Az FIA kiadta a túraautó világbajnokságra vonatkozó hivatalos 2012-es szabálykönyvét, melybe valamennyi korábban emlegetett módosítás bekerült. Ebben a bejegyzésben összefoglaljuk, mik lesznek a legfontosabb változások jövőre.
Nagyobb versenytáv (Art. 11)
Az idei 50-ről 2012-ben 60 km-re nő a WTCC-s futamok maximális versenytávja. A változtatás célja, hogy hosszabb pályákon is lehessen fordulókat rendezni, mint például a Suzuka Grand Prix.
Pontok az időmérő edzésen (Art. 17)
Változik az időmérő edzés rendszere, de ezt ide most nem írom le, akit érdekel, itt elolvashatja. Az új rendszernek köszönhetően némileg módosul a pontrendszer is. A versenyen továbbra is az első 10 kap pontokat, a 25-18-15-12 kezdetű szisztéma szerint. További pontokat lehet azonban gyűjteni az időmérő során: a Q2 győztese 5, második helyezettje 4, a 3. három, a 4. négy, az 5. pedig egy pontot kap.
Rajtbüntetést érő figyelmeztetések (Art. 47)
A fociban két sárga lap után villan a piros. Valami hasonló lesz jövőre a WTCC-ben is. Az a pilóta, akit a szezon során háromszor figyelmeztetésben részesítenek, a harmadik utáni futamon 10 rajthelyes büntetést kap. Ám ez csak akkor áll, ha a három figyelmeztetésből legalább kettőt valamilyen vezetés közbeni szabálytalanságért kapott az illető. 2011-ben egyébként senki sem részesült kettőnél több figyelmeztetésben.
Új helyen a rajtszámok (Art. 52)
A versenyautókon lévő rajtszámok is költöznek jövőre, az ajtóról a hátsó oldalablakra, a pilóta neve fölé. Ezt már a WRC-ben is bevezették, segítségével állítólag jobban láthatók lesznek a számok, az ajtót pedig értékesíteni lehet szponzorfelületként.
Egyszerűbb és olcsóbb gumiszabály (Art. 67)
2012-ben minden résztvevő maximum 16 darab (4 szett) új slick gumit használhat az első versenyén. (Tehát nem az első fordulóban, Monzában, hanem amikor először rajthoz áll). A többi forduló alkalmából összesen 20 gumi (5 szett) használható, amiből maximum 12 darab (3 szett) lehet új. A jelenlegi szabályozás elég bonyolult volt, ezért nem írom le, elég annyi hozzá, hogy ez egyszerűbb. :)
Egész szezonos motorok (Art. 73/74)
2012-ben minden versenyző köteles egy motorral teljesíteni az egész évadot. A motorcsere rajtbüntetést von maga után, méghozzá a mezőny végére való visszasorolást. A felhasználható turbók számát évi hat darabban határozták meg, a büntetés ebben az esetben is a mezőny végére történő visszasorolás. Indokolt esetben (baleset, önhibán kívüli károsodás stb.) eltekinthetnek a büntetéstől.
Kisebb változás a pluszsúly rendszerben (Art. 79)
Jövőre változtatják a mintavételezést, azaz azt, hogy mely köridők alapján számolják ki a pluszsúlyokat. 2012-ben minden márka két leggyorsabb autójának legjobb kvalifikációs eredményéből, és a versenyek során futott két leggyorsabb körük átlagából számolnak. A változás: eddig nem átlagolták a versenyben futott köridőket.
Akit érdekel, itt megtalálja a teljes francia és angol nyelvű szabálykönyvet.
Vipera01 2011.12.16. 15:21:04
gazdinf 2011.12.16. 19:53:54
a plusz szponzorfelület és az "olcsóbb" gumi talán szintén segíthet a Zengő csapatnak.
Lanti_WTCC 2011.12.16. 22:17:47
PhoenixHTKA.hu · http://htka.hu 2011.12.17. 14:32:57
A negyedik nem két pontot kap majd? :)