WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Defektügy

2012.05.20. 23:32 Lanti_WTCC

Ritka vendég a WTCC-ben defekt, a Salzburgringen viszont egy fél évre is elegendőt láttunk. A második futamon három SEAT-nak és mind az öt Chevrolet-nek jutott egy, aminek köszönhetően a Stefano D'Aste megszerezte első vb-s győzelmét. De vajon mik lehetnek az okok?

Yvan Muller már a hétvége előtt figyelmeztetett, hogy a gyors jobbos kanyarok miatt extrém terhelésnek lesznek kitéve a bal első gumik, de legtöbben úgy voltunk ezzel, mint a tanmesében a pásztorfiúval, aki túl sokszor kiáltott farkast. Pedig most igaza lett.

"Nem tudom, mi történhetett, hiszen még a verseny elején jártunk csak, és az első futamon nem volt semmi gond. Talán rámentem valami törmelékre. Jó nagy csattanás volt" - nyilatkozta Menu, akit 200 km/h körüli tempónál hagyta cserben a bal első Yokohama.

Menut MacDowall követte, a szó szoros értelmében, az ugyanis pont ugyanott esett le a pályáról, ahol a svájci autója állt. A biztonsági autó viszont nem jött, amit a chevysek a verseny után szóvá is tettek, és ha őszinték akarunk lenni, van némi igazság a dologban. De maradjunk defekt kérdésnél.

A bamboost Monteiro, majd a két Lukoil SEAT, Tarquini és Dudukalo követte a defektlistán, a végén pedig az élen álló chevrolet-s páros, Muller és Huff járt pórul.

"Azt gondoltuk, hogy már megcsináltuk a házi feladatot, mivel készültünk arra, hogy gond lehet a bal első gumikkal. Az időmérő rendben volt, akárcsak az első futam. Ott talán a biztonsági autós etap segített, hiszen ilyen nem volt a Q2-ben" - gondolkodott hangosan a futam után Eric Néve, a Chevrolet csapat vezetője.

"A pilótáink arról számoltak be, hogy egyszer csak 'bang', szétmentek a gumik. Alain komolyat esett, Huff viszont egy kicsit szerencsésebb volt mint Yvan, hiszen ő az utolsó kanyarban kapott defektet, Muller viszont kicsivel korábban. Talán túl magabiztosak voltunk a hétvége során, hiszen nem merült fel semmilyen figyelmeztető jel" - gyakorolt önkritikát Néve.

Rob Huff szerint is csak a safety car tehetett arról, hogy az első futamon nem jöttek elő a sorozatos defektek.

"Szerintem az egyetlen különbség a két verseny között az volt, hogy a gumik kaptak két-három kör pihenőt az első futam közepén" - magyarázta az angol.

A Ford volt az egyetlen olyan elsőkerekes márka, amely megúszta defekt nélkül, ezt pedig - bármilyen furcsán is hangzik - tapasztalatlanságuknak köszönhetik.

"Nem dolgoztatjuk keményen a gumikat, mivel mi egyelőre tanulási fázisban vagyunk. Mindig a Yokohama által ajánlott guminyomást használjuk, mivel nem rendelkezünk elég tapasztalattal ahhoz, hogy elkezdjünk okoskodni" - nyilatkozta Alan Cole, az Arena Motorsport csapatmenedzsere.

Egy szó mint száz, valószínűleg az első versenyt sem bírták volna ki a gumik, ha nincs a biztonsági autó, bár teljes biztonsággal azért nem állíthatjuk ezt. Viszont a sok hasztalan reménykedés után most először látszott teljesen világosan, hogy mennyivel jobban bánik a gumikkal a hátsókerekes BMW 320 TC, most először kovácsolhattak ebből látványos előnyt a német márkával versenyző csapatok. És ami megtörtént Salzburgban, megtörténhet később is.

"Kicsit aggódom Portimao miatt, hiszen ott is van három elég tempós jobbkanyar, az utolsó pedig meglehetősen hosszú. Az igaz, hogy már jártunk ott, de volt is defektünk" - zárta Néve.

Elképzelhető tehát, hogy Portugáliában egy kicsit kevésbé agresszív beállításokkal mennek majd a Chevyk, de ettől még biztosan nem kerülnek majd azonos szintre a privát csapatokkal.

Címkék: chevrolet menu muller

5 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.05.21. 11:18:39

Ha már a futam közben említettétek a "Marakech-szindromát" a Chevyk kapcsán, hozzá kell tenni, hogy a pályabírók munkája kapcsán is előjött...nem csodálkoznék, ha ide többet nem hoznának futamot, nem ér annyit a versenyzők és a pálya körüli emberek élete...
A Chevynél meg már tudták, hogy előjön ez a probléma, a verseny felénél még volt több másodperc előnye Mullernek és Huffnak, aztán a végére már szépen feljöttek rájuk Coronellék, az utolsó körben már a nyakukon voltak, annyira spóroltak - tehát az, hogy a beállítások vagy a tempó lett volna túl erőszakos, nem igaz. A számos defekt meg plusz egy indok, hogy nem hoznak ide világbajnoki futamot. (Ha mondjuk olyan malőr jön elő ami csak a BMW-t és Zengőéket érinti gondolom már mindenki toporzékolva verné az asztalt...)

gazdinf 2012.05.21. 11:39:14

Menu autójáról nincs kép? Úgy látszott, hogy legalább az egyik kereke kitört.

Cliff Barns 2012.05.21. 13:06:58

@gazdinf: Csináltunk képet mikor behozták. Bal első felni porrá volt törve a kocsi eleje tele kaviccsal, futómű is hátrébb volt a kelleténél.
Mac Dowall pedig mintha le lett volna fénymásolva ugyanúgy nézett ki.

B_co 2012.05.21. 14:23:02

@gazdinf: itt van a kép, amit futam után készítettem Menu kocsijáról:
s13.postimage.org/g8hgx9oxj/DSC02981.jpg

gazdinf 2012.05.21. 15:49:27

Cliff Barns, BBrothers: köszi
süti beállítások módosítása