Az FIA Túraautó Európa Kupa 2012-es szezonjának harmadik fordulóját az ausztriai Salzburgringen rendezték, idén immár harmadik alkalommal a WTCC betétfutamaként. Miután Ifj. Ficza Ferenc menedzsmentje az utolsó utáni pillanatban mondta le Feri szereplését, így rohamtempóban kellett beugró pilótát keresnünk. Szerencsére gyorsan sikerült megállapodnunk Ifj. Gáspár Csabával.
Csütörtökön reggel érkezett meg a csapat a gyönyörű helyen elterülő versenypályára. Az első nap kizárólag a kipakolásról és táborépítésről szólt. A hivatalos program pénteken kezdődött, az adminisztratív és technikai gépátvételekkel, illetve két, nem hivatalos szabadedzéssel.
Csaba a délelőtti tesztelésen nem vett részt, így a szombati, már hivatalos szabadedzéssel együtt összesen másfél órája maradt arra, hogy összeszokjon az autóval. A péntek délutáni gyakorlás jól ment, a szombat délelőtti szabadedzés pedig kifejezetten bizakodásra adott okot, hiszen az S2000-es szívómotoros autók között a legjobb köridőt érte el, és mindössze a két, turbódiesel Seat és egy kupás Seat Leon végzett előtte. Ennek fényében jó reményekkel vártuk a szombat délutáni kvalifikációt.
Sajnos a délelőtti jó eredményt nem sikerült átmenteni az időmérőre. Mialatt minden ellenfél javítani tudott köridején, Csaba kb. hat tized másodperccel lassabb köröket autózott a délelőtti legjobbjánál. Ez csak az abszolút nyolcadik helyhez volt elegendő a vasárnapi első verseny rajtrácsán.
Mivel a spanyol Fernando Monje még a Slovakiaringen elkövetett szabálytalansága miatt 10 rajthelyes büntetést kapott, így a hetedik rajtkockából várhattuk a gördülőrajtos első futam elindítását.
A rajt rendben lezajlott, és az első körök csatározásai során Csabának sikerült egy-két pozíciót fognia. Az ellenfelek rendesen gyepálták egymást, de szerencsére nekünk sikerült kimaradnunk a komolyabb összetűzésekből. Egy alkalommal a safety cart-t is a pályára kellett küldeni egy balesetet szenvedett Ford Fiesta miatt, ami újra összerázta a mezőnyt. Az újraindítást követően Csaba fokozatosan visszacsúszott a kilencedik helyig, és bár az utolsó körben keményen támadta a BMW-s Bitert, de megelőzni már nem tudta. A sokáig vezető Skuz Seat TDI-je lelassult és hátracsúszott a mezőnyben, így Csabát a nyolcadik helyen intették le a kockás zászlóval. Ez pedig azt jelentette, hogy a második futam rajtját a pole pozícióból várhatta. Mivel Bitert később megbüntették, Csaba az S2000-es kategória negyedik helyéért járó pontokat gyűjthette be.
A második futam rajtja nem sikerült túl jól Csaba számára, az első kanyarig négyen is meg tudták előzni, sőt a kupás Seat-ot vezető Pfister az első sikánban ráfordult az Alfára, ami miatt a fehér Leon megpördült, és az Alfa eleje is megsérült egy picit. Az autó bal első kereke pár körön keresztül füstölt, mivel a sárvédő rányomódott kissé, de szerencsére ez nem okozott komolyabb gondot. Az incidenst a felügyelő testület vizsgálta, de nem találtak szabálytalanságot, sem Csaba, sem Pfister manőverében. A futamot ismét a spanyol Monje nyerte, Csaba az abszolút negyedik, kategóriájában a harmadik helyen ért célba. Mivel a két futamot díjazás szempontjából együtt értékelik, ezért a dobogó harmadik fokára a svájci Rikli állhatott fel, Fulin és Monje mögött. A következő forduló június 24-én Imolában lesz.
Forrás és fotó: XFX Unicorse Team
Nr01 2012.05.24. 17:13:10