Néhány hónapja már beszámoltunk Marcello Lotti egy bejelentéséről, melyben azt taglalta, hogy 2015-ben radikális változásokat vezetnek be WTCC-ben. Aki esetleg nem olvasta volna, most megteheti ITT. Hogy az olasz mennyire nem a levegőbe beszélt, azt alátámasztják Jean Todt szavai, amik szintén alapvető újításokat helyeztek kilátásba három éven belül.
Az FIA francia elnöke meglátogatta a monzai idénynyitót, és ott beszélt hosszabb távú terveiről, igaz egyelőre csak nagy vonalakban.
"A világ változik, és ezzel a motorsportnak is lépést kell tartania. A 2015-ös szezon rajtjára alapvetően új technológiákat szeretnénk meghonosítani. A motorsport valamennyi kategóriáját érinteni fogja ez a változás. Ez a jövő, a meglátásom szerint a motorsportnak mindig egy lépéssel előrébb kell járnia. A szakértőink már dolgoznak a részleteken" - nyilatkozta Todt.
Bár a szövetség elnöke nem bocsátkozott részletekben, az autóipar jelenlegi trendjeit figyelembe véve a gazdaságosság elve lehet a zsinórmérték. Valószínűsíthetően három éven belül a WTCC-ben is megjelennek majd a hibrid technológiák, és ez energia visszanyerő rendszerek, mint például a KERS.
imrebende 2012.03.20. 15:53:59
gazdinf 2012.03.20. 17:57:35
Jimmy9 2012.03.20. 18:11:23
crown.victoria 2012.03.20. 21:23:32
F csatorna... :DDD
Lesterx 2012.03.20. 21:43:34
Legyen gáz,fék,kormány,sebváltó és nyers erő!A többit hagyják meg a király(?)kategóriának.
Lehet,hogy pár év múlva gokart versenyt vagy autó-krosszt fogok csak nézni.
plsmx 2012.03.20. 22:23:40
F1-re szintén veszélyes DTM-et. Én akkor lettem touring fun, amikor először láttam a taxit és 7 évesen kis kutatás után láttam, hogy ilyen kihegyezett teknikák mennek versenyeken is.Ennek az a varázsa ami,akkor volt mikor először láttam ilyen versenyt és amiről most szól. Szívó 2000 és 1.6 turbo (LEGÜTŐSEBB). Elszomorít, hogy megint valakinek útjában van, mert kísértetiesen hasonlít a dolog a kicsi börni korábbi akciójára. DTM már van ott mennek ezek a vasak, amit be akarnak vezetni. Nem kell még egy ilyen, mert már van DTM. Nascar-ból se kell kettő.
Bikk 2012.03.21. 12:58:56
klemo19 2012.03.21. 13:22:23
engem is ki tud boritani ha valaki buta... :D
Tomchy 2012.03.21. 13:27:32
Csak ő nem nyerhetett, mert radikális változásokat ígért, és ezt Mosley nem tűrhette.
Lanti_WTCC 2012.03.21. 14:02:44
Bikk 2012.03.21. 14:16:17
2012.03.21. 14:41:55
Lanti_WTCC 2012.03.21. 14:51:10
Az F-csatorna, a DRS, meg a többi trágya, na azoktól én is hányok a F1-ben, de nem hiszem, hogy a WTCC ebbe az irányba indulna. Nem az előzéseket akarják segíteni, hanem lépést tartani az autóipar fejlődésével, igényeivel.
Egyetértek @Bermuda -val, várjuk ki a végét. Szerintem valami KERS szerűre lehet számítani, vagy hibrid hajtásra, vagy mindkettőre.
Viszont @imrebende -vel is egyet kell értenem, ez jól megdrágíthatja a sportot...
Lanti_WTCC 2012.03.21. 14:51:46
akiak 2012.03.21. 14:55:38
Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:26:04
Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:28:11
És természetesen KERS-rendszerrel, amit egy körön 2 szer lehetne használni, versenykörülmények között.
mojszipupi 2012.03.21. 15:30:36
Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:31:22
Persze nem kötelező ezeket használni, de szabályok engednék.
És be lehetne vezetni a kipufogógázt a diffuzorba, vagy oldalt kivezetni.
A motort vezérlését úgy kell programozni, hogy a fordulatszám felső határa 11 ezer legyen a megfelelő akusztikai élmény kedvéért... nagyjából ennyi jutott eszembe,hogy miket hoznék a wtcc be ha megvenném az egészet.
Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:32:34
Egy normál autó min tömege 850 kg legyen.
motor77sport 2012.03.21. 16:30:56
f3nyv3s3rd0 (törölt) 2012.03.21. 16:38:20
gazdinf 2012.03.21. 16:40:03
ha kilátogat a versenyre 80'000 ember, ideális esetben 20'000 darab autóval, átlagosan 50km távolságról, 7 l/100km-es átlagfogyasztással számolunk, akkor 70'000 liter benzint fogyasztanak el.
ezek után érdemes a versenyautók fogyasztásán spórolni?
imrebende 2012.03.21. 16:46:23
csak ha mondjuk a csapatok azt mondanák, hogy rendben, megyünk olyan motorral, amit az FIA mond, de az FIA szálljon be lóvéval a fejlesztésbe. ez nem lesz.
w a s d 2012.03.21. 17:24:46
2012.03.21. 17:28:15
@Ambrus Gergely [SG]: Ez nem prototípus vagy formula versenyzés, a túraautózásnak is vannak szélsőségei mint a DTM, STCC, BTCS, NASCAR, de a WTCC-t pont meg kéne hagyni olyan szériának ahol utcai technikához közel álló autók versenyeznek. De remélem amiket írtál csak viccnek szántad.
plsmx 2012.03.21. 17:52:29
plsmx 2012.03.21. 17:56:02
plsmx 2012.03.21. 18:04:02
redriot77 2012.03.21. 18:09:09
Épp most kezd beindulni az élet: itt a Ford, jön a Lada és év végén bemutatkozik a Honda is. Erre majd kiherélik ezt a versenyágazatot is mint a WRC-t. :/
Itt a bizonyíték hogy a jó versenyhez nem kell csúcstechnika:
www.youtube.com/watch?v=L3yscKttdoI
csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.03.21. 18:30:31
A dieselek úgyis kikoptak XD
w a s d 2012.03.21. 20:51:20
Saját korábbi álláspontomat meg valamelyest felül kell írnom, mert pl. ha "csak" némi plusz lóerőt ad valami villanymotor, az még talán nem gond- mondjuk vicces lenne olyan autókból a verseny hibrid, amiből utcai hibrid nincs is.:D (Ahogy pl. az összkerekes DS3, Fabia, Fiesta, stb. is ilyen kicsit a szememben...)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.22. 06:24:03
Akkor az F1-ben miért viszik a faék felé az autókat már jó ideje?
Grg76 2012.03.22. 07:11:46
www.youtube.com/watch?v=MCz5VZyRVPc&feature=related