WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Tesztelni kéne...

2011.11.30. 15:59 Lanti_WTCC

Juni György írása:

Lester! Dehogy vagy bolond, honnan kellene tudnod? Ott a saját autó, tessék tesztelni, kell bele üzemanyag, meg négy gumi és lehet kitolni a szemét. Végül is erről van szó, igen és így leírva nem is értem, miért nem csináljuk? A mélaság pár pillanatig tart, tudom a választ és ti is tudni fogjátok rövidesen.

Tisztázzuk, igen, az autó a miénk. Ott figyel a műhelyben, ha éppen nem utazik valami konténerben Ázsia és Európa között. Ha van kedvünk, befesthetjük emotion feketére, és vörös tincseket húzhatunk bele. De ha úgy tartja kedvünk, akkor körbe is állhatjuk és „lánc-lánc Eszter láncot” járhatunk körülötte. Nos, ennyire a miénk. Utóbbi cselekmények egyébként nem szerepelnek a rövidtávú terveink között, példázatnak viszont jónak tűntek!

Az egészséges az lenne, ha a költségvetésed 15%-át tesztre tudnánk fordítani. Ezt a privátok között senki sem teljesíti, Coronel sem! De az 5%-át biztosan!

A sokat emlegetett teszt, az nem más, mint egy, az állítási lehetőségek mentén felépített, tervezett program. Egy nap pont annyit ér, mint a buliban egy sör! Csak kicsit drágább. A pályák bérleti díjai nyilvánosak. Monza például 15.000 Euro mellett elérhető egy napra, ha éppen szabad. Az árak, mint máshol is, változó képet mutatnak, hiszen például a Hungaroring árai európai viszonylatban jóval kedvezőbbek, Brno valahol kettőnk között áll. De, mondom, ezek nem titkok, hiszen a teszthez bérelned kell egy pályát. A teszteket a csapatok és a WTCC szervezői kollektív irányba viszik, így adott esetben oszlanak ezek a költségek. Persze, mert a java csak most jön. Ha ez a kedvezmény nem lenne, el sem indulna senki.

A versenyautó motorja, 2500 km után, gyakorlatilag kuka. Csere. Ha a versenymotorba extra kilométert teszünk, tovább gyengítjük az esélyeinket és nincs másik motor! Helyette van viszont szabály és keményen hátrasorolnak, ha megszeged. Ha van tarcsi motor, annak ára van. És 2500 km után felújít az is. Kilométerenként számolható pénznyelő…

De, mégis az egyik kulcs!

A WTCC hivatalos pályáira két hónap tiltás van a futamok előtt a tesztre. Itthon az időjárás miatt lehetetlen korrekt adatokkal számolni. A téli, kora tavaszi időszakban Spanyolország, Portugália, esetleg olasz területek lehetnek az irányok. 7-8 foktól remekül lehet menni a ringen is, de a hideg miatt nem melegszik fel a gumi rendesen, szabadabban szuszog a turbó is. Torzulnak az adatok. Minden kipróbált beállítás máshogy „használja” a gumikat, ami adott esetben egy hideg aszfalton elő sem kerül, mint probléma, az majd a portugál, spanyol 40 fokban nyújtja be a számlát.

Hogy elinduljunk a motyóval nyugat felé néhány ezer kilométert egy teszt kedvéért, nos, ez több napos tortúra, logisztika, amit az üzemanyag-beszerzéstől az utazáson át, az utolsó szendvicsig le kell szervezni, napokra előre az egész csapatra. A versenyszerelő fiúk állandóan az autó mellet vannak, de a mérnökeinket már a munkájukból kellene ismét napokra kiszakítani még a futamok mellett. És ha végére ott vagy, már tényleg csak négy gumi kell, és uzsgyi! Azért az még nem baj, ha három új szett van nálad. Hiába állítasz mindent használt gumikon, a futam mindig új gumikon indul. Tizedekről beszélgetünk, valahol itt bújnak meg.

Arról is beszéltünk már, hogy a nagyobb szünetekben, a legtöbben az ellenfelek közül megpróbálnak versenyautóba ülni hazai bajnokságokba, hosszú távú versenyekre neveznek. Ennek csak annyi az értelme, hogy tónusban tartja az agyadat, a fizikumodat. És ez is nagyon fontos. Amíg mi leeresztünk, addig ők fölfújják magukat. Persze, ez is pénz kérdése, nem tudunk benevezni máshova, amíg leállás van.

Összegezve, ha nincs elég kollektív teszt és be akarjuk hozni a lemaradást, akkor arra konkrétan semmi esély nincs jelen körülmények között. De vannak így is alternatív utak, nyugalom, nem reménytelen bejutni egy-egy pályára, de egy szűkölő gazdasági környezetben nem kockáztathatjuk a versenytechnikát és a versenyzéshez szükséges forrásokat. A Chevy tavaly 4500 km-t tesztelt a szezon előtt. 1000 km-rel boldogok lennénk!

Forrás: zengodension.hu

Címkék: michelisz

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emerico76 2011.11.30. 16:51:06

egyik részről ennyire nem drámai a helyzet, hisz 4-500 euro a napidíj egy átlagos tesztnapon. 1 szett gumi 1000 euro kb, kell 3 legalább, hogy legyen értelme. az autó egy nap jó esetben megy 80-90 kört, azaz kb 400 km lemegy az üzemórájából, ami majd az 1/5-e!

de nemcsak a motor fogy, és cserére szorul bizonyos kilóméter után, hanem a váltó, hajtókar, féltengely, stbstb.

tehát nem maga a teszt drága, hanem ami ezzel jár.
süti beállítások módosítása