WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Komoly újítások 2015-től

2012.03.20. 15:45 Lanti_WTCC

Néhány hónapja már beszámoltunk Marcello Lotti egy bejelentéséről, melyben azt taglalta, hogy 2015-ben radikális változásokat vezetnek be WTCC-ben. Aki esetleg nem olvasta volna, most megteheti ITT. Hogy az olasz mennyire nem a levegőbe beszélt, azt alátámasztják Jean Todt szavai, amik szintén alapvető újításokat helyeztek kilátásba három éven belül.

Az FIA francia elnöke meglátogatta a monzai idénynyitót, és ott beszélt hosszabb távú terveiről, igaz egyelőre csak nagy vonalakban.

"A világ változik, és ezzel a motorsportnak is lépést kell tartania. A 2015-ös szezon rajtjára alapvetően új technológiákat szeretnénk meghonosítani. A motorsport valamennyi kategóriáját érinteni fogja ez a változás. Ez a jövő, a meglátásom szerint a motorsportnak mindig egy lépéssel előrébb kell járnia. A szakértőink már dolgoznak a részleteken" - nyilatkozta Todt.

Bár a szövetség elnöke nem bocsátkozott részletekben, az autóipar jelenlegi trendjeit figyelembe véve a gazdaságosság elve lehet a zsinórmérték. Valószínűsíthetően három éven belül a WTCC-ben is megjelennek majd a hibrid technológiák, és ez energia visszanyerő rendszerek, mint például a KERS.

Címkék: szabályok

34 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imrebende 2012.03.20. 15:53:59

és ettől még drágább lesz. hajrá

gazdinf 2012.03.20. 17:57:35

remélem, hogy állítható hátsó szárny is lesz a több előzés érdekében :S

Jimmy9 2012.03.20. 18:11:23

gazdinf, ott a pont...érjuk el a forma 1 szintjét, hogy ne verseny legyen, hanem felvonulás...f csatonra???

crown.victoria 2012.03.20. 21:23:32

egyszerű a megoldás, váltsuk le Todt-ot :D
F csatorna... :DDD

Lesterx 2012.03.20. 21:43:34

A szép új világ!Pfff...
Legyen gáz,fék,kormány,sebváltó és nyers erő!A többit hagyják meg a király(?)kategóriának.
Lehet,hogy pár év múlva gokart versenyt vagy autó-krosszt fogok csak nézni.

plsmx 2012.03.20. 22:23:40

A bernie eclestone már egyszer szétverte a túra autózást. Megvette és F1-es teknikát akart a kaszniba rakni középre. Az érdektelenség és a költségek miatt gyorsan meghalt a wtcc. Akkor is jött fel nézettségben az F1-re, mint most. Miután tönkre tette a kis ember a túrát megölte az
F1-re szintén veszélyes DTM-et. Én akkor lettem touring fun, amikor először láttam a taxit és 7 évesen kis kutatás után láttam, hogy ilyen kihegyezett teknikák mennek versenyeken is.Ennek az a varázsa ami,akkor volt mikor először láttam ilyen versenyt és amiről most szól. Szívó 2000 és 1.6 turbo (LEGÜTŐSEBB). Elszomorít, hogy megint valakinek útjában van, mert kísértetiesen hasonlít a dolog a kicsi börni korábbi akciójára. DTM már van ott mennek ezek a vasak, amit be akarnak vezetni. Nem kell még egy ilyen, mert már van DTM. Nascar-ból se kell kettő.

Bikk 2012.03.21. 12:58:56

az FAN!!!! egy nyomorult angol szótárat nézzél már meg mielőtt azt írod, hogy fun... azt jelenti, hogy szórakoztató, vicces... az FAN, 'sszameg mostmár

klemo19 2012.03.21. 13:22:23

@Bikk:
engem is ki tud boritani ha valaki buta... :D

Tomchy 2012.03.21. 13:27:32

Ezért kellett volna, hogy Vatanen nyerje 3 éve a FIA elnöki székét, és nem Todt.
Csak ő nem nyerhetett, mert radikális változásokat ígért, és ezt Mosley nem tűrhette.

Lanti_WTCC 2012.03.21. 14:02:44

@Bikk: Biztos vagy benne, hogy egy ilyen apróság miatt be kell szennyezned ezt a békés kis "fórumot" egy ilyen hozzászólással? Azért szerintem ez nem akkora ügy, hogy ennyire fel kéne húznod magad. Mi van, ha csak véletlenül írta úgy, mert mondjuk fáradt volt? Te még sosem írtál el semmit fáradtan?

Bikk 2012.03.21. 14:16:17

@Lanti_WTCC: Nem, olyankor alszom. Ellenben igazad van, kicsit túlreagáltam. Viszont szúrja a szemem

2012.03.21. 14:41:55

Azért jó hogy még nem is tudni semmit a szabályváltozásokról, de máris utáljuk őket. Ha ennyi bölcselet megengednétek én csak annyit mondok: Várjuk ki a végét.

Lanti_WTCC 2012.03.21. 14:51:10

A FB oldalra is írtam, ide is leírom a véleményem. Én külön választanám a dolgokat. A hibrid és a KERS nem fölösleges kütyü. Most, amikor az autóipar figyelme arra irányul, hogy hogyan lehet fokozatosan függetlenedni a kőolajtól egyszerűen megengedhetetlen, hogy a WTCC kb. 30L/100km-es fogyasztással nyeljék a benyát az autók. A KERS önmagában nem az ördögtől való, pl. a Le Mans-ban nem az előzést segíti, hanem a teljesítményt növeli vagy a fogyasztást csökkenti.
Az F-csatorna, a DRS, meg a többi trágya, na azoktól én is hányok a F1-ben, de nem hiszem, hogy a WTCC ebbe az irányba indulna. Nem az előzéseket akarják segíteni, hanem lépést tartani az autóipar fejlődésével, igényeivel.
Egyetértek @Bermuda -val, várjuk ki a végét. Szerintem valami KERS szerűre lehet számítani, vagy hibrid hajtásra, vagy mindkettőre.
Viszont @imrebende -vel is egyet kell értenem, ez jól megdrágíthatja a sportot...

akiak 2012.03.21. 14:55:38

Az 1.6-os világmotor volt a legnagyobb baromság amit kitaláltak..

Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:26:04

legyenek v6-os 1.6 biturbó motorok a WTCC-ben, fojtott 331 lóerővel, korlátozott 242-es végsebességgel, max 2,5 BAR töltőnyomással, és 7 sebességes pillangóváltóval a kormányon.

Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:28:11

@Ambrus Gergely [SG]:

És természetesen KERS-rendszerrel, amit egy körön 2 szer lehetne használni, versenykörülmények között.

mojszipupi 2012.03.21. 15:30:36

Én szeretem nézni jók a versenyek, magyar résztvevőkkel főleg. Szerintem nézői vonalon nincs igény a változtatásra de lehet tévedek. Ha nagyon a lóerő számít nézek DTM et, de ez is hülyeség mert nem azért nézem a DTM et mert ott erősebbek az autók

Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:31:22

És engedélyezve lenne a hátsó tengely kormányzása, a szögfelfordulás még nem tisztázott, de minimális mértékben, és a négykerék meghajtás.
Persze nem kötelező ezeket használni, de szabályok engednék.
És be lehetne vezetni a kipufogógázt a diffuzorba, vagy oldalt kivezetni.
A motort vezérlését úgy kell programozni, hogy a fordulatszám felső határa 11 ezer legyen a megfelelő akusztikai élmény kedvéért... nagyjából ennyi jutott eszembe,hogy miket hoznék a wtcc be ha megvenném az egészet.

Ambrus Gergely [SG] 2012.03.21. 15:32:34

Ja és az autók minimális tömege lehet akár 792 kilogramm is, de azokat vissza kell fojtani 55 lóerővel.
Egy normál autó min tömege 850 kg legyen.

motor77sport 2012.03.21. 16:30:56

Aztán ez is meghal szépen mint a DTM meg a többi felfejlesztett bajnokság a 90-es évek végén.

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2012.03.21. 16:38:20

És jönnek majd a full aero DTM-like kasztnik, amik ha megsérülnek, lassulnak 5 mp-et körönként...marad a BTCC

gazdinf 2012.03.21. 16:40:03

szerintem a versenyautók 30 l/100km-es fogyasztása nem jelentős: tegyük fel, hogy egy versenyhétvégén tesztekkel együtt elfogyasztanak autónként 100 l-t, azaz az összes autó együttesen 2500 litert.
ha kilátogat a versenyre 80'000 ember, ideális esetben 20'000 darab autóval, átlagosan 50km távolságról, 7 l/100km-es átlagfogyasztással számolunk, akkor 70'000 liter benzint fogyasztanak el.

ezek után érdemes a versenyautók fogyasztásán spórolni?

imrebende 2012.03.21. 16:46:23

természetes, környezetvédelem, haladni a korral, és további nagyon divatos jelszavak elhangoznak. nincs is baj ezzel, sőt.
csak ha mondjuk a csapatok azt mondanák, hogy rendben, megyünk olyan motorral, amit az FIA mond, de az FIA szálljon be lóvéval a fejlesztésbe. ez nem lesz.

w a s d 2012.03.21. 17:24:46

Vége lesz a "Real cars. Real racing"- nek. Legalábbis az első részének.

2012.03.21. 17:28:15

@gazdinf: Aki megveszi a jegyet és kilátogat a hétvégére az nagy valószínűséggel akkor is használná az autót ha nem a WTCC-re megy. Elviszi a családot kirándulni, megy menőzni a városban, satöbbi. Ne a nézői fogyasztásokból induljunk ki, a verseny a szalagkorlátok között zajlik, a szabályok oda vonatkoznak. Egyébként ha csökkentenék a fogyasztást akkor lenne esély a futamok hosszának további növelésére ami mindenkinek jó.
@Ambrus Gergely [SG]: Ez nem prototípus vagy formula versenyzés, a túraautózásnak is vannak szélsőségei mint a DTM, STCC, BTCS, NASCAR, de a WTCC-t pont meg kéne hagyni olyan szériának ahol utcai technikához közel álló autók versenyeznek. De remélem amiket írtál csak viccnek szántad.

plsmx 2012.03.21. 17:52:29

blikk és kleopátra19: Inkább elírom egy fáraszttó nap után, hogy fááááán( keresd a hibát nyomorult billntyűhuszár) Ez van neked a bííllenytű jutott Én Mégg elvezem az eletet. Aztán álmodj káttó szótár forgatása kozotttt , hhogy kitorlyél a sárból. Ha nem ismersz ne ítélj. Ti vagytok a buták, mert nem mérlegeltek mielőtt leírtok valamit fácánok(akkor jöttem az eddzésből). Elnézést Lanti, de nem én csak válaszolok a két agymenőnek, amit nem szoktam ilyen esetben, mert ugye a buták egyszerűen lerendezik az ilyet. A kimondott szónak következménye van TRRROLLLOK. De itt most sajna nincs.

plsmx 2012.03.21. 17:56:02

Kleopátra: Mondatot nagy betűvel kezdünk és (HA) előtt vessző van. Vicc vagy te szánalmas agymenő.

plsmx 2012.03.21. 18:04:02

Blikk: Móóóóóndatóóót nagy betűvel kezdünk. Azt előtt vessző. A most már külön. Ponttal zárod, a mondatot te agyas. Okoskodjato és álmodjatok. A megfogalmazásod egy rakás szart se ér. Most jöttem motocross eddzésből. Igazi motorral. Küldök neked játék motort, hogy a félig nyitott szótáron tudj vele ugratni. Ásd el magad. Elnézést Lanti.

redriot77 2012.03.21. 18:09:09

Nem örülök ennek a hírnek. Egy bajnokság nem attól lesz jó hogy űrtechnikát versenyeztetnek benne. Majd lesz kötelező KERS, meg aktív futómű, robotváltó, meg minden szar amitől megsokszorozódnak a költségek és eltűnnek a WTCC-ből az olyan kiscsapatok mint a Zengő Motorsport.

Épp most kezd beindulni az élet: itt a Ford, jön a Lada és év végén bemutatkozik a Honda is. Erre majd kiherélik ezt a versenyágazatot is mint a WRC-t. :/

Itt a bizonyíték hogy a jó versenyhez nem kell csúcstechnika:
www.youtube.com/watch?v=L3yscKttdoI

csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.03.21. 18:30:31

Inkább a KERS honosodjon meg, mint a 3 hengeres motorok!
A dieselek úgyis kikoptak XD

w a s d 2012.03.21. 20:51:20

@redriot77: Ebben a videóban az a vicces, a két nagy dög hogy lehagyja a mezőnyt.:D

Saját korábbi álláspontomat meg valamelyest felül kell írnom, mert pl. ha "csak" némi plusz lóerőt ad valami villanymotor, az még talán nem gond- mondjuk vicces lenne olyan autókból a verseny hibrid, amiből utcai hibrid nincs is.:D (Ahogy pl. az összkerekes DS3, Fabia, Fiesta, stb. is ilyen kicsit a szememben...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.22. 06:24:03

"a meglátásom szerint a motorsportnak mindig egy lépéssel előrébb kell járnia."

Akkor az F1-ben miért viszik a faék felé az autókat már jó ideje?

Grg76 2012.03.22. 07:11:46

Még szerencse, hogy vannak FIA-mentes versenyszériák is:

www.youtube.com/watch?v=MCz5VZyRVPc&feature=related
süti beállítások módosítása