WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Szabályváltozások - 2012

2011.12.16. 14:55 Lanti_WTCC

Az FIA kiadta a túraautó világbajnokságra vonatkozó hivatalos 2012-es szabálykönyvét, melybe valamennyi korábban emlegetett módosítás bekerült. Ebben a bejegyzésben összefoglaljuk, mik lesznek a legfontosabb változások jövőre.

Nagyobb versenytáv (Art. 11)

Az idei 50-ről 2012-ben 60 km-re nő a WTCC-s futamok maximális versenytávja. A változtatás célja, hogy hosszabb pályákon is lehessen fordulókat rendezni, mint például a Suzuka Grand Prix.

Pontok az időmérő edzésen (Art. 17)

Változik az időmérő edzés rendszere, de ezt ide most nem írom le, akit érdekel, itt elolvashatja. Az új rendszernek köszönhetően némileg módosul a pontrendszer is. A versenyen továbbra is az első 10 kap pontokat, a 25-18-15-12 kezdetű szisztéma szerint. További pontokat lehet azonban gyűjteni az időmérő során: a Q2 győztese 5, második helyezettje 4, a 3. három, a 4. négy, az 5. pedig egy pontot kap.

Rajtbüntetést érő figyelmeztetések (Art. 47)

A fociban két sárga lap után villan a piros. Valami hasonló lesz jövőre a WTCC-ben is. Az a pilóta, akit a szezon során háromszor figyelmeztetésben részesítenek, a harmadik utáni futamon 10 rajthelyes büntetést kap. Ám ez csak akkor áll, ha a három figyelmeztetésből legalább kettőt valamilyen vezetés közbeni szabálytalanságért kapott az illető. 2011-ben egyébként senki sem részesült kettőnél több figyelmeztetésben.

Új helyen a rajtszámok (Art. 52)

A versenyautókon lévő rajtszámok is költöznek jövőre, az ajtóról a hátsó oldalablakra, a pilóta neve fölé. Ezt már a WRC-ben is bevezették, segítségével állítólag jobban láthatók lesznek a számok, az ajtót pedig értékesíteni lehet szponzorfelületként.

Egyszerűbb és olcsóbb gumiszabály (Art. 67)

2012-ben minden résztvevő maximum 16 darab (4 szett) új slick gumit használhat az első versenyén. (Tehát nem az első fordulóban, Monzában, hanem amikor először rajthoz áll). A többi forduló alkalmából összesen 20 gumi (5 szett) használható, amiből maximum 12 darab (3 szett) lehet új. A jelenlegi szabályozás elég bonyolult volt, ezért nem írom le, elég annyi hozzá, hogy ez egyszerűbb. :)

Egész szezonos motorok (Art. 73/74)

2012-ben minden versenyző köteles egy motorral teljesíteni az egész évadot. A motorcsere rajtbüntetést von maga után, méghozzá a mezőny végére való visszasorolást. A felhasználható turbók számát évi hat darabban határozták meg, a büntetés ebben az esetben is a mezőny végére történő visszasorolás. Indokolt esetben (baleset, önhibán kívüli károsodás stb.) eltekinthetnek a büntetéstől.

Kisebb változás a pluszsúly rendszerben (Art. 79)

Jövőre változtatják a mintavételezést, azaz azt, hogy mely köridők alapján számolják ki a pluszsúlyokat. 2012-ben minden márka két leggyorsabb autójának legjobb kvalifikációs eredményéből, és a versenyek során futott két leggyorsabb körük átlagából számolnak. A változás: eddig nem átlagolták a versenyben futott köridőket.

Akit érdekel, itt megtalálja a teljes francia és angol nyelvű szabálykönyvet.

Címkék: szabályok

4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vipera01 2011.12.16. 15:21:04

Ha nő a versenytáv, akkor az nem hosszabb lesz?

gazdinf 2011.12.16. 19:53:54

a touringcartimes számításai szerint ha a jövő évi rendszer lett volna idén, akkor Norbi az összetettben egy hellyel előrébb végzett volna a jó edzéseredményeinek köszönhetően.
a plusz szponzorfelület és az "olcsóbb" gumi talán szintén segíthet a Zengő csapatnak.

Lanti_WTCC 2011.12.16. 22:17:47

@gazdinf: TCT számítását azért nem tettem bele, mert semmi értelme szerintem. Az új pontrendszerrel ugyanis az összes edzéseredmény máshogy alakulhatott volna. :)

PhoenixHTKA.hu · http://htka.hu 2011.12.17. 14:32:57

"a Q2 győztese 5, második helyezettje 4, a 3. három, a 4. négy, az 5. pedig egy pontot kap."

A negyedik nem két pontot kap majd? :)
süti beállítások módosítása