Lassan féltávhoz ér a 2012-es WTCC szezon, Marcello Lotti pedig a háttérben már ezerrel tárgyal a következő év lehetséges helyszíneiről. Jelen állás szerint két új ország is bekerülhet a vérkeringésbe, India, a tavaly debütáló forma-1-es pályával, és Oroszország az épülőfélben lévő moszkvai melletti létesítménnyel.
A WTCC évek óta szeretne eljutni Oroszországba, ami egyre nagyobb piacot jelent a nagy autógyáraknak. A moszkvai pálya hamarosan felépül, és F1-es licenszet kap majd. Ráadásul a Lukoil egyre nagyobb szerepet vállal a világbajnokságon, a Lada pedig valószínűleg gyári csapatot indít jövőre, elég sokan érdekeltek tehát egy oroszországi verseny megrendezésében.
Emellett Marcello Lotti az indiai Buddh International Circuit-tel is tárgyal, ott szeretné ugyanis tartani a 2013-as idénynyitót.
"Remélem, hogy sikerül megállapodnunk Indiával, hogy ott legyen az első forduló. Még semmi sem dőlt el, nyitottak a tárgyalások. Őket is érdekli a dolog, és bennünket is. De érdeklődve figyeljük a Moscow Raceway homologizációját is, mivel ez az egyetlen reális helyszín számunkra Oroszországban. Ha jól tudom, júniusban lesz egy ellenőrzés, és ha megkapják a homologizációt, akkor jövőre megpróbálunk eljutni oda" - mondta Lotti.
Idén két új helyszín került be a naptárba, Sonoma (Egyesült Államok), és Ausztria, egy pedig visszatért (Marrakesh). Emiatt két legendás helyszín, Anglia és Németország is elvesztette versenyét. (Bár a németek állítólag ezt annyira nem sajnálják. Beszélgettem a német Eurosport kommentátorával, és azt mondta, Németországban csak a Forma-1 és a DTM érdekli az embereket). Argentína helyére pedig az utolsó pillanatban került be a Szlovákiaring.
"Szlovákiát az utolsó pillanatban választottuk ki, mégis 41 ezer néző látogatott ki a hétvége során, teltház volt. Az ország elnöke is a helyszínen nézte a versenyt. Miért ne tartanánk meg őket a naptárban. Közel vannak Magyarországhoz, logisztikailag tiszta sor a csapatok számára is. Szükségünk van ilyen versenyekre, sok nézővel, és komoly kormányzati támogatással" - folytatta Lotti.
Ezekből a mondatokból erősen érezhető, hogy a Hungaroring helye igencsak stabil. :) De akkor kinek a helyét veheti át Moszkva és India? A távol keleti országok, Kína, Japán és Makaó pozíciója betonbiztos, Sonoma három évre írt alá, és Brazília is közel áll a hosszabbításhoz. A jelenlegi helyszínek közül a Szlovákiaring és Portugália a bizonytalan pont. Közben Lotti ismét felvetette, hogy 2013-ban akár 14 fordulós is lehetne a WTCC.
toto92 2012.05.07. 23:54:44
megeszlek 2012.05.08. 01:56:22
(Egyébként Oriola kocsiján hogyhogy ott virít a 6x6 taxi reklám?)
Marakesh szerintem nem hiányozna túl sok embernek, csak gondolom fontos, hogy Afrikában is legyen 1 futam. Kíváncsian várom, hogy a Salzburgring helyét is bebiztosítjuk e 2 hét múlva :)
Slaf 2012.05.08. 02:57:21
Slaf 2012.05.08. 02:58:12
gazdinf 2012.05.08. 08:19:31
Negrogo 2012.05.08. 09:30:29
Szotyi3 2012.05.08. 10:18:19
bence_wtcc 2012.05.08. 10:40:11
Gondolom talan a koltsegek miatt?
Negrogo 2012.05.08. 11:16:56
2012.05.08. 12:07:13
"Az ország elnöke is a helyszínen nézte a versenyt."
Naná hogy, Gasparovic maga is autóversenyző, szokott Seat Leonnal indulni hegyi felfutókon. Az hogy ő kint volt az olyannyira magától értetődő, mint hogy OV kint van a Fradi meccseken.
dr. v.b.1990 2012.05.08. 13:25:29
jardo 2012.05.08. 17:57:48
Ha már a mostani felhozatalból ki kell hagyni valamit, akkor én (Marokkó mellett) Suzukára szavaznék. Pontosabban mondva Suzuka East-re. Tavaly bebizonyosodott, hogy azon a vonalvezetésen nem lehet előzni. Akkor inkább használják az egész pályát (aminek egyébként örülnék), de annak, hogy a rövidített vonalvezetésen mennek, semmi értelme.
Az Infineon Raceway-nek (Sonoma) én viszont örülök, jól modellezett szimulátorban volt szerencsém menni azon a pályán és a terepviszonyok (emelkedők, lejtők, jó kanyarok) alapján izgalmas kis futamra van kilátás, remélem, a valóság is ezt igazolja majd. :)
Összességében egyébként szerintem pár futammal lehetne még bővíteni a naptárat, de csak úgy, hogy ha ezt racionalizálják is, tehát nem össze-vissza kell repkedni a világban, hanem valamilyen logika szerint jönnek sorba a versenyek.
A tengerentúli szezonrajt szerintem nem jó ötlet, mert ez a csapatoknak elég sok problémát okoz logisztikailag, ha jól tudom, idén éppen emiatt tették az első versenyt Európába, Monzába.
Firebreather 2012.05.10. 10:32:46