A hivatalos WTCC versenynaptár mellett a Motorsport Világtanács két kevésbé hangoztatott, de ettől még fontos szabálymódosításra is áldását adta.
- Az egyikről már szóltunk: az idei 50 helyett jövőre 60 km lehet a futamok maximális távja. Ennek köszönhetően a versenyek hossza átlag 3-4 körrel nőhet, ami megnyithatja a kaput a hosszabb pályák, mint pl. a Suzuka Grand Prix Circuit előtt.
- A másik, hogy mégsem tiltják ki teljes egészében a 2.0 literes szívó motorral szerelt autókat a WTCC-ből. Egész szezonra szóló nevezés ugyan nem adható le ilyen kocsira, egy-egy versenyre viszont lehet jelentkezni. A WTCC így próbál meg nyitott maradni a helyi pilóták számára, illetve így próbálja fenntartani a kívánt létszámot, mivel 1,6 turbós autóból továbbra sincs sok, és mivel még mindig a Chevrolet az egyetlen teljes értékű gyártó, úgy tűnik, egy ideig nem is lesz.
Ez utóbbi szabály lehetőséget teremthet két magyar istálló az RCM Motorsport (Peugeot 407) és az Unicorse (Alfa Romeo 156) számára, akik az ETCC-n szeretnének jövőre versenyezni, de ebben az esetben nem kizárt, hogy a hungaroringi WTCC futamon is rajhoz állnának.
A teljes jövő évi szabálykönyvet december 15-én adják ki.
Smici1985 2011.12.11. 13:38:22
gazdinf 2011.12.12. 08:24:28
Nagyon jó lenne 3 magyar autónak drukkolni a Ringen!