Az elmúlt napokban elég sok interjú jelent meg Wéber Gabival különböző portálokon. Egyrészt nagyon örültem, hogy jó sajtót kapott a hír, miszerint a Zengő Motorsport két versenyzővel indul idén, másrészt viszont sajnáltam, hogy szinte minden beszélgetésben ugyanazt a 4-5 kérdést tették fel. Úgyhogy ennek örömére megpróbáltam összehozni Gabival egy olyan röpke interjút, amiben nem (csak) a szokásos dolgokról van szó. A "mit vársz a szezontól" kérdés tehát most kimaradt, de azért ne olyanra számítsatok, hogy "ha minden politikust seggbe rúghatnál, kivel kezdenéd".
Tartasz valamennyire attól, hogy egy hátsókerekes autót kell majd vezetned?
"Kicsit sem, de ez nem azt jelenti, hogy ne venném komolyan az átállást fejben és zsigeri szinten is."
Mennyire tartod gyors tanulónak és jó tesztelőnek magad?
"Általában nagyon gyorsan tanulok, és érzem is az autó viselkedését, de szerintem egy bizonyos szint fölött ezek alapvető képességek. A lényeg mindig az utolsó pár százalék, ami a legnehezebben áll össze."
Ki lesz a mérnököd, és kik segítik majd a munkád a hétvégéken?
"Norbival közös főmérnökünk lesz Bári Gergő személyében, de mellette lesz "saját" teamem is a csapaton belül. Őket mindegyiküket jól ismerem, hiszen korábban más sorozatokban már mentünk együtt. Amiben tudunk, közösen dolgozunk, amikor kell, akkor pedig megosztva."
Fogsz-e bármit változtatni a Rád jellemző agresszív stíluson amiatt, hogy elég szűkös a keret, vigyázni kell az autóra?
"Ha így ülnék be az autóba, akkor mindig utolsó lennék, erre egyszerűen nem szabad gondolni. Túlvállalni nem fogom magam, de a mezőnyben való agressziómon nem tudok változtatni, és nem is nagyon lenne értelme. Ha helyzet adódik, ki kell használni. Az autóversenyzés sakk 200 km/h fölött, ha nem lépsz, előbb-utóbb mattot kapsz."
Most mekkora esélyt látsz arra, hogy minden európai versenyen ott lehetsz, és mekkorát arra, hogy az egész évet végignyomod?
"Az első hét versenyhétvége rendben van, az egész éven még dolgoznunk kell, de azon vagyok, hogy ott legyek minden futamon. Szeretnék jól szerepelni a privátok között, és ehhez egész szezont kellene menni."
Mivel Norbi egész évet megy, Te pedig nem biztos, előfordulhat olyan helyzet, hogy segítened kell őt?
"Ha olyan helyzet adódik, akkor segíteni is fogom, de elsősorban mindegyikünk a saját versenyét futja. Viszont ha már ott tartanánk, hogy segíteni tudnék neki, az azt jelentené, hogy jó úton járok az autóval - előbb jussunk el ide."
A Forma-1 vagy a túraautó áll közelebb a szívedhez?
"Körtét az almával. Mivel az autósport legtöbb szakágát imádom, és mindkét sorozat vonz valamiért: a Forma-1-ben a technológia, a túraautózásban a test-test elleni küzdelem vonz. Nem tudok választani."
Köszönjük, és sok sikert a szezonhoz!
Tom#55 2012.03.04. 16:03:50