egy ideje dolgozik ezen" - monda a WTCC első embere.
Ebből, illetve az autósport törvényeiből kiindulva én annyira nem lennék biztos abban, hogy nincsenek konkrét tervek... Inkább csak nem beszélnek róluk, egyelőre...
Még egy szó erejéig visszakanyarodnék a motorhoz. Lejárt ugyanis a SEAT-nak és a Ford-nak adott kedvezményes időszak, az FIA határozata értelmében a hungaroringi futam után már a két új gyártó is köteles egy motorral teljesíteni a szezont. Ezután tehát nekik is jár a rajtbüntetés, ha cserélnek.
imrebende 2012.05.15. 11:43:02
Hrobert · http://androlib.blog.hu 2012.05.15. 11:43:13
imrebende 2012.05.15. 13:58:05
gazdinf 2012.05.15. 14:44:17
David888 2012.05.17. 11:47:54
ray bacsi 2012.05.17. 13:21:03
imrebende 2012.05.17. 18:28:06