Az FIA kiadta a WTCC-ben futó típusokra vonatkozó 2012-es minimumsúly adatokat. Az egyes autók tehát nem lehetnek a megadottnál kisebb tömegűek, és erre jönnek majd a versenyhétvégék során kiosztott pluszsúlyok. Az FIA láthatóan törekedett arra, hogy amennyire csak lehet, segítsen azokon a típusokon, amelyeket egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben fejlesztenek a tél során.
Ennek megfelelően az egyetlen full-gyári kocsi, a Chevrolet Cruze 1.6T a tavalyi 1150 kilóhoz még kapott harmincat, tehát a Chevyk minimumsúlya idén 1180 kg lesz. Egyedül az amerikaiak "híznak" tavalyhoz képest, a többi típus tömege vagy csökken vagy változatlan marad. Utóbbi kategóriába tartozik a SUNRED SR León 1.6T, a Chevrolet Cruze LT (szívó 2.0-s motorral), a Chevrolet Lacetti, a SEAT León TDi, és a Volvo C30 is. Ezek mindegyike változatlan, 1150 kilós minimumsúllyal fut 2012-ben.
Kedvezményt kapott ellenben a BMW. A hátsókerekes autók tavaly alaphangon 20 kilóval voltak nehezebbek az elsőkerekes ellenfeleknél. Ezt a differenciát most lefelezték, a BMW 320TC idén 1160 kilót kell hogy nyomjon, a 2011-es 1170 helyett. A BMW 320si (szívó 2.0 literes) 5 kg kedvezményt kapott, minimumsúlya idén 1155 kg helyett az elsőkerekes autókéval megegyező, 1150 kg lesz. Egyes hírek szerint a BMW húsz kilós súlycsökkentést szeretett volna kiharcolni az 1.6 turbós változatnak, ám az FIA ezt az indítványt elutasította.
Az idén érkező úgy típusok, a Ford Focus és a SEAT León TSi (az új SEAT motoros León) minimumsúlyáról később dönt az FIA.
Változatlan marad a pluszsúly rendszer, a leggyorsabb típus tehát idén is plusz negyven kilót cipel majd. A Chevyk maximális tömege tehát 1200 kg fölé emelkedhet, és elérheti az 1220 kilót. Mivel 2012-ben némileg nő a WTCC-s futamok versenytávja, érdekes kérdés, hogy a kettő együtt (nagyobb tömeg, hosszabb verseny) milyen hatással lesz a Chevrolet-k gumikopására.
Reményeink szerint a gumikkal kíméletesebben bánó hátsókerekes BMW-k profitálhatnak a súlycsökkentésből és a versenytáv növekedéséből. Ha már nem fejlesztenek a bajorok, legalább ez kedvezzen Michelisz Norbiéknak.
Típus | Gyári minimumsúly |
Chevrolet Cruze 1.6 T | 1180 kg |
BMW 320 TC | 1160 kg |
SUNRED SR Leon 1.6 T | 1150 kg |
Volvo C30 Drive | 1150 kg |
BMW 320si | 1150 kg |
SEAT León TDi | 1150 kg |
Chevrolet Cruze LT | 1150 kg |
Chevrolet Lacetti | 1150 kg |
Ford Focus | Később döntenek |
SEAT León TSi | Később döntenek |
Fotó: TouringCarTimes
U.i.: SZAVAZZATOK NORBIRA ÉS ZENGŐ ZOLIRA!!! evsportoloja.hu
Frankie72 2012.01.21. 14:59:22
Negrogo 2012.01.21. 21:37:54
DonVincenzo 2012.01.22. 16:56:18
Milyen lenne már ha egy világbajnok rövidtávfutónak a kezébe adnának egy löncshúst,hogy "na ezzel fussál haver mert a többi nem bír utolérni"?
KPali 2012.01.22. 20:21:02
nagyiWRX 2012.01.22. 21:09:40
nemegészenúgyvan 2012.01.22. 21:13:31
Frankie72 2012.01.22. 22:57:53
kamikazeee 2012.01.23. 12:21:38
Dseries 2012.01.23. 13:01:16
Negrogo 2012.01.23. 13:08:01
Tomcy 2012.01.23. 15:14:14
Szerintetek az akkor szabályos és tök jogos dolog, hogy a bmw-t azért sulytják a mai napig plusz kg-kal mert hátsókerekes???
Mondjátok el miért!
Azért mert egy igazi versenyautó hátsókerekes vagy összkerekes?
Ki a bánat tartott a fejükhöz fegyvert hogy FWD kocsit csináljanak???
Ha ilyet csináltak akkor viseljék a negatívumokat.
Plusz érdekes módon azt miért nem veszik figyelembe, hogy a bmw-t ha meglökik hátulról megforog mint a szar, az FWD meg csak ellenkormány padlógáz és kihúzza magát??!!
Talán azért mert ez benne van a hajtáslánc adottságai miatt???
Akkor a fent említett dolog miatt miért kell büntetni valakit?
A kockázat ugyan akkora mind két esetben, a hátsókerekes sokkal elöbb megforog viszont elvileg azonos paraméterek esetén gyorsabb mint az FWD, viszont azt meg szinte lehetetlen megforgatni.
Na akkor nincs kiegyenlítve?
Meg a bmw csak H váltós lehetett és 5sebességes, akkor ki is volt a geci?
Félre ne értsétek nem vagyok bmw fun mert utcai kocsiban gyűlölöm, de csak Norbi megy vele az isten szerelmére, erre sok okos itt fikázza, hogy kicsit közelebb lehet majd az élmenőkhöz. Gratulálok!!!
Még jó hogy az FIA nem olvassa ezt a fórumot.
kamikazeee 2012.01.23. 15:55:38
Itt nem a BMW-n van a hagsúly (illetve Norbi miatt igen.) Ez nem új keletű dolog, már a 90-es években a német STW (vagy akár a BTCC) bajnokságban is így volt. A Fronthajtású autóknál +30 kilóval voltak nehezebbek a hátsókerekesek (csak BMW), majd megjelentek a +100 kilóval nehezebb öszkerekesek (pl. Audi A4 Q), amelyek tapadása annyival jobb volt, hogy ezentúl szinte már csak ilyenekkel lehetett nyerni. (De ott legalább közel egységes volt a motorerő és a nyomaték!) Az egész nagyon kezd hasonlítani a FIA GT3-as szisztémához, ahol szintén autónként állapítják meg legkisebb menetkész súlyt! - de hogy pontosan mi alapján, arra semmi féle információt nem találtam sehol. (Őszintén ilyen feltételeket látva melyik autógyár csatlakozna még a sorozathoz!?!) - azaz (én úgy gondolom, hogy) a WTCC napjai innentől meg vannak számlálva!
imrebende 2012.01.23. 16:12:14
Azóta van gördülő rajt, stb, már rég értelmét vesztette.
Van egy adott S2000 szabályrendszer, egyforma súlyokkal kéne kezdeni az idényt, és nagyobb handicap súlyokat használni. És nem gyártót büntetnék, hanem a pilótákat. Azaz pl a bajnokság első 5 pilótája kapna mindig plusz súlyt.
Negrogo 2012.01.23. 16:20:42
2010 -tol mar nem 6 fokozatu szekvencialis valto is van BMW -ben? En ugy tudom.
Lanti_WTCC 2012.01.23. 17:03:53
Ha sportszerűségi kérdést csinálunk a dologból, akkor nyilván "nemteccik", hiszen legyen az a leggyorsabb, aki a legjobb autót építi. Eddig tiszta sor.
Ha a bajnokság érdekeit nézzük, akkor viszont más a helyzet. Hiszen már a tavalyi szezont is nehéz volt eladni, ha Huff és Muller nem tud az utolsó pillanatig meccselni, dögunalmas év lett volna. A WTCC egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy teljesen ellaposodjon a bajnokság. A többi típus mögött viszont egyelőre nincs pénz, a BMW kiszállt, a SEAT és a Ford csak motort fejleszt, a Volvo töketlenkedik. Márpedig fejlesztés (ami egyenlő egy valag pénzzel) nélkül az életben nem lesznek ezek az autó pariban a Chevykkel. Marad tehát a gyorsabb "lelassítása".
Egy unalmas bajnokság pedig nem csak a WTCC-nek, hanem Chevynek is szarul jönne. Idén még eladták, hogy 'hurrá, mindent megnyertünk Valenciában', de ettől függetlenül igaz, nem nagy dicsőség ott bajnoknak lenni, ahol nincsenek ellenfelek. Tehát szerintem a Chevynek is érdeke, hogy legyen némi konkurencia.
Mennyit jelenthet ez a +30 kg? Tavaly a Chevyk az év nagy részében 40 kilóval nehezebbek voltak a Leónoknál, mégis legyalázták őket. A BMW-knél 20 kilóval voltak nehezebbek, és ők sem nagyon rúgtak labdába. Mellesleg érdekes, hogy a BMW akkor volt a legközelebb a Chevyhez (Sanghaj) amikor azonos volt a tömegük...
Szóval +40 kg ide vagy oda, a Chevy nem csak szimplán jobb volt, hanem porba döngölte az ellenfeleket. Szerintem ez a +30 kiló most épp arra lesz elég, hogy kicsit közelebb hozza a riválisokat, de senki se félje attól, hogy emiatt Mullerék majd a középmezőnybe csúsznak.
Mellesleg nincs kétségem afelől, hogy mint a WTCC egyetlen gyári csapatát, a Chevyt vastagon bevonták a döntés meghozatala előtt. Nekem az az érzésem, hogy kerestek egy olyan számot, ami közelebb hozhatja a többieket, de még mindig biztosítja, hogy a Chevy legyen a legerősebb. Nem véletlen, hogy eddig még senki sem reklamált az amcsiktól és az RML-től. Ez mondjuk még változhat, de szerintem rendesen átbeszélték a kérdést, mielőtt megszületett volna a döntés.
Én arra számítok, hogy a SEAT és a BMW picit közelebb kerül, de ettől még a Chevy lesz a no1 idén is.
Tomcy 2012.01.24. 23:04:44