Tegnap még csak feltételes módban beszélhettünk róla, mára hivatalossá vált, hogy James Thompson a Ladánál folytatja pályafutását. A 37 esztendős angol több éves szerződést írt alá az orosz gyárral, amely idén legalább két futamon rajthoz áll a WTCC-ben (Hungaroring és Estoril). A két brit bajnoki címmel és négy világbajnoki futamgyőzelemmel rendelkező Thompson visszatér a Ladához, hiszen 2009-ben már versenyzett náluk.
"Nagyon boldog vagyok, hogy létrejött a megállapodás. Egészen új rendszer épült fel a Ladánál a legutóbbi szerepvállalásuk óta, ezért biztos vagyok benne, hogy sokra vihetik. Akkor Victor Shapovalov és az ő csapata, a Russian Bears versenyzett a Lada jóváhagyásával. Azóta viszont létrejött a Lada Sport, amit Victor irányít" - nyilatkozta Thompson.
"Természetesen sokkal jobb pozícióból indulunk, mint legutóbb. Megtanultuk a leckét 2009-ben, és ez alkalommal jobbak akarunk lenni. A Ladánál nagyon komolyan veszik ezt a versenyprogramot."
A Lada eddigi legjobb eredményét Thompsonnak köszönhetően érte el a WTCC-ben, 2009-ben, Imolában két 6. helyet szerzett az angol. Thommo azt is elárulta, hogy az autó jelenleg még az építés fázisában van, a tervek szerint áprilisban gurul először pályára a franciaországi Magny-Cours-ban. A májusi hungaroringi WTCC futamon találkozik először a riválisokkal, majd egy hónap múlva Estorilban is rajthoz áll. Sőt, ha a Lada Sportnál indokoltnak látják, további versenyekre is elutazhat az új Granta.
Az autó fejlesztésében James Thompson állandó versenymérnöke Marco Calovolo is szerepet kap. A WTCC blog rendszeres olvasói bizonyára egyből felkapták fejüket, hiszen alig egy hete írtuk meg, hogy Calovolo aláírt a Proteam istállóhoz. A versenyeken tehát az olasz nem lehet Thommo segítségére, 2013-tól azonban ő is a Lada alkalmazásába áll majd. Calovolo a N.Technology-nál eltöltött évek óta van szoros kapcsolatban az angollal, és kulcsszerepet játszott Thompson ETC győzelmeiben (2009, 2010).
"Marco is szerepet vállal a fejlesztésben és a tesztprogramban, a versenyeken viszont nem lehet velünk, mivel már aláírt a Proteamhez. 2013-tól viszont újra teljes állásban az én versenymérnököm lesz" - magyarázta Thompson.
James Thompson rövid formaautós bevezetés után 1994-ben mutatkozott be a brit túraautó bajnokságban, egy évre rá pedig bekerült a Vauxhall gyári csapatába, és meg is szerezte első futamgyőzelmét. Egy néhány éves hondás kitérő után visszatért, és egy Vauxhall Astra volánjánál 2002-ben bajnok lett a BTCC-ben, majd 2004-ben ismét nem talált legyőzőre. A WTCC 2005-ös indulásakor magától értetődő volt, hogy Thommo is tagja lesz a mezőnynek. Az első évben egy Alfával nyolcadik lett, 2006-ban pedig a SEAT színeiben megismételte ezt az eredményt. Legjobb WTCC-s éve a 2007-es volt, amikor az Alfához visszatérve harmadik lett a bajnokságban. Furcsa, de azóta nem sikerült fix állást találni magának a világbajnokságon. A ladás szerződéssel azonban most újra felcsillant a remény.
1kutya 2012.02.02. 18:36:47
ComLo 2012.02.02. 18:49:45
tök mindegy 2012.02.02. 19:17:17
amit 1kutya ír?
Real Simon says 2012.02.02. 19:32:05
Thompson a létező legjobb választás, nálam benne van minden idők 5-6 legjobb túraautó-pilótája között. 2009-ben volt egy ragyogó 6. helye Imolában, a Lada Priorával.
A blogszerkesztőnek üzenem: az oroszban nincs olyan név, hogy 'Victor', Viktor van. A 'Shapovalov' is angolos átírás (Sh), Sapovalov, és kész. Mindez jobbító szándékkal. Egyébként jó a blog, hajrá! :)
ommm 2012.02.02. 20:28:23
Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2012.02.02. 21:20:54
2012.02.02. 21:27:34
Lanti_WTCC 2012.02.02. 22:57:42
imrebende 2012.02.03. 13:04:01
ugyanaz az Opel blokk van benne, mint a Chevikben
SU-27 2012.02.03. 19:11:20
Szóval a Granta bizony orosz motorral fog menni !
imrebende 2012.02.04. 13:10:15
ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2012.02.18. 18:50:44
Az 1.6-os motor az Lada. A turbós verzió is Lada. Maga a blokk a finomításoktól eltekintve, Lada Szamara blokk. Nem sokban tér el azoktól amiket itthon is látunk az utcán.
A 2.0-ás szívó motor az Opel (GM) C20XE motor. Ugyan az ami a Chevikben is volt.
Azért ez, mert annó a Lada 21106-os széria GTI-ben is ez a motor van, és az első versenyautót ebből csinálták.
A Priorába utcán ugyan nem volt ez a motor, de még is le tudták homologizálni, végül is a kocsi is csak a külsőben tér el, amolyan rácfelvarrott változat :)
A Grantában sincs 2.0-ás motor szériában, de ugyan ezt a GM motort fogják beletenni és idén ezzel fognak menni.
Jövőre persze 1.6 turbó lesz, de a kupás 236Le-ős Lada motoron még csiszolni fognak, mert ez erre gyenge. Meg eleve az csak egy márkakupa, nem WTCC :) Úgyhogy lesz erősebb verziója is annak az 1.6T-nek, nem kell aggódni :)