Végre egy olyan infó, amire már régóta vágytunk. Bár a kamerák és a műsorok nem nagyon foglalkoztak a dologgal, fontos vendégei volt a sanghaji WTCC fordulónak. Ellátogatott Kínába az Arena Motorsport (Team Aon), valamit a Ford Global Motorsport vezetősége, és tárgyalásokat folytattak Marcello Lottival, a világbajnokság első emberével. A Team Aon istálló felelős a Ford félhivatalos programjáért a Brit Túraautó Bajnokságban, és várhatóan ők képviselik majd az amerikai márkát a WTCC-ben is, igaz szintén nem gyári szinten. Sanghajba elutazott Mike Earle csapatfőnök, Grahame Chilton, Earle üzlettársa, Tom Chilton, az istálló egyik BTCC-s versenyzője, a Ford részéről pedig Jost Capito, a Ford Global Motorsport Business Developement igazgatója. És végre valahára elárultak ezt-azt.
"Jól haladunk a WTCC-s felkészüléssel. Megépítettük a Focus S2000-es változatát, és a hónap végén megkezdjük a tesztelést Tom Chiltonnal. Mivel független gyártók vagyunk, a 2012-es WTCC-s szereplés, és az S2000-es autó fejlesztése a Ford támogatásának köszönhetően jöhet létre" - mondta Earle.
"A célunk egy három autós csapat felépítése, Tom (Chilton) mellett pedig több élkategóriás, nemzetközi tapasztalattal rendelkező túraautó versenyzővel is felvettük a kapcsolatot. Olyan csapatot szeretnénk, amely a kezdetektől fogva versenyképes" - tette hozzá Chilton, aki Tom édesapja, és az Aon biztosító cég milliárdos tulajdonosa.
"Természetesen nagyon izgatottá tesz, hogy egy ilyen nagy múltú, és ilyen komoly nemzetközi kereskedelmi érdekekkel rendelkező márka részt vehet a bajnokságban. Boldoggá teszt, hogy ezt a programot egy ilyen profi csapat irányítja majd, és velük Tom-hoz hasonló fiatal tehetségek érkezhetnek egy olyan erős nemzeti bajnokságból, mint a BTCC. Ez tovább növeli a WTCC értékét, és a versenyszellemnek is jót tesz" - lelkendezett Lotti.
De vajon kik lehetnek azok a nemzetközi tapasztalattal rendelkező top kategóriás pilóták. James Thompsont én szinte biztosra veszem, miután a BTCC záró fordulóján már vezetett is egy turbó motoros (igaz 2000-es) Ford Focust. A kínai szereplés után Colin Turkington is szóba jöhet, bár ő 2007 óta csak hátsókerekes autókkal versenyzett. Aztán ott van még Fabrizio Giovanardi is, aki ugyan lapít mostanság, de tudjuk, hogy vissza szeretne térni. Valamint a Team Aon másik BTCC-s pilótáját, Tom Onslow-Cole is jó választás lehet. Kíváncsian várom a folytatást, a három autónak pedig kifejezetten örülök!
emerico76 2011.11.11. 12:12:47
pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.11. 12:13:35
Lanti_WTCC 2011.11.11. 12:13:54
Celebkiller 2011.11.11. 14:18:52
gazdinf 2011.11.11. 14:23:42
toto92 2011.11.13. 22:21:32