WTCC Hírblog

Napi rendszerességgel frissülő hírblog a Túraautó Világbajnokság (WTCC) eseményeiről.

Főoldalra

Translate

Facebook

Címkék

alfa (2) anett (7) arai (1) arena (2) ballaszt (13) bamboo (10) barlesi (5) barth (5) bennani (4) beszámoló (3) bmw (4) boardman (6) btcc (9) büntetés (1) cerqui (1) chevrolet (47) chilton (6) coronel (51) corsa (1) corthals (1) couto (1) dahlgren (26) danielsson (1) daste (10) dudukalo (5) életképek (15) engstler (15) eredmények (32) események (5) etcc (49) eurosport (9) fabiani (3) ficza (3) ford (34) fordulók (1) gáspár (5) gene (2) giovanardi (3) gondolatok (2) gumik (1) gyász (1) hang (3) háttér (8) hernandez (2) hírek (3) honda (8) huff (39) hungaroring (2) időmérő (2) infok (1) inside (1) kép (1) közvetítés (11) lada (24) listák (7) loeb (2) lotti (1) lukoil (3) macdowall (3) macdowell (1) magyar (4) menu (26) michelisz (110) monje (5) monteiro (20) monza (1) muller (46) naptár (26) nash (11) ng (6) nissan (1) nykjaer (12) oriola (8) összefoglaló (3) oyoung (22) pályák (1) peugeot (4) player (1) poulsen (3) program (7) proteam (8) rcm (27) roal (5) rydell (4) seat (23) sigacev (2) statisztika (9) stcc (15) str (4) sunred (21) superstars (1) sutil (1) szabályok (16) taniguchi (2) tarquini (22) technika (2) teszt (5) thompson (21) tim (3) tta (3) turkington (8) tutumlú (3) twitter (11) újonc (11) unicorse (19) vaillant (1) video (126) villa (19) volvo (29) wéber (31) wiechers (10) yokohama trophy (2) zanardi (9) zengő (47) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • argu fisto: Hát én kicsit sajnálom, hogy elköltözik az oldal, úgy megszoktam! Már október óta rendszeres olvas... (2012.05.26. 19:07) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • Lanti_WTCC: @korzo: Meg fogjuk változtatni a kommentek színét, és megpróbálom úgy kialakítani, hogy ne csak FB... (2012.05.26. 16:28) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: Mondjuk ez nem is akkora baj, mert úgyis olvashatatlanok a hozzászólások (OS-X, Safari és Firefox ... (2012.05.26. 13:36) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • korzo: fészbúk nélkül nem lehet ott hozzászólni?! (2012.05.25. 22:26) ELKÖLTÖZTÜNK!!!
  • : Az a film szörnyű volt. De a képregények jók, volt pár számhoz szerencsém, ha a magyar ifjak is va... (2012.05.25. 21:35) Menu új szerepben
  • Utolsó 20

Elutasított fordos kérelem

2012.04.13. 09:28 Lanti_WTCC

Az FIA Túraautó Bizottsága legutóbbi ülésén két fordos beadványt is elutasított, egyet pedig csak részben fogadott el. Közismert, hogy a Team Aon egy szabályértelmezési baki miatt nem megfelelő futóművet épített a Focus alá, amit az FIA ellenőre kiszúrtak. A csapatot ugyan nem zárták ki, de a szabálytalanság megszüntetéséig harminc kilós büntetősúlyt szabtak ki rájuk.

A szabálytalanság lényege, hogy a Fordok futóművében acél és alumínium alkatrészek is vannak, holott a szabály azt írja elő, hogy egyféle anyag használható. Egyes hírek szerint a szabálykönyv angol fordítása vezette félre a csapatot. A reguláknál viszont alapigazság, hogy ha félreértés van, mindig a francia változat a nyerő.

A Ford egyes alkatrészekkel már Valenciára elkészült, a többit a szlovákiai versenyig kell összedobniuk. Addig is a Team Aon két súlycsökkentő kérvénnyel fordult a Túraautó Bizottságoz. Az egyikben azt indítványozták, hogy a jelentős teljesítménybeli lemaradás miatt a büntetősúly mértékét harminc kilóról tizenötre csökkentsék. A TB ezt a beadványt elutasította. Akárcsak azt, amiben a fordosok arra kértek engedélyt, hogy az oldalsó és hátsó üvegeket lexánra (plexi) cserélhessék. Az FIA a BMW-nek és a SUNRED-nek már engedélyezte ezt a változtatást, a Ford viszont csak akkor teheti meg, ha elkészül a szabályoknak 100%-ig megfelelő autó.

Visszatérő olvasóink emlékezhetnek rá, hogy TB engedélyezte a Ford számára a sima padlólap használatát, de csak a két tengely közötti területre. Legújabb határozatuk alapján viszont már a hátsó tengely mögötti részt is befedhetik, az első tengely előttit viszont továbbra sem engedélyezik.

A Ford Focusok így is könnyebbek lesznek az eddiginél, hiszen a monzai és valenciai eredményekből számolt átlagidőkben 1.6 másodperccel maradnak el a Chevytől, így a ballasztrendszer húsz kilós csökkentést engedélyez nekik.

Neil Hudson, az ismert túraautós újságíró személyes véleményét kifejtve örömtelinek nevezte a TB döntését. Idézek tőle:

"Az Arena nem csalt, az FIA viszont szigorúan jár el. Az Arena a BTCC-s szokásjoghoz szokott hozzá, ahol a külön engedélyek, és ellensúlyok jelentik a normál rendszert. Az FIA viszont szigorúan a szabályok szerint játssza a játékot. Valaha a WTCC-ben is voltak titkos engedélyek, de ezek az idők elmúltak."

"A Ford helyzete azért nehéz, mert övék a legfiatalabb autó, nekik nem adattak meg azok az évek, amiket a BMW, a Chevrolet és a SEAT megélhetett, amikor ha valami nem volt teljesen szabályos, akkor kaptál egy külön engedélyt rá. A Fordnak már a szigorú játék jutott, amit a Lada is megtapasztalt, és hamarosan a J.A.S Motorsport (Honda) is meg fog."

"Cserébe kapsz egy nyílt, de mégis fair bajnokságot, és senki nem mutogathat a másikra holmi indokolatlan külön engedély miatt, ha a szabályok tiszták, és érthetőek... vagy legalábbis annak kéne lenniük."

Címkék: ford

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazdinf 2012.04.13. 11:49:29

"fair bajnokság" ? főleg kék autóval vagy 50 éves kor fölött :)
süti beállítások módosítása